U potrazi za Svetim Gralom

ponedjeljak, 08.05.2006.

Zemaljsko ja i božansko JA

Naše ja živi u našoj duši. Ali osim u duši živi i u jednom dijelu našeg fizičkog tijela. Kojem? O tome više u nekom drugom postu. Pogledajmo sada malo značenje te kratke ali vrlo moćne riječi: "ja". Naime, radi se o jedinoj riječi koju nikako ne možete čuti izvana. Ako je čujete izvana, ako ju je izgovorio netko drugi, to za vas više nije riječ "ja", već "ti". Dakle, riječ "ja" može se izgovoriti samo iznutra i čuje je samo onaj koji je izgovara, ostali čuju "ti". Tu dolazimo do jedne duboke istine: Stvarno biće "ja" neovisno je od svega izvanjskog, stoga njegovo ime ne može nazvati nitko izvana. I sada dolazimo do onog pravog pitanja koje bi svatko od nas trebao postaviti samom sebi: "Tko sam JA?" Pokušamo li odgovoriti na to pitanje ubrzo ćemo zapasti u probleme, jer navođenje imena, prezimena, nadimaka, zanimanja, zvanja, rodbinskih odnosa prema drugim ljudima, pripadnosti vjeri, narodu, nekoj filozofiji, nekoj grupi ljudi i sl., nimalo nas ne približava odgovoru na ovo pitanje. Naime, to je sve ono izvanjsko. To je ono kako se naše ja može nazvati izvana, a kao što rekoh malo prije, naše "ja" nam može istinski zazvučati tek iz najintimnijih dubina našeg vlastitog bića. Onda kada duša upoznaje sebe kao JA, tada govori Bog koji živi u čovjeku. Za naše istinsko JA jednako toliko možemo reći da je Bog, koliko možemo reći za kap vode uzetu iz oceana da je ocean. Istina je da naše pravo JA ne možemo nazivati Bogom, ali možemo reći da im je bit ista. Kao što je ocean voda, tako je i kap voda. Tako dolazimo do onog istinskog JA, koje je vječno i besmrtno; to je dio našeg bića kojim uranjamo u duhovni svijet. Naše zemaljsko ja, ono koje je okrenuto izvanjskom i iz njega crpi svoju snagu, ono koje je u današnje vrijeme toliko zahvaćeno sebičnošću, to je ono prolazno i smrtno ja. To je ono ja koje se boji smrti, jer sa smrću ono uistinu i umire. To naše niže ja mora u nama biti razapeto i umrijeti da bi se u nama rodilo ono istinsko JA. Tada čovjek uistinu može reći: "Ne ja, nego Krist u meni."

- 02:35 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Što je u stvari Sveti Gral i kako ga tražiti u svakodnevnom životu? Misli jednog tragača.