aparatczykovi zapisi

25.12.2005., nedjelja

Sretan Božić

Eto, našao sam se za kompjuterom u ovo noćno doba, u opjevanoj "Tihoj noći", tijekom kakve se prije kakvih dvije tisuće godina rodio Isus. Njegov rođendan proslavljamo svi, pa je tako i kvartovska ekipa priredila neki tulum, koji sam ja napustio u neko doba s ciljem da za Božić ipak budem doma, s familijom.
Već neko vrijeme pokušavam točno razlučiti što mi kao agnostiku znači ovaj blagdan. Svjestan sam da ga ne promatram baš kao crkva, ali i ne odstupam previše od službenih principa. Ali ipak, ovo je vrlo intnimna stvar. Možda mi ritual Božića služi kao svojevrsni vremeplov, put nekog povratka u djetinjstvo. Možda je to još posljednji link koji mi je ostao s tim vremenom. Tradicija božićne jelke je poseban ritual kod mene doma. Bor je uvijek identičan po izgledu svake godine, koristi se stari nakit od kad znam za sebe. Možda je baš taj bor, taj kaneovski rosebud koji mi je ostao kao posljednja direktna asocijativna veza sa djetinjstvom, minulim vremenima i prošlim razdobljima života. Miris bora i pečenih kolača u hladna vremena, madeleine koji u meni budi reminiscencije, rituala koji se ponavlja iz Božića u Božić, možda ostaje jedini artefakt moga djetinjstva kojeg ne promatram današnjom percepcijom odraslog čovjeka, za razliku od drugih koje danas percipram kao činjenice u sadašnjosti. I istina je i što sam stariji i odrasliji, sve slabije djeluje taj madeleine, sve više treba da ga se potakne. Uhvativši večeras zadnje scene ET-a na teveu, počeo sam se pitati što se dogodilo s djetetom u meni? Zar je s vremenom prestalo postojati? Zar je sve progutao cinizam? Što se dogodilo sa svim mojim željama i nadanjima, što se dogodilo s svom ljubavlju u meni. Ali ipak, uživajmo u ovoj divnoj tihoj noći, i pokušajmo se još jednom uživjeti u mistiku Badnje noći, kao Tim Burton u "Nightmare before Christmas" ili Frank Capra u nikada prežaljenom "Divnom životu".
Vratimo se svjetovnoj strani. Prije mnogo godina Bob Geldof je u božićno doba pokrenuo humanitarnu akciju za pomoć gladnoj djeci Afrike poznatu i kao "Band Aid". Bio je to vatromet superstar taština, a prikpljena sredstva bila su kao prdac u vjetar, ali plemenitost ideje je zadobila opće simpatije, i duh je bio pozitivan. Ista je akcija rezultirala i velikim hit siglom koji svi znamo "Do they know it's Christmas?". Dobro znana stvar me osobito dojmila u stihu kojeg pjeva Bono :" Well tonight thank God it's them instead of you". I zaista, u ovo vrijeme često mi padaju na pamet manje ovi gladni (daleko je crna Afrika), ali padaju mi na pamet svi ovdašnji nesretni, siromašni, bolesni ili osamljeni. Njima prvenstveno sretan Božić uz nadanje da će se stvari bar nekako popraviti. Sretan Božić i svima koje razdire neka krivnja ili osjećaj da su zajebali stvar, pa kalkuliraju o tome kako se poput Jamesa Stewarta baciti s mosta, nadam se će ih netko spriječiti u tom naumu. Da ne duljim, sve najbolje svima.
- 03:05 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi