WRC newz _by:totalni_WRCpHreak

< rujan, 2004  
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
F1?!?! pa zašto to gledate ljudi... manite se ćorava posla WRC ruleZZ
vaš : Pacijent

Linkovi
Blog.hr

wrc.com
wrc na eurosportu


VIPautosport
vidiauto.com


bloggeri

AUTOfreak

auto dana...
auto vijesti

ova mlada dama prati F1?!! (čitaj WTF?) ali kad se toliko trudi evo link :)

22.09.2004., srijeda

1. S LOEB 92 Pts
2. P SOLBERG 64 Pts
3. M MÄRTIN 59 Pts

1. CITROËN 150 Pts
2. FORD 112 Pts
3. SUBARU 91 Pts

do kraja se voze još

1 - 3 October 2004. Italy

ove godine se prvi put ne vozi po poznatim uskim asfaltnim cestama oko SanRema, nego po novoj šljunčanoj ruti na Sardiniji.
teško je predviđati, ali zbog nezainteresiranosti Sainza i očite slabosti Martinovog Forda, može se pretpostaviti da će se opet ponoviti borba između Loeba koji iz utrke u utrku dokazuje svoje savladavanje neasfaltnih rallya i Solberga koji mora dobiti još mnoge bodove želi li osvojiti još jedan naslov prvaka. U igri je još i Gronholm, koji ako ga auto bude služio ima velike šanse završiti na podiju, vjerojatno i prvi... ali zbog nepouzdanosti (n)ovog Peugeota 307 mislim da neće završiti rally. Duval iako dobar još uvijek puno griješi, a ostale nažalost nije vrijedno spominjati.

15 - 17 October 2004 France

Ovdje ne bi trebalo biti iznenađenja, domovina sebastiana Loeba, poznate staze i njegovo sjajno vladanje autom na asfaltnoj podlozi može samo nesrećom ili otkazivanjem relativno pouzdanog Citroena dati nekog drugog pobjednika.
Na Solbergu je da pokuša biti drugi ako želi sačuvati nade za prvenstvo... Šanse bi mu moglo popraviti i najave nestabilnog vremena.... najveći suparnik trebao bi mu biti Markko Martin ali mogao bi biti i Gronholm jer Peugeot sa svakom utrkom ima sve manje poteškoća, a i on već dvije usavršava svoju vještinu vožnje asfaltom.

29 - 31 October 2004 Spain

Drugi asfaltni rally, domovina Carlosa Sainza koji iako domaćin, u sjajnom autu i uvijek visoko plasiran ne bi po mom mišljenju trebao sudjelovati u borbi za prvo mjesto koje opet čeka Sebastiana Loeba. Pitanje je koliko žara ima španjolac, da li će se boriti za drugo ili će kao u zadnje vrijeme voziti sigurno i pomicati se u poretku odustajanjima drugih. Iako se vozi krajem desetog mjeseca vrijeme bi trebalo biti suho, i Solberg bi , naravno ako u Italiji i Francuskoj ne napravi neku veću pogrešku, trebao bi se boriti sa Gronholmom, Martinom ili Duvalom za drugo mjesto.

12 - 14 November 2004 Australia

Sezona završava u ljetnoj Australiji. I iako postoji nada da će se Solberg približiti Loebu kroz ova 3 rallya na 5-10 bodova razlike, iskreno sumnjam. Ako uspije, gledat ćemo nevjerojatno zanimljiv rally gdje će se njih dvoje boriti do zadnjeg metra kao u Velikoj Britaniji.... što ako se dogodi , nade polažem u Solberga.
Najvjerojatniji ishod je ipak da će prvenstvo biti rješeno i da će Gronholm, koji je gladan i žedan pobjeda, osvojiti rally.
A Loeb, da dokaže svoju sveukupnu nadmoć pobjediti Solberga u borbi za drugo mjesto...



Naravno, sve ove moje pretpostavke su smješne ako se uzme u obzir opasnost i nepredvidivost ovog sporta i učestalost nesreća na rallyima, pogotovo kada se (kao u Velikoj Britaniji Solberg i Loeb) vozi na rubu izlijetanja; ipak za onih dvoje - troje koji čitaju (uključujući mene) nisam mogao ne napisati koju... pa da se nasmijem sebi za mjesec-dva

Ono što se ipak može sa nekom sigurnošću reći je da će Loeb, kojemu trenutno nema ravnog na asfaltu, osvojiti svoje prvo WRC prvenstvo već u drugoj godini natjecanja nakon što je prije samo dvije godine osvojio sa Saxom JWRC prvenstvo. Time će uz konstantno dobru vožnju Sainza omogućiti Citroenu da osvoji prvenstvo i među proizvođačima... i to drugu godinu za redom
- 20:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Još jedna pobjeda Solberga - Rally GB

ispiti su pa mi se nije dalo biti freššš
evo opet copy/paste sa Vipautosporta

Petter Solberg je nakon Japana došao do još jedne vrlo važne pobjede u izravnoj borbi s Sebastienom Loebom.

Premda se ove sezone Rally Velika Britanija održao u novom terminu u rujnu, konfiguracija staze nije previše odstupala od nekadašnje "zimske". Štoviše, kombinacija suhih i blatnih dijelova brzinaca izbor guma učinila je vrlo važnim čimbenikom, a pravila o ograničenom broju dostupnih guma dovela su do kalkuliranja. Neki su vozači vrlo brzo iskoristili gume koje su najbolje odgovarale spomenutim podlogama, dok su drugi taktizirali, razmišljali unaprijed i nastojali što bolje rasporediti dodijeljenu količinu pneumatika.

Borba Solberga i Loeba i ove će sezone, čini se, potrajati do posljednjih rallyja. U Velikoj Britaniji, u šumama Walesa, dvojica su vozača ponovo priredila okršaj zbog kojeg rally toliko odskače od glamurozno napuhanog prvenstva Formule 1. Iako je Loeb vodio veći dio rallyja, Solberg nije popuštao, nije se predavao do posljednjeg brzinca, a sav taj trud na koncu je okrunio još jednom pobjedom, drugom uzastopce ove sezone i trećom uzastopce u Velikoj Britaniji.

Pobjeda u Walesu bila je od presudne važnosti za Solberga. Iako Loeb drugim mjestom osvaja pregršt bodova i njegova prednost i dalje je velika, Solberg i dalje ima šanse za obranu titule Svjetskog prvaka. U svakom slučaju, iako je Loebova prednost od 28 bodova prilično velika, nerealno bi bilo reći da je i nedostižna.

Solberg se tijekom rallyja doista svojski trudio dostići Loeba. Francuz je početkom prve etape odjurio, da bi mu se Norvežanin primakao kako se bližio kraj etape. U subotu ponovila se slična priča, Loeb je bio brz na jutarnjim ispitima, stvorio je prednost, no prema kraju dana Subaruov vozač je ubrzao i sekunde su ponovo počele teći u njegovu korist. Tako je na kraju druge etape Loebova prednost iznosila tek nekoliko sekundi, bila je to prava uvertira u posljednji dan.

U nedjelju Petter je od samog početka krenuo punim gasom, beskompromisno. U tome je, međutim, pretjerao, jer je u jednom od zavoja "preširoko" zagrabio stazu, izletio i izgubio pet do sedam sekundi na povratak i nastavak utrke. Poklonjene sekunde Loeb je prigrabio bez ustručavanja, no to je ipak bio Solbergov dan. Norvežanin je doslovno proletio preostalim ispitima, na pretposljednjem je od Loeba bio brži čak 9 sekundi i do cilja je trebalo samo odvoziti još preostali prolog. Slavlje zbog nove Subarove pobjede bilo je posve opravdano, čemu je skromno pridonio i Mikko Hirvonen svojim sedmim mjestom.

Loebove namjere da u Walesu ubilježi pobjedu nisu došle u pitanje tijekom cijelog rallyja, a nepošteno bi bilo govoriti da se predao na posljednjim ispitima. Brzi je Francuz već dovoljno puta dokazao da raspolaže temperamentom dovoljnim da isključi pretjerane napade kalkuliranja, "šparanja" i taktiziranja. Vrlo je vjerojatno da na pretposljednjem ispitu nije vozio "na nož", no dojam koji je ostavio tijekom cijelog rallyja čini ga kvalificiranim da ponese titulu prvaka, ove ili neke druge sezone. S prednošću od 30 bodova on je mogao bez opterećenja odvoziti rally, uzeti šačicu bodova i tako se "šlepati" do kraja sezone. Nije to učinio i time je još jednom rallyju osvjetlao obraz.

Carlos Sainz i Markko Märtin vodili su svoju borbu za treće mjesto. Konačni je ishod ipak išao na štetu španjolskog veterana. Četvrto mjesto poznato je kao najnezahvalnije, a Sainz je, čini se, htio to ili ne polako stigao u fazu kada, unatoč brzini i potencijalu za pobjede, počinje više skupljati bodove nego konkurirati za pobjede.

Još jedan od budućih Svjetskih prvaka, barem bismo mu željeli da tako bude, je Märtin. Estonac je brz, spretan, hrabar i uporan, no kao da mu nedostaje rallyjaške sreće. Svojim nastupima uvelike podsjeća na odbjeglog Colina McRaea, premda je riječ tek o detaljima. U Walesu je podloga bila upravo onakva kakvu Märtin favorizira, no problemi s automobilom i još uvijek upitna potpuna rehabilitacija nakon nesreće u Argentini nisu Estoncu dopustili da na koncu dođe do rezultata boljeg od najniže stepenice pobjedničkog postolja. Istu poziciju ima i u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva.

François Duval ponovo je bio brz. Tijekom rallyja došao je do pobjede na četiri brzinska ispita, uz zapažene rezultate na većem broju preostalih brzinaca. Problemi s kočnicama izbacili su ga iz konkurencije za pobjedu, pa se morao zadovoljiti petim mjestom. Talent je dokazao, vjerujemo u dovoljnoj količini da zainteresira buduće poslodavce.

Momčadi Peugeot i Škoda u Walesu su startala s tri automobila. Do cilja su, međutim, stigla samo dva. Preciznije, jedan Peugeot 307 WRC i jedna Škoda Fabia WRC. Francuska ekipa i dalje niže razočaravajuće rezultate. Marcus Grönholm, dvostruki Svjetski prvak, ponovo je odustao, ponovo zbog vlastite pogreške. "Žmigajuća" lampica na instrumentnoj ploči na trenutak mu je odvukla pažnju sa staze, nije dobro "ušao" u zavoj, a dalje priču možemo sažeti u nekoliko riječi "metalni stup, kotač, kraj". Jednaki učinak, točnije, izlijetanje i nula bodova ostvario je Daniel Carlsson. Tek je Harri Rovanpera uspio doći do cilja nakon problema s mjenjačem, osvojivši šesto mjesto.

Kod Škode ishod je bio još slabiji. Iako su se na startu našla čak tri automobila, do cilja je stigao tek Toni Gardemeister. On je, međutim, zbog izlijetanja sa staze izgubio više od pola sata i dobar plasman bio je nemoguć. Armin Scwarz i Jani Paasonen su, pak, odustali tijekom rallyja; Nijemac je sletio sa staze, dok je Fincu otkazala

- 01:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #

21.09.2004., utorak

Rally Japan

Petter Solberg i Subaru u Japanu su stigli do vrlo važne pobjede, kako za vozača tako i za momčad.

Rally Japan ove je godine prvi put u kalendaru Svjetskog prvenstva. Prije toga natjecanje je nosilo naziv Rally Hokkaido i bilo je dijelom tamošnjih prvenstava. Uvrštenjem u Svjetsko prvenstvo Japan je postao jednom od zemalja čije staze jednom godišnje pohode najbolji rallyjaši današnjice, a zbog dvije (ili točnije, jedne i pol) momčadi koje sudjeluju u Svjetskom prvenstvu te snažnog sponzorskog potencijala ta je dalekoistočna zemlja zanimljiva svima uključenima u razvoj svjetskog rallyja.

Rally Japan odlikuje se stazama koje su vrlo brze, ali i podjednako zahtjevne i složene. Makadamska podloga u samom je startu dala prednost momčadima i vozačima koji se bolje snalaze na takvim terenima, no niti takozvanim asfaltnim specijalistima nisu pridavane manje šanse. Sebastien Loeb, kao vodeći čovjek prvenstva imao je vrlo visoke šanse, tim više jer je dokazao da i na makadamu može biti brz. Njegova je prednost bila i činjenica da je prošle godine sudjelovao u treningu Rallyja Hokkaido i time uhvatio dio "feelinga" staza kojima se odlikovao ovogodišnji Rally Japan.

Ipak, do pobjede i do vrlo važnih bodova stigao je Petter Solberg. Veseli Norvežanin, aktualni Svjetski prvak, osvojio je 10 bodova kojima se vodećem Loebu primakao na još uvijek velikih 30 bodova zaostatka. Pritom je pretekao do Japana drugoplasiranog u ukupnom poretku, Markka Märtina. Solbergova je pobjeda bila vrlo uvjerljiva, vodio je od samog početka rallyja i nikome od konkurenata nije ostavljao previše prostora za kalkulacije i napad. Važnost pobjede na Subaruovom domaćem terenu Solberg je shvatio vrlo ozbiljno, a rezultat je oduševio čelnike Fuji Heavy Industries (vlasnici Subarua), kao i članove spomenute momčadi.

Drugi član momčadi Subaru, finski vozač Mikko Hirvonen nije rally završio podjednako impresivno. Zbog problema s hidrauličnim sustavom automobila Finac je natjecanje okončao kao sedmoplasirani, došavši tako i do dva boda.

Sebastien Loeb rano je shvatio kako će Solberga teško ugroziti ili dostići bez doista prevelikih rizika. Odustao je stoga od aktivnog proganjanja vodećeg i usredotočio se na zadržavanje druge pozicije i osvajanje prijeko potrebnih bodova. Odustajanjem bi Loeb izgubio mnogo, dok je drugim mjestom osvojio novi pregršt bodova i time učvrstio vodstvo u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva. Štoviše, čini se kako je Loeb ovu sezonu već "pospremio" u džep, jer prednost od 30 bodova doista je velika, čak i za rallyjaše.

Svoj obol dobrom nastupu Citroëna u Japanu dao je i Carlos Sainz, osvojio je peto mjesto i doveo francusku momčad u još uvjerljivije vodstvo u poretku momčadi. Općenito, ove sezone, u kojoj Peugeot i njihov as Grönholm nikako ne mogu doći do prave forme, Citroën i Loeb su dobitna kombinacija.

Momčad Ford u Japanu je ostvarila tek djelomično uspješan nastup. Točnije, sudeći prema viđenom njihov je učinak mogao biti znatno bolji, no niz problema spriječio ih je u tome. Najveći hendikep obojici vozača predstavljali su krivi zapisi staze. Neprecizno načinjeni "radari", u kojima su zavoji bili označeni kao preblagi, doveli su do nepovjerenja u zapise, pa su vozači, posebice Märtin, djelomično vozili "napamet". Markko je tijekom rallyja komentirao kako ne zna "gdje mu je bila pamet" kada je prilikom treninga suvozaču diktirao kako želi da se označi pojedini zavoj. Rezultat površnog treninga bili su zavoji koji su možda pri zapisivanju djelovali vrlo "blago" no u jurnjavi brzincem njihova je "težina" rasla za nekoliko stupnjeva. Uslijed toga izostala je 100% učinkovitost i brzina, što se odrazilo i na rezultatu. Märtin je, unatoč problemima, uspio osvojiti treće mjesto, dok je François Duval odustao zbog pogreške i izlijetanja na 22. brzinskom ispitu.

Naposlijetku, momčad Peugeot ni u Japanu nije stigla do rezultata kojim bi potvrdili da je njihov automobil i njihova vozačka postava i ove sezone dio najozbiljnijih konkurenata za pobjede. Priča je bila vrlo slična već viđenima ove sezone. Prvi dio rallyja protekao je vrlo dobro za francusku ekipu. Marcus Grönholm je pratio tempo vodećeg Solberga i činilo se da bi borba za pobjedu mogla biti vrlo zanimljiva. Međutim, problemi s mjenjačem izbacili su Finca iz borbe za vodeću poziciju, nakon čega se je bio prisiljen boriti sa Sainzom za povratak među najbolje i u konačnici doći do četvrtog mjesta.

Mjenjač je probleme pričinjao i Harriju Rovanperi, no njegove su muke započele već na početku rallyja. Vrijeme koje je Finac tada izgubio nije uspio nadoknaditi i cilj je donio tek plasman na šesto mjesto. Za utjehu francuskoj momčadi ostaje tek podatak da nisu imali odustajanja. No, gorak okus (uglavnom kontinuiranog) neuspjeha sve više opterećuje bivše Svjetske prvake.


- 23:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

05.09.2004., nedjelja

pobjeda Pettera Solberga

konačni poredak:

Petter SOLBERG (N) SUBARU Impreza WRC 2004 3:43:50.6 0.0
Sébastien LOEB (F) CITROEN Xsara 3:45:03.9 +1:13.3
Markko MÄRTIN (EE) FORD Focus RS WRC 04 3:45:33.9 +1:43.3
Marcus GRÖNHOLM (FIN) PEUGEOT 307 WRC 3:46:08.5 +2:17.9
Carlos SAINZ (E) CITROEN Xsara 3:46:21.6 +2:31.0
Harri ROVANPERÄ (FIN) PEUGEOT 307 WRC 3:51:16.8 +7:26.2
Mikko HIRVONEN (FIN) SUBARU Impreza WRC 2004 3:52:57.1 +9:06.5

All results are provisional until declared official.

- 07:33 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Nove četiri momčadi u WRC?

swift wrc? Rally Japan je značajan i zbog znatno pojačanog interesa japanskih proizvođača za wrc. Uz subaru koji se natječe, svoj ulaz je najavio i Suzuki koji se već natječe sa ignisom u JWRC. Njihov predstavnik je izjavio da je WRC bolid na bazi novog swifta već u razvoju.
Dvije marke koje su već sudjelovale u wrc-u razmišljaju o povratku, pa su predstavnici Nissana i Toyote cijeli vikend proveli uz taj veliki događaj.
Šuška se da, iako nije još potvrđeno, Honda ne samo da će se uključiti nego da je već u razvoju njihov Civic WRC... ako ova glasina bude istinita 2006 možemo očekivati sjajnu sezonu sa 6 japanskih momčadi, škodom, peugeotom, citroenom, renaultom koji je isto najavio da ozbiljno razmišlja a i VW kao drugi predstavnik koncerna želi baciti rukavicu PSA koncernu... živi bili pa vidjeli
- 03:30 - Komentari (0) - Isprintaj - #
Solberg i drugi dan novog rally u kalendaru je prošao bez ispadanja nekog iz tvorničkih momčadi tako da ih je svih 8 :((( u daljnjem natjecanju a poredak je sljedeći
1. Petter SOLBERG 2:38:31.6
2. Sebastien LOEB+1:09.2
3. Markko MÄRTIN+1:40.3
4. Carlos SAINZ+2:06.2
5. Marcus GRÖNHOLM+2:17.8
6. Francois DUVAL+2:26.4
7. Mikko HIRVONEN+4:07.3
8. Harri ROVANPERÄ+5:20.4

od nedjeljnih brzinaca dosad su odvožena 3 od kojih je 2 dobio Loeb ali tim pobjedama nije uspio smanjiti razliku na manje od minute. Duval je ispao na SS22.
zadnje dvije dobio je martin ispred solberga koji je tako povećao vodstvo. sainz i gronholm vode veliku borbu za 4. mjesto
poredak nakon 24

Petter SOLBERG (N)
Sébastien LOEB (F)
Markko MÄRTIN (EE)
Marcus GRÖNHOLM (FIN)
Carlos SAINZ (E)
Mikko HIRVONEN (FIN)
Harri ROVANPERÄ (FIN)

- 03:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

03.09.2004., petak

Martin nakon prvog dana poredak je slijedeći...
1. P SOLBERG 1:30:35.1
2. S LOEB +12.7
3. M GRÖNHOLM +17.8
4. M MÄRTIN +1:01.7
5. C SAINZ +1:06.8
6. F DUVAL +1:25.7
7. M HIRVONEN +1:54.0
8. H ROVANPERÄ +3:19.2
9. A WARMBOLD +6:47.6
10. T ARAI +7:31.7

- 15:43 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Rally Japan

Sainz
prvi put u wrc kalendaru - Japan

nakon 4 stagea u vodstvu Solberg

1. P SOLBERG 44:57.7
2. M GRÖNHOLM +19.9
3. S LOEB +21.4
4. M MÄRTIN +38.4
5. C SAINZ +39.6
6. F DUVAL +47.3
7. M HIRVONEN +1:09.8
8. H ROVANPERÄ +2:00.2
9. T ARAI +3:33.0
10. A WARMBOLD +3:36.9



- 04:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ADAC Rally Njemačka

Francuz Sebastien Loeb u Njemačkoj je prije nastupa na ovogodišnjem rallyju već slavio u protekle dvije sezone. Novom pobjedom dodatno je učvrstio svoje vodstvo u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva, čemu su pogodovala i odustajanja glavnih konkurenata za naslov. Iako je Loebova pobjeda bila uvjerljiva, do nje je stigao usredotočenom vožnjom, nužnom zbog stalne prijetnje odličnog Françoisa Duvala u Fordu. Na koncu je Duval ipak završio na drugom mjestu, iza Loeba i ispred Carlosa Sainza. Zahvaljujući takvoj učinkovitosti Loebova prednost iznosi gotovo 30 bodova, a podjednako uvjerljivo u poretku momčadi stoji Citroën.
Ovogodišnji učinak Sebastiena Loeba jasno govori o njegovoj jednoj i jedinoj ambiciji - osvajanju naslova Svjetskog prvaka. Francuz je do sada ubilježio pet pobjeda i dva druga mjesta, čime je za dva koraka bolji od konkurenata i svakako najviše zaslužuje osvajanje titule. Naravno, sudimo samo po viđenom na do sad održanim rallyjima ove sezone. U Njemačkoj je, na zahtjevnom Trierskom asfaltu vodstvo dohvatio već na drugom brzinskom ispitu i nije ga ispuštao do kraja rallyja. Obilnoj Citroënovoj žetvi bodova svoj je obol dao i Carlos Sainz trećim mjestom. Istu tu poziciju superiskusni Španjolac drži i u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva, gdje za drugoplasiranim Markkom Märtinom zaostaje samo jedan bod.
Upravo je Märtin u Njemačkoj možda propustio dobru priliku za bolji rezultat. Estonac je bio žrtvom vlastitog pretjeranog opreza na nekim ispitima, koje su kiša i blato uz dodatak magle pretvorili u zaista tvrd orah, ali i pogrešnih odluka pri odabiru guma i podešavanju automobila. Na koncu se Markko morao zadovoljiti četvrtim mjestom, dok je slava ovaj put pripala momčadskom mu kolegi Duvalu.
On je od samog početka krenuo vrlo čvrsto u rally, no mehanički su problemi odnijeli dio dragocjenog vremena. S trećeg je mjesta uporno ugrožavao Sainza, koji je nakon načinjene pogreške izgubio tu poziciju i Duval se probio naprijed. Do cilja je pratio Loeba na distanci opasnoj po Francuza u slučaju problema. Drugo mjesto odličan je rezultat, Duval je dokazao i pokazao da je brz i pouzdan u vrlo složenim uvjetima, a njegov bodovni doprinos svakako je dobro došao i Fordu.
Kako je pobijedio u Finskoj, a učinio je to sa stilom, tako je odustao u Njemačkoj; na prvom zavoju prvog brzinskog ispita Marcus Grönholm je izletio sa staze, oštetio automobil i odustao. Pehovi se događaju svakome, ali na ovaj način je odustao vrlo mali broj vozača. Još je manji broj od njih nosio status dvostrukih Svjetskih prvaka. Skupa Finčeva pogreška vidljiva je u količini bodova koje je prokockao, a koji su od vitalnog značaja kako za njega tako i za Peugeot.

Što nije pošlo za rukom Grönholmu uspjelo je preostaloj dvojici Peugeotovaca. Cedric Robert u svom prvom nastupu s 307 WRC stigao je do petog mjesta, ostvarivši time svoj cilj i plasman unutar petorice najbržih. Dobar rezultat i još bolja reklama za vozača pred kojim su potencijalno mnogi zapaženi nastupi. Freddy Loix nije uspio pratiti Robertov ritam. Zbog problema s automobilom Loix je tijekom prve etape izgubio previše vremena, što je dijelom pokušao nadoknaditi agresivnom vožnjom na preostalim etapama. Šesto mjesto na cilju i nije tako loš rezultat.

Škoda je svojim nastupom i Njemačkoj samo potvrdila viđeno u Finskoj. Česi su tijekom pauziranja od nastupa uspjeli Fabiju WRC dovesti u red i mali je monstrum sada sposoban nositi se s konkurentima. Dva od tri automobila stigla su do cilja, odustao je samo Roman Kresta uslijed izlijetanja. Toni Gardemeister je stigao do novih bodova, sedmo mjesto donijelo je i dva nova boda. Vrlo uspješan vikend za Škodu potvrdio je Armin Schwarz pobjedom na jednom od brzinskih ispita. Nijemac, nažalost, nije uspio ostvariti bolji rezultat, problemi s turbopunjačem oduzeli su previše vremena.
Subaruovci su u vrlo upitnoj fazi svoje forme. Petter Solberg ponovo je odustao i to baš na rallyju koji je bio od velikog značaja za ostanak u borbi za naslov prvaka. Pogreška i odustajanje aktualnog su Svjetskog prvaka "lansirali" na četvrto mjesto ukupnog poretka, odakle lov na Loeba izgleda kao prava utopija. Drugi Subaruovac, Mikko Hirvonen osvojio je jedan bod dohvativši osmo mjesto na podlozi koju ne smatra omiljenom.
Dva su Mitsubishija započela rally u Njemačkoj, a završio nije nijedan. Dva izlijetanja, dva razbijena automobila i jedna posada u bolnici na pretragama (braća Panizzi) epilog su sudjelovanja Mitsubishija na rallyju u Trieru.

Zagreb, 24.08.2004. 22:18 (VIPautosport)
- 04:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Rally Finska

Pobjedom na domaćem terenu Grönholm je prekinuo zabrinjavajući niz rallyja bez pobjede i istovremeno pružio momčadi i konstruktorima Peugeota 307 WRC razlog za zadovoljstvo zbog prvog trijumfa tog automobila. Plasman na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja Grönholmu će odlično poslužiti kao zaborav na događanja na Ciparskom Rallyju, kada je Finac diskvalificiran zbog neispravnosti na automobilu, čime je izgubio tada osvojenu pobjedu.
Međutim, u Finskoj mu nije bilo prave konkurencije, do pobjede je došao u svom stilu i na opće oduševljenje navijača. Drugo mjesto pripalo je Markku Märtinu u Fordu, koji se dobro oporavio od posljedica izlijetanja u Argentini. Iza njega, posljednju stepenicu pobjedničkog postolja osvojio je Carlos Sainz u Citroënu, iskusni je Španjolac u Finskoj uvijek u samom vrhu plasmana.
Peugeot je, unatoč odustajanjima, u Finskoj dokazao svoju snagu i potencijal 307-ice, a koji je ove sezone prečesto bio zasjenjen kvarovima i nesrećama. Ipak, do cilja i do bodova za momčad stigao je samo Grönholm, preostala dvojica, Harri Rovanpera i Sebastian Lindholm odustali su tijekom rallyja. Već je Rovanpera tijekom prvih brzinaca dokazao koliko je 307 WRC brz u Finskoj. Međutim, greška na šestom brzinskom ispitu donijela je izlijetanje, odustajanje i gubitak dotadašnjeg vodstva. Njegovim je momčadskim kolegama preostalo boriti se za pobjedu.
Na početku druge etape odustaje i Lindholm, pa Grönholm ostaje jedini Peugeotov vozač na stazi. Na njegovu sreću niti problemi s mjenjačem na 14. i 15. brzinskom ispitu, kada je Finac ostao bez četvrtog stupnja prijenosa, nisu ga izbacili iz takta. Do cilja je stigao na prvom mjestu s pola minute prednosti ispred Märtina.
U boksovima Forda nakon rallyja također su mogli biti zadovoljni. Njihov prvi vozač, brzi Estonac Markko Märtin prije rallyja nije bio siguran hoće li uopće nastupiti. Teško izlijetanje u Argentini Markku je ostavilo posljedice u obliku vrtoglavica i zamućenog vida, pa je bilo upitno hoće li biti u formi dovoljnoj da konkurira vodećima, ukoliko uopće starta. Na samom početku rallyja Märtin je novinarima kazao kako još uvijek osjeća posljedice sudara od kojeg se nije u potpunosti oporavio. No, tijekom brzinskih ispita Estonac je postupno ubrzavao da bi na koncu stigao do drugog mjesta. S te je pozicije tijekom rallyja na oku držao vodećeg Grönholma, spreman uskočiti na njegovo mjesto ukaže li se prilika.
Osim Märtina Fordove su boje branili Janne Tuohino i François Duval. Tuohino je odlično vozio tijekom prve etape, dokazavši da Finci u Finskoj ipak znaju nešto što drugi ne znaju. Ipak, preostale dvije etape nisu donijele konstantu u brzini, pa je Tuohino na koncu završio na petom mjestu. Duval je, zahvaljujući neiskustvu, bio izvan konkurencije za vrh plasmana, ali je u Finskoj stekao korisna iskustva.
Premda u Finskoj nisu došli do pobjede Citroënovi vozači imaju razloga za prilično zadovoljstvo. Problemi s podešavanjem postavki Xsare WRC tijekom prve etape usporili su španjolsko-francuski dvojac. Kada su problemi otklonjeni Sainz i Loeb počeli su juriti, što je na koncu rezultiralo i odličnim plasmanima.
Sainz tako trećim mjestom dokazao da je Finski Rally jedan od njemu najomiljenijih, dok je momčadski mu kolega Loeb svojim četvrtim mjestom došao do novih bodova i povećao prednost u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva. Pravu žetvu bodova Citroën je ostvario i u momčadskoj konkurenciji, gdje nastavlja bijeg od pratitelja u ukupnom poretku.
Momčad Škode ove sezone ne nastupa na svim rallyjima SP-a. Pomno su odabrali natjecanja na kojima žele dokazati, pokazati, ali i isprobati Fabiju WRC, kako bi održali kontakt s natjecanjima, ali i odmjerili učinak napornog rada na razvoju i usavršavanju tog automobila. Odluka da nastupe u Finskoj pokazala se dobrom. Još je bolja bila odluka da za to, uz Tonija Gardemeistera i Armina Schwarza, angažiraju finskog vozača Janija Paasonena. On im se odužio za ukazano povjerenje odvozivši fantastičan rally, tijekom kojeg je ostvarivao vrlo dobra vremena, a na koncu je stigao do šestog mjesta u ukupnom poretku.
Za momčad je podjednako važan podatak da je Fabia, osim brzinom, zadovoljila i pouzdanošću. Naime, do kraja rallyja stigla su sva tri automobila. Gardemeister je osvojio osmo, a Schwarz dvanaesto mjesto.
Aktualni Prvak Petter Solberg i momčadski mu kolega Mikko Hirvonen odustali su tijekom prve etape. Time je Subaru ostao bez predstavnika vrlo rano u rallyju. U ukupnom poretku momčadi japansko-britanska momčad teško će održati prednost pred Peugeotom. Istovremeno, Solberg za Loebom zaostaje puna 22 boda.
Mitsubishi je i u Finskoj priredio blijedu predstavu. Do cilja je stigao samo Panizzi, izvan bodova, no s podacima važnim za razvoj Lancera WRC. Momčadski kolega Kristian Sohlberg odustao je na 11. ispitu uslijed izlijetanja.

Zagreb, 10.08.2004. 20:40 (VIPautosport)
- 04:13 - Komentari (0) - Isprintaj - #