aparatczykovi zapisi

26.08.2007., nedjelja

Poštujte naše blogove- Protiv nasilja nad blogovima

Već me solidno vrijeme pere neka kreativna kriza, nesposobnost složiti par suvislih misli u glavi i baciti ih na blog. Nije da mi ništa ne pada na pamet, ali dok ja dođem do prilike sjesti i napisati nešto, misao ode. Anybody seen my inspiration?.... da parafraziram naslov jedne ne tako davne stvari od Stonesa. Čak nisam imao dovoljno snage osvrnuti se na vlastiti godišnji, došlo, bilo uglavnom okej, prošlo. Još od pravosudnog sam nekako bezvoljan, što na poslu, što privatno. Osjećam se nekako potrošeno i bezveze.

No dosta o vlastitom pisalačkom stanju, ovim postom zapravo želio bih izraziti podršku kolegi blogeru čiji je blog stradao kao žrtva hackera. Većina vas koja ga je čitala sigurno će se složiti da je 2tref jedan od najboljih blogera koje poznaje blogosfera ovih krajeva koji govore i pišu na nama razumljivim jezicima. Nedavno je napadač koji se potpisao nadimkom H4x_m4sTeR izveo diverziju nad njegovim blogom te mu prozročio popriličnu štetu koju je 2tref srećom uspio sanirati. Slične situacije dogodile su se i drugim blogerima.
Ova nimalo nevina virtualna igrarija nekih neodgovornih pojedinaca ima i svoju pravnu stranu. Ne bih želio ulaziti previše u područja autorskog prava i intelektualnog vlasništva, jer u tim granama nisam stručnjak i ne bavim se zasada time. Nisam baš siguran ali mislim da stvari što se vlasništva tiče stoje ovako: blog.hr ekstenzija vlasništvo je portala blog.hr, na taj bi način mogli reči da njima zapravo pripada pravo vlasništva nad virutalnim prostorom na koji mi stavljamo svoje blogove. Sam sadržaj bloga pripada njegovom vlasniku, odnosno onome koji ga je stvorio, njegovom autoru. I jedno i drugo dobro stradali su u ovom napadu, ali pravu je štetu pretrpio sam autor bloga.
Ispravite me ako sam u krivu o ovim stvarima, kažem, nije područje prava kojim se svakodnevno bavim.
Kaznenopravna strana ove problematike mi se čini jasnija. Kazneni zakon Republike Hrvatske predvidio je kaznena djela koja bi odgovarala ovim situacijama. Tumačimo li kako se materijali stavljeni na blog smatraju automatski obrađenim podacima (u ovom slučaju pohranjenim na internetu i učinjenim svima dostupnim), možemo smatrati kako je počinitelj počinio kazneno djelo iz članka 223. Kaznenog zakona „Oštećenje i uporaba tuđih podataka“ koje kazuje kako će onaj tko ošteti, izmijeni, izbriše, ništi ili učini neuporabljivim tuđe automatski obrađene podatke ili računalne programe kazniti novčanom kaznom ili kaznom zatvora, dok će se onaj tko unatoč zaštitnim mjerama neovlašteno pristupi automatski obrađenim podacima ili računalnom programu kazniti novčanom kaznom do 150 dnevnih dohodaka ili kaznom zatvora do 6 mjeseci. Spomenimo još i kako se za prvonavedeno djelo progon pokreće na prijedlog oštećenika kao tužitelja. Smatram da je ovim napadom izvršeno i biće ovog kaznenog djela.
Ponovno kažem, ako se blog može smatrati autorskim djelom, onda se u ovoj situaciji može raditi i o kaznenom djelu iz članka 229. Kaznenog zakona „Povreda prava autora ili umjetnika izvođača“ i to njegova četvrtog stavka koji kazuje kako će se onaj tko uništi, izoblići, nagrdi ili na drugi način bez odobrenja autora, izmijeni tuđe autorsko djelo kazniti novčanom kaznom ili kaznom zatvora do 3 godine. 2trefov blog je bio i izoblićen, i nagrđen i izmijenjen, a mogli bi reči i da je bio uništen.
Kao što vidite, nečija virtualna obijest zapravo je vrlo ozbiljna stvar.
No dosta sa suhoparnim pravničkim stvarima.

Kao što se može vidjeti na njegovom blogu, 2tref je reagirao na pretrpljenu štetu otvorenim pismom hackerskoj zajednici, koja je potaknula i vrlo burnu raspravu.
U tu raspravu uključila se i osoba odgovorna za napad na 2trefov blog i njegov komentar prenosim u cijelosti:

Evo da se ja i vama javim. Evo koliko pratim nove vjesti vidim da ste me prijavili Policiji. Neka nema veze ... imam veze pa cu to srediti...E sada stose tice svih onih podataka koje ste naveli. Prvo ja se ne zovem Igor Duspara kao drugo ne koritsim carnet,trece Dr.ExE nema nikakve veze s ovime. I to sto blog.hr kaze da sam koristio neku scriptu ?! To nije istina to je bio obichni Phishing i samo chu rechi da ja nisam nishta radio vech ste si vi sami hackirali blog ;-) Ja od vas nisam trazio sifre vi ste mi ih sami dali :-D. Ok postujem neke ljude koji pisu kvalitetne blogove te nisam dirao a mi nekih koji su fakat glupi i ne zasluzuju da budu objavljeni. I ja se slazem s time da Blog.hr devolperi trebaju malo vise truda staviti da se ne desavaju ovakve stvari. Prvo neka maknu da se moze koristiti html jer to ih samo unistava.Ja citam i to puno citam.Citam sve knjige vezane za komp i uvijek trazim nove informacije. Ovo sto sam radio to je bilo isto tkz. provjera mojih vjestina. Vjerujte mi koliko god ja najebo uvijek cu se vratiti :-D. Nitko me od ovoga ne moze odviknuti ako se ne vratim ima tu ljudi koji ce me nastaviti jer nisam sam :-D. 43ver my Drak Scorpion Team. Pozdrav svojoj ekipi.

vash :

• 25.08.2007. u 13:54


Ono što me u ovome ustinu šokira je pitanje morala dotičnog počinitelja. Neke blogove poštuje a ima nekih koje smatra da su fakat glupi i ne zaslužuju da budu objavljeni????? Znači li to da i neki ljudi koje bi dotični smatrao „fakat glupima“ ne zaslužuju da žive. Određivanje estetskih kriterija prema samome sebi i igranje Boga koji se očituju u ovim stavovima možda su sada pomanjkanje odgoja, a možda su i put u težu psihozu. Provjera vlastitih vještina kroz uništavanje tuđe imovine? Obijest, čista obijest. Odsustvo straha od prijave policiji jer će „se to srediti preko veza“?? Nažalost, kod nas uobičajena stvar. Mislim da ionako kod ovih pitanja od MUP-a ne treba previše očekivat. Čak ni odjel koji se bavi kompjuterskim kriminalitetom i legendarni prvi hrvatski cybercop Ognjen Haramina nemaju ni kapaciteta ni vremena da se bavi ovim stvarima, ipak minornim prema pedofiliji ili trgovini ljudima i ostalim sličnim gadarijama na netu.
Ono što me posebno boli je to što su kao žrtve napada odabrani pripadnici blog zajednice. Zašto? Čista obijest!
Većina ljudi koja se bavi blogom nema nikakvu materijalnu korist od toga. Većina blogera u ovome je iz želje da se izraze i negdje ispolje svoju kreativnu energiju, da stvore nešto što smatraju smislenim. Većina nas blogom se bavi iz ljubavi prema stvaranju. Zato što to volimo. Tim besmislenim napadima provodi se nasilje nad dugim satima našeg rada na nečemu kreativnom, rada koji je motiviran ljubavlju.
Ne uništavajte ono što volimo!

Dajem podršku svima kojima je njihova strast za izričajem u virtualnom svijetu ugrožena nečijom obješću.


- 02:18 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< kolovoz, 2007 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi