Procesi koji se odvijaju u motoru za vrijeme njegova rada su vrlo složeni. Tok tlaka u cilindru
motora prikazuje se (p,V) dijagramom ili razvijenim dijagramom tlaka u ovisnosti o kutu
zakreta koljenastog vratila, a ovi se pak dijagrami koriste za analizu učinkovitosti motora.

Punjenje cilindara predstavlja masu plinova (smjesa goriva i zraka) koja je tijekom procesa usisa usla u cilindar. Zbog otpora strujanju zraka u usisnoj grani, zagrijavanja smjese na vrelim stijenkama cilindara i klipa, te zaostalih plinova izgaranja, u cilindre ulazi manje svjeze smjese nego sto bi odgovaralo zapremnini cili ndara. Što je punjenje cilindara bolje, to je snaga motora veca. Potrebno je redoviti obilaziti vaš autoservis kako bi vaše motor ispravno radio.

Punjenje cilindara moze se povecati manjim otporimastrujanja svjezih plinova i nizom temperaturom u cilindrima. To se postize:
- pravilnom konstrukcijom i izradom usisne grane,
- dobro odmjerenim prekrivanjem ventila,
- povoljno odabranim oblikom izgarnog prostora,
- vel ikim presjecima usisnih otvora,
- viseventilskom tehnikom,
- dobrim hladenjem,
- cistim fi ltrom zraka.
Punjenje cilindara pogorsava se:
- vecim otporima leptira gasa,
- kracim vremenima otvaranja ventila pri visem broju okretaja,
- manjim tlakom okoline (na svakih 100 mnm pada snaga za priblizno 1 %).

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.