Engleska: Što više navijača, više i interesa za TV prava
Gotovo je s odmorom. Svi engleski prvoligaši započeli su pripreme za novu sezonu. Ali više nego ikada do sada raspršili su se po svijetu. Manchester United priprema se u Južnoafričkoj Republici, Chelsea će predsezonu odraditi u Kini, Maleziji i Rusiji, Fulham u Južnoj Koreji, West Ham je trenutačno u SAD-u, a i Everton će preko velike bare.
Kranjčarov Portsmouth skoknut će tijekom priprema u Nigeriju gdje će jednu od utakmica igrati i protiv Manchester Uniteda.
Zbog čega klubovi odabiru tako daleke destinacije za pripreme kad se kvalitetnije mogu pripremiti u nekoj mirnoj sredini ne tako daleko od Engleske, pitaju se mnogi. To je zbog toga što klubovi žele povećati svoj globalni utjecaj i svoj brand popularizirati u svim kutcima svijeta, a pritom i dobro zaraditi.
Procjenjuje se da će Manchester United zaraditi više od milijun eura po utakmici koju odigra u Africi. Ali još je važniji i zasad novčano neprocjenjiv dobitak koji će klub ostvariti strateškim osvajanjem novog tržišta.
Prije pet godina popularni su bili talijanski klubovi, a sada su popularni klubovi Premijerne lige. Navijači cijene što klubovi dolaze u njihove sredine. A što više navijača, to više interesa za prava TV prijenosa kaže Paul Kam, glavni organizator Chelseine azijske turneje. Prema nekim procjenama, u zadnjih pet godina broj Chelseinih navijača porastao je za 523 posto, dok danas u Aziji ima više od 60 tisuća navijača.
Engleski nogometni klubovi nisu izmislili toplu vodu. Već godinama takve turneje rade mnogi NBA i NFL klubovi. Neke službene utakmice NBA lige čak su i odigrane u Japanu.
Neki su, poput Arsenala koji pripreme odrađuje u svojoj staroj bazi u Austriji, ostali vjerni Europi. Tako Modrić s Tottenhamom za novu sezonu vježba u Španjolskoj, a Ćorluka s Manchester Cityjem u Njemačkoj.
|