Affiliate Marketing

ponedjeljak, 25.09.2006.

1.3 4 modela Affiliate businessa

Idemo dalje.

Postoje 4 osnovna programa po kojima affiliate partneri zarađuju novac.

1. Posjetitelj kupi nešto od prodavača (pay per sale)
2. Posjetitelj ispuni prodavačevu formu (pay per lead)
3. Posjetitelj skine, instalira ili koristi neki proizvod ili uslugu (pay per action)
4. Posjetitelj klikne na link i posjeti web stranicu vašeg merchanta (pay per click)

Idemo sada detaljno proći kroz svaku od njih.

Pay per sale

Pay per sale je najčešči oblik affiliate programa na internetu. Na taj način vi preporučujete vašim posjetiteljima da kupe proizvod ili usluge od vašeg Merchant partnera. U većini slučajeva vi dobivate postotak no neki Merchanti daju fiksni iznos.

Primjer.
Posjetitelj sa vašeg sitea dođe na website vašeg Merchant partnera i kupi njegov proizvod. Vi ste dobili postotak.

Prednosti - pay per sale modela
Možete zaraditi puno na stvarima koje imaju visoku cijenu (preporučite nekoga tko rezervira smještaj u hotelu za 1000€)
Možete zaraditi puno ako netko kupi više proizvoda odjednom: (preporučite nekoga tko kupi cipele, jaknu i kožni novčanik)
Neki Merchanti isplaćuju proviziju affiliate partneru čak i ako kupac kojeg ste vi preporučili opet kupi neki proizvod. (preporučite nekoga tko kupi knjigu danas, a za mjesec dana kupi drugu knjigu. Vi dobivate proviziju za obe knjige)

Mane pay per sale modela
Vaši posjetitelji kupe proizvod male vrijednosti (rezerviraju najeftiniji hotel za jednu noć)
Vaš posjetitelj vrati kupljeni proizvod i vaša provizija se oduzima. (jakna koju je vaš posjetitelj kupio je premala – ako vraća proizvod, vi vraćate proviziju)

Pay per lead.
Pay per lead Merchants su najbolji za promoviranje preko vašeg websitea. Sa Pay per lead modelom vi dobivate proviziju, a obično je to fiksni iznos, kada vaši posjetitelji ispune neki obrazac na websiteu vašeg Merchanta. Popularni pay per lead websiteovi su oni koji nude kredite, osiguranja - uglavnom finacijske institucije. Hrvatski merchant koji radi po modelu pay per lead je Dashofer.hr
Oni nude 3 kune za svakog usera koji se prijavi za primanje njihovih eNovina.

Prednosti Pay per lead modela
Vjerovatnije je da će posjetitelji lakše ispuniti formu na webstranici nego kupiti nešto.

Mane Pay per lead modela
Provizija je manja od pay per sale modela
Neki od leadova mogu biti odbijeni. (Npr – posjetitelj ne upiše email adresu ili broj telefona)

Pay per action
Pay per Action Mershanti plaćaju svojim affiliate partnerima proviziju kad netko skine, instalira ili koristi neki program ili uslugu. Dobar primjer je Yahoo koji plaća svojim affiliate partnerima kad netko preko njih skine Instant messengera, Search toolbar ili Music Jukebox aplikaciju. I Google plaća ako netko preko vas instalira Google toolbar.

Prednosti Pay per action modela.
Vaši useri ne moraju ništa kupiti – samo isprobati nečiji program ili uslugu

Pay per click
Ovi programi su se prvi pojavili na internetu i još ih je jako malo ostalo. Oni plaćaju kad netko klikne na njihov link. Samo klik. Zbog raznoraznih prevara, automatiziranih skripti (click-bots) koje su pisali zlonamjernici da bi software klikao na njihove linkove , troškova isplate takvih affilate partnera i vremena koje su trošili da bi otkrili prevaru , većina Merchanta je posve napustila ovaj model.

Prednosti Pay Per Click Programa
Dobar konverzijski index – Posjetitelj samo klikne na link, a affiliate partner zarađuje.
Ako imate puno posjeta možete zaraditi lijepe novce.

Mane Pay Per Click Programa.
Jako je malo Merchanta koji nude ovaj model.
Zarada po kliku je jako mala.

Važna napomena.
Iako je većina Merchanta mapustila Pay per Click modele postoje neki koji to ipak nude.
Npr Google AdSence Program

o kojem ćemo još puno pisati na ovom blogu i Yahoo Publisher Network.


U slijedećem postu čitajte o tome kako naći proizvode ili usluge za promoviranje.
Laku vam noć.




- 22:52 - Komentari (1) - Isprintaj - #

eXTReMe Tracker