|
U videu “Why business can be good at solving social problems” Michael E. Porter objašnjava kako poduzeća mogu imati veliku ulogu u rješavanju društvenih izazova. Umjesto da se biznis promatra samo kroz profit, Porter uvodi pojam stvaranja zajedničke vrijednosti kao ideju da društveni napredak i poslovni uspjeh mogu ići zajedno. Tradicionalno društveno odgovorno poslovanje (DOP) često se svodi na dodatne aktivnosti poput donacija ili volontiranja. Porter, međutim, tvrdi da prava promjena nastaje kad se društvena odgovornost uključi u samu poslovnu strategiju. Na primjer, ako poduzeće ulaže u obrazovanje lokalne zajednice, ono ne samo da pomaže društvu, već i stvara kvalificiranu radnu snagu za budućnost. Poduzeća imaju resurse, kapital i inovacije koje im omogućuju da djeluju učinkovitije od mnogih drugih sektora. Zbog toga bi trebala gledati društvene probleme kao prilike za rast, a ne samo kao obvezu. Porterov pristup mijenja percepciju DOP-a, on više nije trošak, već investicija u dugoročnu održivost i konkurentnost. Kao studentica koja proučava društveno odgovorno poslovanje, Porterova poruka mi se čini posebno važnom: uspješno poduzeće ne može postojati u neuspješnom društvu. Upravo zato, povezivanje poslovnih ciljeva s društvenim koristima može biti najbolji put prema stvarno odgovornom i uspješnom poslovanju. |