Anderlog

22.09.2005., četvrtak

Vidim budućnost

Intervju sa Bill Gatesom od 13.9.2005. Sasvim neuzbudljiv. Jednostavno se uvijek čudiš kako pored svega i dalje uspijevaju. Zapravo, to je zasluga prastare premise da ljudi žele jedan standard, makar i loš, a tko ima OS za dominantno računalo, zahvaljujući IBM PC-u, taj vlada.

Ali vremena se ipaq mijenjaju. Microsoft gospodari računalnom platformom, ali ne vlada web platformom. On je zgazio sve proizvođače Windows aplikacija koje je poželio zgaziti (i Word Perfect i dBase i 1-2-3 i Netscape koji su bili svojedobno lideri) i nitko nema šanse u konfrontaciji s njima na Windows platformi, ali za aplikacije na webu još je sve otvoreno i tu su Yahoo i Google ispred. I hvala bogu imaju mnogo više osjećaja za fine stvari od Microsofta. Google je internetski Apple.

Meni je slučaj pomogao da osvjestim neke stvari. Glavni notebook mi je krepao i već je dva tjedna na servisu i ko zna kad će se vratiti (Gericom i Raj) i to mi je pomoglo da skužim da meni zapravo treba samo Internet i da mi je sasvim svejedno koje računalo koristim. To može biti Linux u susjednoj sobi ili Apple računalo (kao u Apple dućanu dok sam čekao iPod) ili uvijek prisutni iPAQ. Sve što mi treba je Web i aplikacije koje postoje gore.

Dvije najvažnije stvari koje zasebno backupiram kad radim Norton Ghost C: (Windows) diska jesu mailovi i favouritesi. Sad sam riješio i to, ne trebaju mi na računalu. Silom prilika sam shvatio koliko je ugodnije koristiti Gmail od Outlook maila. Ne samo da konačno nemam spama i da se osjećam kao u renesansnoj 1997. godini, već najnormalnije u svakoj prilici mogu pročitati i odgovoriti na mail. Iz auta, iz dućana... I više ne moram tegliti svoj laptop i tražiti gdje ću se spojiti. Jer uvijek tamo gdje idem postoji neko spojeno računalo, a ako ga baš nema e onda vadim stari, spori ali pouzdani GPRS iPAQ.

Ako ti je sve na webu, a tome treba težiti onda ti je sasvim svejedno koju platformu koristiš. I to je mogućnost za one koji žele skršiti Microsoftovu dominaciju. Za bilješke sam počeo koristiti blog, ne ovaj već jedan drugi. I opet uvijek imam bilješke na jednom mjestu i uvijek dostupne. Bitne datoteke koje želim imati uvijek pri ruci sam si poslao na Gmail. Sinhronizirao sam svoj adresar iz Outlooka na My Yahoo-u i imam praktično Outlook na webu, sa svim adresama, taskovima, eventima, bilješkama. Ako ga iz nekih razloga (backupa i mirnog sna) želim sinhronizirati sa glavnim računalom mogu.

Svojedobno je Larry Ellison zagovarao net računala i pričao da će ljudi s Interneta povlačiti aplikacije na računalo. Više je razmišljao kako zajebati Microsoft nego što je bio realističan. Ne, ne trebaju se povlačiti aplikacije, aplikacije već jesu gore. Sve što trebaš je username i paswword da im pristupiš. Gmail je samo odličan početak nove generacije Web 2.0 aplikacija. Blogovi, Flickr, My Yahoo i slični će od Interneta napraviti platformu za pristup kojoj će ti trebati samo dobar browser. Zato je strašno važno razvijati Java Script i poštivati standarde kako bi se taj ključni element - browser - mogao ubrzano razvijati.

Uostalom, što će nekome novi Office kad su i sami Microsoftovci shvatili - In user testing, Microsoft found that nine out of every 10 features that customers wanted to see added to Office were already in the program. Svaki bolji Web editor ima sve funkcije koje 98% korisnika Worda (moja procjena) ikad koristi. Osim toga, unijeti link je još uvijek lakše na Blogu nego u Wordu. (Mi svjesno nismo u Blog stavili višak opcija, poput bulleted i numbered teksta, indenta i sl. da sačuvamo jednostavnost korištenja.)
- 04:33 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>