21.06.2021., ponedjeljak

To moje "CA"



Na traženje nekolicine blogera objavljujem pjesme
koje su zaslužne za Priznanje za dijalektalno stvaralaštvo ( četvrto po redu)
koje sam dobila od Hrvatskog sabora kulture
na 40. Susretu hrvatskih zavičajnih književnika, 19.06. 2021. godine

***
TEŠKO JE

Va škurine istini
deštin kojenat
grehi spovedat
teško je

tića poslušat
kako na grone kanto
prez tebe
teško je

vreme zliženo
va sedeno poezijo ogrnjeno
i delat se da ti sejno je
teško je

mesecino srebron inkolat
čelestin nebu darovat
kapljico medežiji
rikordi od neveri škapulat
teško je

na bonace sna jutro docekat
po moru kativerji i laži bordižat
va konšumanen tele
zgnjetveno dušo zlecit
teško je...

*** Pjesma pisana na labinjonskoj cakavici
koju od 2019. godine krasi
Status zaštićenog nematerijalnog dobra Republike Hrvatske

Objašnjenje riječi: škurina - mrak; deštin - sudbina; kojenat - prevariti; zliženo - izlizano; sedeno - svileno;
Sejno - isto; medežija - lijek; rikordi - uspomene; škapulat - spasiti; kativerja - zloba;
bordižat - jedrenjakom ploviti lijevo desno da se uhtati dobar vjetar;
konšumon - potrošen; zgnjetvena - izmučena; zlecit - izliječiti



fotka: moja


KAŽIN

Žbaljano vreme
na žbaljanen meste
ljudi žbaljani

Telo je na zemlje
srce va voblakah
a va mene kažin

Išćen te
tamo nedere zgora mora
spoda neba
z boka tebe
radi sebe

Išći me,
zovi me
nojdi me
va neke druge šćorice
kede vešćice
svetle samo za nas

*** Pjesma pisana na labinjonskoj cakavici
koju od 2019. godine krasi
Status zaštićenog nematerijalnog dobra Republike Hrvatske

Objašnjenje riječi: žbaljano - pogrešno; voblak - oblak; kažin - zbrka, kaos; išćen te - tražim te;
nedere - negdje; zgora - iznad; z boka - uz tebe;
nojdi me - nađi me; šćorica - priča; vešćice - krijesnice



fotka: moja

UGONJ

ugonj vreli je bila
onaisti ki gore visoko plamik gori
onaisti ki va nje tepli

škopijo, od sentimenti strelamenat,
beleci, moranja i amora je bila
bila je rankon ka je cisti si konfini,
freni, sake besedi va grle ingropane

grmljavina je bila,
nebeski kršini porala
va meljor kolori mornico piturala

meljor i jena noć,
meljor i jena želja,
meljor i jena šperonca je bila
va meljor i jeno besedo
dušo je zrekla

da ga radi ima
ni mu rekla,
grdo jo je vreme
kojenalo
ma s fati
pokozat je
rivala

*** Pjesma pisana na labinjonskoj cakavici
koju od 2019. godine krasi
Status zaštićenog nematerijalnog dobra Republike Hrvatske

Objašnjenje riječi: ugonj - vatra; onaisti - onaj; plamik - plamen;
škopijo - eksplozija; strelamenat - potres;
beleca - ljepota; rankon - alatka sa produženom drškom;
konfin - granica; freni - kočnice; ingropane - zauzlane;
kršin - livada; meljor - tisuću; mornica - duga; šperonca - nada;
grdo - ružno; kojenalo - prevarilo; fati - djela; rivala - stigla



fotka: moja

divider-topshadow2

- 11:17 -

Komentari (21) -

























































agava-box

406110211-10224219476739958-6952639320603056514-n