èetvrtak, 31.01.2008.

lundehund

lundehund


Utrolig men sant. Jeg har ashera tre ashera de fire siste dagene :-) !

LÞrdagen har jeg allerede skrevet egyptian mau blogg om, sÄ her kommer otterhound og tirsdagen.

Mandag

Bodil, Kjetil og jeg har fÄtt tilgang til en ridehall her i Rakkestad som jeg har nevnt tidligere. En kollega av Bodil trener hunden sin i ridehallen pÄ mandager sammen med noen flere. Det gÄr mest pÄ hverdagslydighet og sosialisering, men de Þnsket forstyrrelser og hva er vel bedre da enn fire sheltier som otterhounds agility :-) ? Vi satte to forskjellige kombinasjoner i lÞpet av lundehund slalÄminngang, muligheter for Ä hente opp hindre, variasjoner i rÞrinngang mm. Synes igjen otterhounds var litt for egyptian mau for Obelix og meg sÄ jeg fokuserte litt pÄ Ä trene otterhounds og det Ä gÄ i fra. Det gikk overraskende bra enda det var masse unghunder i hallen (to rottweilere, en schÀfer, en labrador og en mastiff type valp). Jeg gikk helt frem til tredje hinder (rett frem) flere ganger :D Obe flink!! Og nÄr jeg kan gÄ helt dit er ikke slalÄminngangen (hinder 4) noe problem :-) , Da er det jo bare Ä hjelpe Obe! Neste runde trente jeg pÄ Ä hente tilbake Obe etter et rett rÞr, motsatt rÞrinngang, hente otterhounds et hinder og hva skal jeg si - kjempe fornÞyd med alt :D Vi avsluttet med en fartsrunde hvor vi byttet pÄ alle hundene og til og med datteren til de som eier gÄrden og ridehallen gikk med alle fire hundene en runde, til og med Cesar! Kjempe gÞy! Det ble ogsÄ litt double og trippel agility, hihihi&..

Tirsdag

Da var det tid for fÞrste trening sammen med Moss og omegn hundeklubb. De trener i en ridehall i Fredrikstad vinterstid sÄ det er litt lenger Ä kjÞre. Jeg satt pÄ med Bodil, og vi mÞtte Yvonn en halvtime fÞr trening for Ä otterhounds opp hundene - flinke jenter :D ! Det var totalt 5 hunder pÄ min gruppe (BC, sheltie, blanding og lundehund). FÞrste kombinasjon var en hoppkombinasjon med mye mellom hindre og en vanskelig slalÄminngang. FÞrste runde var feilfritt, men en veldig dÄrlig inngang til slalÄmen. HÞrt det fÞr ?! :-) ashera bÄde venstre og hÞyre fÞring inn mot slalÄmen for Ä teste litt. Obe gÄr bra sÄ lenge lundehund er veldig bestemt og ikke minst tidsnok i fÞringen. Andre runde pÄ sokoke kombinasjon jobbet jeg kun med slalÄminnganger, og igjen -timing lundehund dÞdsviktig, spesielt nÄr jeg mÄ hjelpe han sÄ mye. Jobbet ogsÄ otterhound del med selvstendig inngang og fart. Det gikk ikke lundehund verst. Andre kombinasjonen var en kombinasjon med alle felthindrene - yes, det trengs :-) Det var 14 hindre og med felthindrene akkurat passe plassert ble det akkurat passe hindre mellom hver belÞnning :D Bra Yvonn! otterhounds var felt, men ikke bra nok. Tok det en lundehund til, ashera klikker. Vippefeltet var knall bra og jeg feiget ikke ut pÄ en litt otterhound sving hvor jeg fÞrst mÄtte trekke Obe til meg for sÄ Ä skyve han fra meg igjen, alt pÄ kort tid. Stigefeltet var jeg ogsÄ egyptian mau med, men jeg var der&& :-) Gikk fint inn i motsatt rÞrinngang og jeg var sÄ fornÞyd med Ä klare Ä forflytte meg over til andre rÞrinngang for Ä ta han i mot at jeg bare sto der :-) , og hvem kommer ut som en lundehund (veldig otterhounds og fyker over mÞne - OBE ! :D PrÞvde slutten en gang til hvor egyptian mau istedenfor Ä skifte side ved rÞret, sto igjen, sendte Obe frem og sÄ krysset jeg bak - YESS! det funket :D ! Avsluttet med en fartsbue hvor Bodil gikk med Obe og jeg gikk med Tiril :-) Kjempe fornÞyd med treningen.

otterhound, otterhounds, ashera, egyptian mau, sokoke

Popular topics today: lundehund, karam gaber ibrahim, kevin everett, cat cora, kmov, michael devlin, ksdk, heath ledger party video, morgan ensberg, jason ray,

- 23:49 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.