5Senses

28.11.2025., petak

Izvještavanje o održivosti - komentar na predavanje

Prošli tjedan smo na predavanju obrađivali temu izvještavanja o održivosti i iako to na prvu zvuči pomalo dosadno, zapravo mi je bilo iznenađujuće zanimljivo. Prvi put sam stvarno shvatila koliko se brzo mijenja način na koji poduzeća u EU-u moraju poslovati i koliko snažno održivost ulazi u srž strategije, a ne samo u marketing.
Predavačica je krenula s Europskim zelenim planom i ciljem klimatske neutralnosti do 2050. godine. To je ogromna ambicija, a da bi se ostvarila, uvedene su nove direktive i standardi koji značajno mijenjaju obaveze poduzeća. Najveća promjena je svakako CSRD, direktiva koja zamjenjuje staro nefinancijsko izvještavanje. Ono što mi je odmah upalo u oko jest da se broj obveznika izvještavanja povećava s desetak tisuća na oko pedeset tisuća, što znači da gotovo svaka veća tvrtka u EU-u ulazi u sustav. Uz to dolazi obvezna revizija, jedinstveni europski standardi izvještavanja (ESRS) i potpuno novi koncept dvostruke materijalnosti koji traži da se sagleda ne samo kako poduzeće utječe na okoliš, nego i kako održivost utječe na samo poduzeće.

Posebno mi je bilo zanimljivo objašnjenje EU taksonomije – zapravo svojevrsnog „rječnika“ koji definira što je stvarno održiva aktivnost. Nema više prostora za pretjerivanja ili greenwashing, jer aktivnosti moraju zadovoljiti stroge kriterije da bi ih se uopće moglo prikazati kao zelene. Time se jako povećava transparentnost i odgovornost, što mi se čini nužno u vremenu kad baš svi žele izgledati „eko“.

Još jedna važna tema bila je CSDDD, nova direktiva o dužnoj pažnji koja zahtijeva od poduzeća da nadziru i vlastite operacije i svoje lance vrijednosti, uključujući dobavljače. To znači da odgovornost za negativne utjecaje poput kršenja ljudskih prava ili zagađenja više ne može biti prebačena na druge. Tvrtke moraju provoditi analize, uključivati dionike, sprječavati štetne utjecaje i svake godine objavljivati izvještaje o tome.

Na kraju smo se dotaknuli Omnibus paketa, koji zapravo predstavlja reakciju EU-a na pritisak kompanija koje su tvrdile da im je prebrzo nametnuto previše obaveza. Zato se predlaže odgoda za dio poduzeća i pojednostavljenje izvještavanja, što zvuči kao razumna prilagodba.

Sve u svemu, ovo predavanje mi je otvorilo oči koliko se poslovni svijet mijenja. Održivost više nije trend nego stvarna obaveza. Kao studentica ekonomije, zapravo mi je zanimljivo gledati kako se kreira potpuno novi standard poslovanj, onaj u kojem su transparentnost, odgovornost i dugoročno razmišljanje ključni za uspjeh.

Oznake: DOP, razvoj, poslovanje, Zakon, ekonomija


- 10:00 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.