Moja putovanja

08.06.2015., ponedjeljak

BARCELONA, GRAD SNOVA!

Barcelona je grad snova za sve one koji vole i žele uživati. Grad je prepun lijepih stvari koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnima. Imala sam ga priliku posjetiti tijekom maturalnog putovanja u srednjoj školi. Najveća želja bila mi je postjetiti Španjolsku, a još više Bracelonu, a napokon mi se to bilo ostvarilo. Čim smo se smjestili u hotel koji se nalazio nedaleko od glavnog trga, nas par slobodno vrijeme iskoristilo je za samostalno razgledavanje... jer tko bi dočekao da svi zajedno krenemo.. nut

"Tko se jednom napije vode iz Font de Canaletas, zauvijek će živjeti u Barceloni."

Nakon par minuta hoda od hotela stigli smo do trga Placa Catalunya koji nas je odma oduševio svojom ljepotom. Sve je oko njega tako mirno, zeleno i predivno.zujo
U oko nam je zapela fontana Canaletas za koju glasi stara legenda da tko napije njene vode, zauvijek ostaje u Barceloni. Možda sljedeći put kad odem ipak popijem tu vodu jer me Barcelona toliko opčinila da mogu zamislit život tamo. Jezik mi se ne čini težak, naprosto i on mi je zanimljiv, što nije čudno zbog broja emitiranih španjolskih serija na TV-u pjevahaha.

Šetnju smo nastavili po glavnoj ulici Les Rambles, to je najpoznatija i najposjećenija ulica u Barceloni koja je svaki dan prepuna turistima. Sam pogled na ulicu je nevjerojatan i zapanjujuć, sve je tako šareno i egzotično, odiše veseljem. Ulice su prepune uličnih zabavljača, umjetnika i glazbenika, sve to na jednom mjestu djeluje magično. No naučili smo lekciju već prvog dana. U tako velikim mjestima najviše treba paziti na osobne stvari jer džepara ima na svakom uglu, pa se tako u trenutku nepažnje idiličan odmor može pretvoriti u katastrofu. Prijatelju je lopov u toj gužvi otkvačio torbicu koja mu je bila svezana oko struka i nestao u gomili, na svu sreću u njoj nije imao niti novce niti dokumente. Nakon toga odlučili smo se vratiti u hotel i ostatak razgledavanja provesti s ostatkom grupe.
Sutradan smo krenuli u pravi obilazak, fenomenalan grad s toliko divnih mjesta –BAJKOVITO- smijeh

ČAROBNI PARC GUELL

Parc Guella, majstorsko je ostvarenja Antoni Gaudia, vrhunskog arhitekta. U njemu smo vidjeli prostrane šetnice, klupice za odmor, a kud god se okreneuli neki neobični detalji i ukrasi. Na stubištu se nalazi Zmajeva/Gušterova fontana čija je skulptura zmaja obložena tisućama šarenih komadića keramike i čini vrlo zanimljiv mozaik. Na samom vrhu iznad stubišta, odakle se pruža veličanstven pogled na park i velik dio grada, dočekala nas je zmijolika klupa spredivnim pogledom. Sve u parku Güell odiše mirom i djeluje čarobno.

Gaudijevo remek djelo Sagrada Familia (Bazilika Svete obitelji)

Obavezna je za pogledati. 1891. Gaudi preuzima izgradnju i dizajnira je da bude Katedrala Barcelone. Gaudija je smrt spriječila da završi svoje djelo, no usprkos tome Sagrada Familia završena je prema njegovim nacrtima, ali oko nje i njenog održavanja stalno ima posla, tako da je uglavnom uvijek okružena dizalicama koje rade na jednom od niza njezinih tornjeva. Kada bude završena, bit će to jedna od najvećih i sigurno najljepših bazilika kršćanskog svijeta.

Park de la Ciutadella

Također vrijedan pogleda koji nismo propustili u našem malom putovanju je Park de la Ciutadella kojeg je Philip V. podigao davne 1715. godine. Uz sjeverni uzlaz u park nalazi se zoološki muzej. Nešto dalje dolazi se do jezera okruženug stablima i grmljem. Jedna od zanimljivosti je mogućnost unajmljivanja čamaca i razgledavanje jezera i okoline veslajući. To je posebno zanimljivo turistima koji stoje u redovima više od pola sata kako bi veslajući uživali u pogledu vrijednom 6€ za dvije osobe. Impresivna je još i kuća palmi i stotinjak godina star paviljon u kojem se nalaze palme i egzotično raslinje. Palme su me posebno oduševile, taj ugođaj teško je opisati riječima, kao i tu egzotičnost i raskoš koju smo doživjeli.

FONT MAGICA – JEDINSTVENO ISKUSTVO

Jedna od najzanimljivijih i najljepših stvari koje sam vidjela je Font Magica tj. čarobne fontane, veliki vodoskok načinjen od niza manjih u kojem voda, svjetlo i glazba igraju uigranu 'predstavu' koja ostavlja bez daha. Fontana je osvijetljena različitim bojama, ovisno o danu i prilici, a glazbena podloga također se mijenja. Tko god ju dođe vidjeti neće ostati razočaran. Predstave se održavaju u raznim terminima tako da prije odlaska treba provjeriti vrijeme održavanja spektakla kako nebiste ostali razočarani i uskraćeni čarobnog vremena provedenog uživajući u fenomenalnom doživljaju koji ne se viđa svaki dan. smijeh

https://www.youtube.com/watch?v=ysJen90Jzp0 Font Magica dead

Svašta smo posjetili tijekom kratkih par dana, svašta novo isprobali i kupili. Ovo su neke od najzanimljivijih stvari, no svakako ne i sve što Barcelona nudi. Stoga se nadam da ću još koji put posjetiti Barcu, i možda se sljedeći put i napiti one magične vode i postanem stanovnik Španjolske, točnije Barcelone!! wavewavetuzancryrolleyes:rolleyes

07.06.2015., nedjelja

RIM - VJEČNI GRAD

Rim sam imala prilike posjetiti tijekom srednjoškolskih dana. Razrednik mi je ujedno bio i turistički vodič te nas je volio voditi na razne izlete. Rim smo odlučili posjetiti na dva dana, no u njemu ima toliko toga za vidjeti da je to nažalost bilo premalo vremena za sve njegove ljepote. Nakon što smo se smjestili u hotelu i malo odmorili, zaputili smo se do najbližih ljepota.

Rim se može pohvaliti sa puno lijepih Piazza, odnosno lijepih rimskih trgova.

Neki od njih su Piazza del Popolo, Piazza di Spagna, Piazza Navona i Piazza Venezia.
Meni je najdraži Piazza del Popolo, jedan od najvećih i najpoznatijih gradskih trgova. Omiljeni naravno upravo zbog shopping- ulice koja se nalazila u blizini. Kupila sam si par stvarčica po doista povoljnim cijenama, zbog čega mi se Rim još više svidio, no bilo je tu i dosta skupih ulica i trgovina pa ne mogu konkretno reći je li Rim skup ili ne. Piazza Navona i Piazza del Popolo

"Uno gelato, per favore" nutsmijeh

Prije putovanja malo sam učila talijanski kako bi se što lakše snašla u komunikaciji s ljudima, nije težak i baš mi se sviđa, no svejedno nisam baš puno naučila. ludludzujo Najzanimljiviji izraz koji smo često koristili tijekom kratkog, ali jako vrućeg odmora u Rimu bio je „Uno gelato, per favore “,avore “, koji nas je iznenadio svojom cijenom koja se kretala od 3 do 5 eura. Skupooo..nut
Znači ipak su prevladale visoke cijene, što ne čudi jer sve vrvi turistima koji su željni potrošiti svoje novčiće.
Nabrojati ću neke od znamenitosti koje smo posjetili,no teško je sve to napisati i pobrojati koliko ih puno ima, a još teže sve obići. Rim je jedan povijesni grad prepun događanja i starih građevina.

"Tko se poželi vratiti u Rim neka ubaci kovanicu u fontanu i želja će mu se ispuniti."

Fontana di Trevi

Za Rim se može reći da je grad fontana, ima ih oko 280, a slobodno možemo reći da je Fontana di Trevi kraljica svih rimskih fontana! Sagrađena je u 18. Stoljeću. Prelijepa je i raskošna. Postoji priča koju nam je razrednik ispričao, a glasi ovako. Posjetitelj koji ubaci kovanicu u fontanu vratiti će se u Rim, a ako ubaci još jednu ispunit će mu se želja. Kako turista ima mnogo svaki dan se ubaci kovanica u vrijednosti tri tisuće eura, novac se koristi za održavanje grada. Po količini bačenog novca vidljivo je da mnogo ljudi željno iščekuje povratk u ovaj grad. Od brojnih turista jedva smo se probili do same fontane pogledati kako izgleda njena unutrašnjost, zaista lijep prizor, kao i na one novčiće što leže unutra. nut Bilo je toliko vruće da mi je u jednom trenutku došlo da se bacim unutra i da uživam bar na par sekundi dok me, misleći da sam poludila nebi izvlačili iz nje. cool

Bazilika sv. Ivana Lateranskog

Bazilika je službeno sjedište pape, rimskog nadbiskupa, tj. bazilika je rimska katedrala. Nalazi se izvan teritorija Svete Stolice, a Lateranska bazilika jedna je od četiri najvažnije antičke papinske bazilike u Rimu. Prvu crkvu ondje sagradio je car Konstantin početkom 4. stoljeća na nekadašnjem posjedu obitelji Laterani, po kojoj su bazilika i cijela okolna četvrt dobili ime. No nakon istraživanja shvatila sam da je to zapravo Ivan Krstitelj, tada mi je naziv za papinu bazu imao više smisla. Bazilika je predivna te ju svakako vrijedi pogledati, izvrsno je arhitektonsko ostvarenje.

U Rimu, gradu prepunom znamenitosti, mogu reći da je glavni simbol upravo Koloseum, ujedno i najveća atrakcija. Iznenadilo me to što je ime dobio po skulpturi Nerona, caru koji je ubio pola obitelji, spalio Rim i progonio Kršćane. bang
U amfiteatru se se održavale borbe gladijatora. Mogao je primiti 50 tisuća gledatelja, koji su na tribinama sjedili odvojeni po statusu koji su uživali. Naravno najbolja mjesta pripadala su caru , svećenicima, senatorima, itd., itd... headbangheadbangkoji su sjedili u prvim redovima i tako dalje prema vrhu, gdje je bio običan puk.
Fasciniralo me to što se u slučaju evakuacije velikog broja ljudi, stadion mogao isprazniti za svega desetak minuta.
Nažalost razgledavanje kaveza u kojima su gladijatori čekali borbe nije bilo dozvoljeno što nas je pomalo rastužilo cryno zadovoljili smo se gledanjem s tribina gdje smo si mogli samo zamisliti kakav su strah gladijatori osjećali pred borbu.
Koliku vrijdnost zapravo ima Kolosseum govori citat Venerablea Bede, crkvenog naučitelja: "Dok Koloseum stoji, stajat će i Rim; kada Koloseum padne, past će i Rim; kada padne Rim, past će i svijet!".
No još jedna od zanimljivost bili su muškarci obučeni u stare Rimljane koji su stajali oko Koloseuma i pozivali turiste na slikanje.
burninmad

Najviše me oduševio Vatikan.

Srce Vatikana je Bazilika Sv. Petra i trg Sv. Petra, što je ujedno i sinonim grada, sa obeliskom iz Neronove arene. Bazilika sv. Petra najveća je crkva na svijetu po broju vjernika koje može primiti.

Vatikanski muzeji ubrajaju se među najvrjednije muzeje svijeta. Sva blaga bazilike razgledala sam s nekom emocijom i fasciniranošću viđenim. Sve je tako raskošno i veliko, naprosto morate posjetiti Vatikan. Mogli smo se popeti na kupolu, s koje se Rim pruža kao na dlanu kako nam je naš dragi vodič objasnio, no bila sam previše umorna od iscrpljujućeg dana i visokih vrućina i nisam se popela na kupolu, zbog čega mogu samo žaliti. tuzan No i sama bazilika me je dovoljno zadivila. Moram napomenuti da mnogi turisti nisu mogli prisustvovati u razgledavanju Bazilike zbog neprimjerene odjeće, vidljivo je koliko se ozbiljno drže odijevnog kodeksa, npr. nisu pustili jednu vrlo elegantno obučenu ženu zbog suknje koja je bila malo iznad koljena.
Nakon obilaska Vatikana vratili smo se u Rimsmijeh već lagano gladni uočili pizzeriju. Moram priznat da se ne kaže bezveze da je talijanska pizza najbolja, ova je doista bila najbolja, a za nekih 8 eura dobili smo pizzu i sok. Što mi se tada činilo skupo, ali takve su cijene, što reći.?!.. Glad ne pita..
njamiparty

Za kraj mogu reći da mi se Rim jako svidio i svima preporučam da ga posjete. Ovo što sam ja napisala samo je sitnica od onoga što ćete vidjeti. Uz sve ljepote koje pruža, zapanjilo me koliko je Rim prepun uličnim trgovcima koji te prate u stopu nudeći razne kineske proizvode, a na sami zvuk policijske sirene nestanu u sekundi poput duhova. Ima Rim svojih mana, ali prevladavaju njegove ljepote koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim, ipak je sjaj vječnog grada Rima nezamjenjiv. mahmahmahmah

MUNCHEN

Munchen je glavni grad savezne pokrajine Bavarske. Po broju stanovnika je treći grad u Njemačkoj te je jedan od najvažnijih gospodarskih, prometnih i kulturnih središta.

U taj svestrani grad imala sam prilike otići više puta. Za početak mogu reći da je Munchen prepun sjajnih građevina, ali nije samo to ono što ga čini toliko lijepim i privlačnim za život.

Prve asocijacije na Munchen su pivo, nogomet i auti, posebno BMW. Kad šetaš gradom imaš osjećaj da svi voze samo BMW-e i neke „nabrijane“ aute. Grad je to za svačiji ukus, može se pohvaliti bogatom srednjovjekovnom arhitekturom, te zabavnom i kulturnom ponudom. Urban je i moderniziran, no također je prepun zelenila i predivnih naselja tako da je prilagodljiv svima.

Oktoberfest - najpopularniji bavarski festival piva

Prvi put kad sam posjetila Munchen bio je Oktoberfest koji se održava na 40-tak hektara Munchenskoga trga Theresienwiese. Prvi Oktoberfest održan je još davne 1810. godine u čast kralja princa Ludviga (kasnije Ludvig I. od Bavarske) koji se tada vjenčao s princezom Theresom von Sashen-Hildburghausen. Za Oktoberfest minhenske pivovare proizvode posebno Wiesn pivo s većim postotkom alkohola tako da ga sadrži od 6-7%.
Svaki put ga posjeti sve veći broj turista, a okvirne brojke kazuju kako je prošle godine kroz taj trg prošlo oko 6 miliona ljudi iz cijelog svijeta. Na trgu Theresienwiese vladale su ogromne gužve, ljudi su čekali u redovima da nešto kupe, a stolovi u šatorima trebali su se rezervirati bar mjesec dana prije kako bi mogli ući u njih. Krigla piva koštala je oko 10 eura, no bilo je tu raznih bavarskih delicija. Najviše se jede Weiss wurst (bijela kobasica) koja najbolje ide uz Weiss bier koja je slatkastog okusa. Meni je omiljen njihov Curry wurst koji je također jako popularan.njami

Po cijelom se gradu mogu vidjeti bavarci u dirndlima, mislila sam da takvu odjeću mogu vidjeti samo na filmovima ili za vrijeme fešte na prsatim konobaricama, kad ono, kud god sam krenula, u U-Bahnu, S-Bahnu, čak i u samom centru grada muškarci u bermudama s naramenicama, a žene u suknjama iste. Za njih zabava na samo trgu, slavi se po cijelom gradu.

Kada sam se odlučila za pravo razgledavanje, nisam imala pojma od kud početi. Bavarska je puna prekrasnih i romantičnih dvoraca, djela čuvenog kralja Ludwiga II. Koji je živo pod utjecajem legendi i bajkovitih priča. Najpoznatiji su Nymphenburg, Neuschwanstein, Linderhof, Herrenchiemsee te Hohenschwangau. Svaki od njih oduševljava svojom ljepotom.

NYMPHENBURG

Dvorac Nymphenburg nalazi se u blizini centra grada. Služio je kao ljetna rezidencija bavarskih vladara. Jednostavnog je kockastog oblika te je naknadno je proširivan. Jedan je od najposjećenijih dvoraca – muzeja, gdje između ostalog možemo vidjeti kolekcije porculana, bogato opremljene kraljevske sobe, među kojima je i soba u kojoj se rodio čuveni kralj Ludvig II. i predivne vrtove oko dvorca. Za obilazak cijelog kompleksa potrebno je najmanje 2 sata, ali svakako vrijedi potrošiti vrijeme na takve ljepote. Oko dvorca su uređeni vrtovi i predivne staze za pješačenje. U samoj blizini dvorca nalazi se veliki botanički vrt. Nema što se nema za vidjeti pri posjetu Nymphenburgskoj palači, a sav taj romantični stil upotpunjava malo jezerce čiji obilazak možemo proći čamcem kojim upravlja stariji čovjek te ostavlja dojam kao da smo u nekim prošlim vremenima. Zaista nevjerojatno, za taj doživljaj mora se izdvojiti oko 20 eura za dvije osobe. Svakako preporučam.

Marianplatz - jedan od najljepših tgova u Njemačkoj

Kada se vratimo u sami centar grada možemo vidjeti jedan od najljepših njemačkih trgova Marianplatz gdje se nalazi zgrada Gradske vijećnice, Neues Rathaus, te najljepši sat kukavica na svijetu, Glockenspiel, koji svaki dan u 11:00 sati ima svoj 'igrokaz'. To je toliko čaroban prizor da u tom trenutku kao da sve stane, ljudi se više ne kreću, svi se ukipe i uživaju u par minuta čarolije. Turisti sve snimaju jer se takav prizor jednostavno mora zabilježiti. Glockenspiel se sastoji se od 43 zvona i 32 mehaničke marionete u prirodnoj veličini koje odigravaju scene iz prošlosti.

Jedan od najljepših parkova u Munchenu je Engleski vrt

Najveći je gradski park u Njemačkoj te je ujedno i mirna oaza u srcu grada. Najveće atrakcije parka su Chinesischer Turm (Kineski toranj), sa velikim pivskim vrtom (jedno od glavnih okupljališta tijekom Oktoberfesta), Japanisches Teehaus (Japanska čajana) i Monopteros, hram izgrađen u grčkom stilu.Kleinhesselhoher See (jezero u središnjem dijelu parka) i Amphitheater nude mnoštvo aktivnosti tijekom ljetnih mjeseci. Kupanje tamo je nešto što lokalci nikako ne propuštaju. Uživanje i opuštanje u Engleskom vrtu svakako bi Vam trebalo biti prvo na popisu što posjetiti.

Previše je toga za vidjeti u Munchenu za malo vremena, na sreću imat ću još puno prilika sve detaljno istražiti. .