TV blog

< travanj, 2006  
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

RSS feed TV bloga

Ukloni/prikaži komentare

Napomena: komentare na tekstove mogu pisati i oni koji nemaju blog (ostavite prazna polja „Korisničko ime“ i „Lozinka“).

Čemu ovo služi, a još i ne radi?!?

Zemaljska, kablovska i satelitska TV i radio, štampani mediji i komentari onoga što oni donose

Hiper(bez)veze

najbolja SatTV stranica u Ex-Yu
forum o SatTV
elitesecurity forum
kablovski forum

Saučesnici

Banda plaćenička ;)
Stanovnik pustog ostrva
Umetnička duša
Blesava brbljivica

Svađajte se s autorom



Brojač



Song of the moment

Com'e' Straordinaria La Vita
Dolcenera

Ci sono momenti
che passano in fretta
e il tempo che vola
sa di sigaretta.

Ci sono momenti
che pensi alla vita
ed altri in cui credi
che e' proprio finita.

E ti viene da vivere
e ti viene da piangere
e ti viene da prendere un treno
andare lontano e lasciare tutto com’e'
che qui non e' facile
e ti senti fragile
eh qui dove tutto quello che conta e' quello che senti
e sentire com’e', sentire com’e'…

Com’e' straordinaria la vita
com’e', coi suoi segreti, i sorrisi, gli inganni

Com’e' straordinaria la vita
che un giorno ti senti come in un sogno
e poi ti ritrovi all’inferno

Com’e' straordinaria la vita
che non si ferma mai
si! Non si ferma mai!

E ti viene da vivere
e ti viene da piangere
e ti viene da crederci ancora
provare a lottare e dare il meglio di te
che qui non e' facile
e ti senti fragile
eh qui dove tutto quello che conta e' quello che senti
e sentire com’e', sentire com’e'…

Com’e' straordinaria la vita
com’e',
che ti fa credere, amare e gridare

Com’e' straordinaria la vita
che un giorno ti senti come in un sogno
e poi ti ritrovi all’inferno

Com’e' straordinaria la vita
che non si ferma mai
si! Non si ferma mai!

Ieh ieh ieh
ieh ieh ieh
ieh uohohohohohou

Com’e' straordinaria la vita
che un giorno ti senti come in un sogno
e poi ti ritrovi all’inferno

Com’e' straordinaria la vita
che non si ferma mai
si! Non si ferma mai!

E mi viene da ridere
e mi viene da vivere!
Eh!

četvrtak, 20.04.2006.

BK, RTL i CME bez frekvencije

Danas je saopšteno da je RRA dodelila TV i radio frekvencije za nacionalni nivo, kao i TV frekvenciju za Vojvodinu. Televizije koje će zemaljskim putem pokrivati Srbiju su Avala, B92, Fox, Pink i Košava/Happy (u time sharingu). Na nacionalnom nivou emitovaće radio stanice B92, Indeks, Radio S, Fokus i Roudstar radio, dok će Vojvodinu pokrivati Super TV. Nisu saopštena imena srećnih dobitnika za Beograd.

Izgleda da je bilo istine u novinskim člancima u kojima se spekulisalo da će RRA TV frekvencije na nacionalnom nivou raspodeliti u odnosu 3 za domaće stanice - 2 za strane, a da će u strane biti ubrojana i B92, jer ima 48% stranog kapitala.

Na Telefaktu BK urednik te TV Milomir Marić rekao je da je nečuven skandal što BK nije dobio frekvenciju i da će se truditi da oni prenose Mundijal za koji su kupili prava, a tek ćemo čuti šta će reći ljudi iz RTL-a.

Dalji razvoji se očekuju.
- 15:56 - a šta ti misliš (6) - pretvori u hardver - link na ovaj post

srijeda, 05.04.2006.

Objavljene liste kandidata za frekvencije

RTL logotip: da li je domen http://www.rtlserbia.com registrovan uzalud? Skandal: RTL odbijen zbog nejasnoće propisa

Republička radiodifuzna agencija sinoć je na svom sajtu objavila spisak TV i radio stanica čije su prijeve na konkurs za dodelu frekvencija uvažene. Na spisku za nacionalno TV pokrivanje našli su se manje, više svi očekivani kandidati (Pink, BK, B92, Murdochov Fox, regionalni igrač CME koji drži hrvatsku Novu i slovenačku Pop TV i druge stanice), ali je izostao jedan od najvećih favorita, RTL, uz obrazloženje da ne ispunjava zakonski uslov da samo 49% kapitala sme da bude stranog porekla.

Situacija oko ovog uslova nemarom RRA nije razjašnjena pre konkursa, već je na mnogobrojna pitanja koja se tog, sada čuvenog člana 41 stav 3 Zakona o radiodifuziji u dokumentu s najčešćim pitanjima i odgovorima na sajtu RRA odgovoreno dvosmislenom rečenicom: „Prema članu 41 st. 3 Zakona o radiodifuziji, strano fizičko ili pravno lice može učestvovati u osnivačkom kapitalu imaoca dozvole za emitovanje programa najviše 49% ukupnog kapitala, odnosno ukoliko je više stranih pravnih lica njihov ukupan deo ne može iznositi više od 49% ukupne vrednosti kapitala“. Da ni sami članovi Saveta RRA nisu bili načisto s ovim odgovorom lepo se vidi iz činjenice da su se tek posle 60-dnevnog prijavljivanja na konkurs, 30.3.2006. obratili Ministarstvu za kulturu i informisanje sa zahtevom da se rastumači da li se posmatra i vlasnička struktura domaćih pravnih lica koji treba da drže veći deo kapitala stanice, tj. da li, u slučaju RTL-a firme „HVB banka“, „Mali kolektiv“ i „Farma Swiss“ koje su registrovane u Srbiji, ali s većinskim stranom kapitalom (uz čisto domaću firmu Atlas sistem), mogu da čine 51% vlasništva.

Ministar kulture Dragan Kojadinović je po zvaničnoj verziji odgovorio sutradan, 31.3, iako je na odgovoru koji je do večeras stajao na stranici RRA stajao datum 23.2.2006 (u međuvremenu je dokument bez objašnjenja zamenjen novom verzijom s 31.3. kao datumom u zaglavlju), obe verzije možete preuzeti ovde, i napisao da se u maksimalno učešće od 49% stranog kapitala računa i prisustvo stranog kapitala u domaćim pravnim licima, iako se ona nisu pominjala u prvobitnom tumačenju RRA.

Naravno, RTL-u, koji je čak registrovao i adresu www.rtlserbia.com, se sve ovo nije nimalo svidelo, pa su s prilično jakom argumentacijom da se Zakonom o stranim investicijama predviđa da sve firme osnovane u Srbiji imaju status domaćih kompanija zatražili tumačenje drugih ministarstava, kao i poništenje konkursa i raspuštanje ovog i izbor novog Saveta Republičke radiodifuzne agencije. U prvim reakcijama, Nenad Savić, PR firme „Mali kolektiv“ naglasio je i postojanje problema s datumom na tumačenju ministra Kojadinovića. Kojadinović je negirao da je on diskvalifikovao RTL naglasivši da on nije niti jednom rečenicom pomenuo bilo kog emitera. Iskazujući žaljenje što RTL neće doći u Srbiju, Kojadinović je konstatovao da je Zakon jasan (?!?) i da se ne sme selektivno tumačiti od slučaja do slučaja, ali je spomenuo i da njegovo tumačenje nije obavezujuće za RRA. Ako je zakon jasan, kao što ministar tvrdi, kako to da je Nenad Cekić, predsednik Saveta RRA u izjavi datoj u četvrtak, 30.3. rekao da postoje različita tumačenja šta tih čuvenih 49% stranog kapitala zapravo znači i da u tom trenutku nema stava po tom pitanju.

Dakle, prijavljivanje je već bilo završeno, a glavnom nadležni za dodelu frekvencija još nije bilo jasno hoće li neke stanice otpasti zbog ovakvog ili onakvog tumačenja zakona. Kako se onda uopšte očekivalo da će stanice razumeti uslove konkursa, ako predsedniku Saveta RRA oni nisu jasni kad je „voz prošao“?!? Valjda je logično da država, ako joj je cilj da ovde privuče najkvalitetnije svetske medije, učini sve da svima budu jasna pravila igre pre nego što ona počne.

Uglavnom, večeras je Nenad Cekić, prvi čovek RRA spomenuo mogućnost da se o stavljanju RTL-a na listu kandidata ponovo glasa, ako se tumačenje zakona u međuvremenu promeni, a najavio je i da odlučivanje neće trajati zakonom predviđenih 90 dana, već verovatno svega petnaestak, tj. da će odluka biti doneta praktično odmah po završetku javnih razgovora s medijima-kandidatima.

Evo i detaljnog pregleda ko je dospeo na listu, a ko ne:

TV - nacionalni nivo (5 dozvola):

Avala — nova stanica koju žele da pokrenu neke vodeće domaće firme poput Hemofarma, Metalca, ITM grupe, ali i Ekonomskog instituta, a koju je najavio Danko Đunić, bivši potpredsednik Savezne vlade pod Miloševićem.

B92 — već ima nacionalno pokrivanje. 48% kapitala stanice drži neprofitni Media Development Loan Fund - MDLF iza koga stoji Džordž Soros. Kanal sa jakim informativnim programom čiju masivnu komercijalizaciju (Liga šampiona, Big brother, Formula 1) ne prati veliki rast rejtinga.

BK televizija — već ima nacionalno pokrivanje. Oko vlasničke strukture ove televizije su se nedavno lomila koplja, jer je Karićev pašenog od njegove firme „Evropa osiguranje“, koja je u likvidaciji, otkupio 18% kapitala te televizije, a država, tj. Agencija za osiguranje depozita koja sprovodi stečajeve i likvidacije se protiv toga pobunila. U međuvremenu su počele da pristižu glasine da se tamo jedva isplaćuju zarade, jer je država presekla sve ugovore kojima su se pare iz Mobtela odlivale na BK u vidu sponzorstva ogromnog broja emisija.

Košava — lokalni beogradski kanal ne preterano zanimljivog sadržaja. Kanal je 1998. osnovala Miloševićeva ćerka Marija u saradnji s velikim brojem društvenih firmi koje su se postepeno povukle iz posla, ali tako da su njoj ostavili sav kapital. Posle oktobarskog prevrata 2000. Marija je brže-bolje prodala stanicu, a sadašnji vlasnici poseduju nekoliko manjih stanica u Nemačkoj i Švajcarskoj (tv.Berlin, tv.München i U1TV Zürich).

Muzička televizija Srbije - MTS — muzički kanal koji je emisije iz svoje produkcije tokom svoje prilično duge istorije (desetak godina) emitovao na trećem kanalu RTS-a, ali i na pojedinim lokalnim stanicama, jedno vreme je bio prisutan i kao 24-satni kanal u SBB-ovoj kablovskoj mreži, a nedavno je potpisao ugovor o plasiranju svojih emisija s najrasprostranjenijim domaćim muzičkim kanalom u regionu, Balkanmedijom.

Pink — imperija koju nije potrebno posebno predstavljati. Nacionalno pokrivanje. Od najvećeg pirata koji je emitovao holivudske blokbastere poput „Forresta Gumpa“ nekoliko dana posle premijere, vlasnik ove stanice Željko Mitrović postao je osoba koja se najviše zalaže za poštovanje zakona i borbu protiv piraterije. Nedavno je izjavio da je ukus publike koja gleda Pink pretežno ruralan i da će u skladu s tim dodatno menjati koncepciju kanala. Najgledanije svetske serije na toj se televiziji emituju u terminima oko ponoći (Očajne domaćice - Desperate Housewives) i pola dva noću (Izgubljeni - Lost), ali se zato latino-sapunice i narodnjaci mogu videti u udarnim terminima od 20-23 sata. U poslednje vreme gubi bitku za gledanost sa Tijanićevim RTS1.

Pro TV — prema pisanju medija, iza ove stanice stoje Rumuni, a kao osnivač se pominje Adrian Sarbu, koji je prvi čovek najgledanije istoimene rumunske privatne stanice Pro TV, kao i nešto manje popularnog kanala Acasa TV. Obe stanice pripadaju grupaciji CME.

Sigma Television — kanal iza kojeg stoji vodeća kiparska privatna TV kuća Sigma. Pretežno je gleda populacija starosti 18-45 godina.

TV5 — niški kanal koji pokriva dobar deo centralne Srbije, a uz RTS, jedini emituje digitalni zemaljski (DVB-T) signal, i to u Beogradu. Uz to je deo Total TV platforme koja će uskoro započeti emitovanje. Najgledanija privatna televizija sa sedištem van Beograda u Srbiji.

Fox televizija — kanal iza kojeg stoji čuveni medijski magnat Rupert Mardok (Murdoch), koji je poznat po tome što je vlasnik digitalnih satelitskih paketa Sky u Britaniji i Italiji, i mreže Fox u Americi. Njegov američki kanal Fox News jako je naklonjen politici Džordža Buša mlađeg, dok je britanski Sky News mnogo uravnoteženiji po tom pitanju. Inače, Murdochov News Corp. već je prisutan u susednoj Bugarskoj, preko vrlo uspešnog kanala bTV.

Happy TV — dečji kanal, sa nekoliko predajnika na strateškim tačkama (Beograd, Iriški venac, Rudnik, Jastrebac, Subotica) pokriva dobar deo Srbije. Tražio da za njih, ukoliko dobiju nacionalno pokrivanje, cena licence bude smanjena 80%, jer pokrivaju samo dečju publiku, koja čini 20% populacije. RRA je odbila taj predlog s obrazloženjem da to nije moguće po zakonu.

Košava i Happy TV su se dogovorile da će, ako samo jedan od ta dva kanala dobije nacionalno pokrivanje, po principu time sharinga emitovati program. Program za decu u produkciji Happy TV-a išao bi svakoga dana od 6.30—18.30, dok bi program Košave išao od 18.30—06.30, dakle u odnosu 50:50, s time što bi Košava pokrivala prime time, ali i noć.

CME SR TV — kanal iza kog stoji kompanija Central Media Enterprises, CME, koja je jak regionalni igrač, jer poseduje veći broj kanala koji su vodeće privatne stanice u pojedinim zemljama regiona: Pro TV u Rumuniji, Nova u Češkoj, Pop TV u Sloveniji i Markiza TV u Slovačkoj. Pored toga, vlasnici su i kanala 1+1 (Ukrajina) i Nova TV (Hrvatska) koji su drugi po gledanosti privatni kanali u tim državama. Ostaje, međutim, nejasno zašto je Pro TV konkurisao zasebno od CME-a. Možda misle da će s dve prijave imati veće šanse.

Od onih koji su izvisili, tu su:

RTL — vodeća medijska grupacija u Evropi s 34 TV i 34 radio stanice. Prvobitno iz Luksemburga, ali najviše prisutna na nemačkom tržištu (čuveni kanali RTL, RTL2, Vox). Dnevno preko 200 miliona ljudi u Evropi gleda neki kanal iz RTL grupe, koja je prisutna u 11 zemalja: između ostalog i u Rusiji (REN TV), Britaniji (five), Francuskoj (M6) i Španiji (Antena 3). U susednoj Hrvatskoj drži najpopularniju privatnu stanicu - RTL televiziju. Urednica je trebalo da bude poznata novinarka Maja Divac, nekada radila na Studiju B, a danas se svakodnevno može videti na RTS-u u kratkoj emisiji „Evronet“ Produkcijske grupe Mreža, koja se bavi evropskim integracijama.

TV Politika — konkurisala u saradnji sa skandinavskim medijskim gigantom Viasatom (poznat po kablovskim i satelitskim kanalima TV1000, Viasat Explorer i Viasat History). Odbijena zbog više razloga (sporna vlasnička struktura, nedostatak raznih potvrda među kojima i one za izmirivanje obaveza vezanih za autorska i srodna prava, prekasno uplaćen depozit za učešće na konkursu). Ova stanica tavori već godinama, manje-više svi novinari koji su to mogli prešli su na druge stanice, pa je ovo bila poslednja šansa da se tu nešto promeni. Čini se da je sada sudbina ove stanice i konačno zapečaćena.

TV A — kanal koji je želeo da ojača veze između Srbije i dijaspore. Najavljen kao televizija pravih vrednosti namenjena i publici u rasejanju, ali i onoj u otadžbini, koja bi bila okrenuta auditorijumu pravoslavnih zemalja i u perspektivi započela emitovanje i na ruskom i engleskom. Urednik je poznati novinar, književnik i publicista Miodrag Ilić, koji je vodio satelitski program RTS-a od 1991-1996. godine.

IBC — televizija koja tavori već godinama u beogradskom etru vrteći praktično samo reklame i spotove. Ranije emitovala programe iz produkcije Muzičke televizije Srbije (MTS). Odbijena, jer je 100% u društvenom vlasništvu (vlasnik je neprivatizovani nekadašnji gigant Genex).

Za pokrivanje Vojvodine (jedna dozvola) konkurisale su tri televizije: Most (iza kojeg stoji SPS), Panonija i Super TV, a za beogradski etar (6 dozvola) boriće se 9 kanala: Art TV, Enter TV (verovatno kanal YU info tj. Info 24 koji je nedavno kupila firma Dienter), Košava, SOS kanal, Metropolis, Most (novosadski), Palma, TV Plus (iza koje stoji firma Interspid koja se dovodi u vezu s Markom Miloševićem) i Studio B.

Za nacionalnu radio frekvenciju (5 dozvola) konkurisalo je 9 stanica: Kiss FM (satelitski radio s narodnjacima, emituje se i u beogradskom etru), Pro FM (rumunski kapital, isto kao kod Pro TV), B92, Index radio, Radio S (muzički radio iza kojeg stoji SPS, već pokriva praktično celu Srbiju), Radio Fokus (vlasnik, kao i kod TV Plusa, firma Interspid), Roadstar radio (dosad nepoznat), Sigma FM (Kiprani) i TDI radio (muzički radio iz Beograda).

Za radio frekvenciju za celu Vojvodinu niko nije konkurisao, dok je za 14 beogradskih radio dozvola konkurisalo čak 40 stanica, među kojima je ogroman broj već aktivnih gradskih stanica (24, 988, Akademac, Art, Balkan, Bandini, BK, Bonton, Venus, Golf, Hit, Idea, Jat, Košava, Luna, M radio (iz Resnika), Maxiss, MFM, Naxi, Nostalgie, OK radio, Perper, Pingvin, Pink, Roda, Sky, Studio B, Sport FM, TDI, Top FM, TRI, Žabac, City i Cricket)*, ali i neke nove poput radija Lane (stanica Željka Joksimovića koja se prilično uspešno već skoro godinu dana emituje preko satelita Hotbird, zatim stanice Beta plus (izgleda da je u pitanju saradnja novinske agencije Beta i francuskog međunarodnog radija RFI), kao i meni dosad nepoznatih stanica: Glas Beograda, Avala krug i Oranž FM.

* Kladim se da većina Beograđana koja ovo čita nikad nije čula za barem polovinu od ovih stanica. Linkovi na stanice iz beogradskog etra dostupni su na prezentaciji Zorana Modlija.

Odbijene su prijave MIP radija (nije uplaćen depozit), YU radija (100% državni), radija Novosti (nepotpuna dokumentacija), radija Flash (preko 49% stranog kapitala), radija Grad (preko 49% stranog kapitala), i BS FM-a (100% društvenog kapitala, moguće da je reč o projektu Beogradskog sajma).

I za kraj, ko je preživeo, još par detalja:

Čini se da je zakonska začkoljica da u kapitalu osnivača ne sme biti više od 49% stranog kapitala na dosta bizaran način uticala na ovaj konkurs, pa su tako neke firme osnovane s vlasničkim udelom od par stotina evra. Tako, kako pišu Večernje novosti, čuveni News corp. u Foks televiziji ima udeo od 245 €, CME sa svojih 122,5 € i Slovenac Marijan Jurenec sa takođe 122,5 € čine 49% kapitala firme CME SR itd. Dakle, zakon se izigrava na najočigledniji mogući način, pravljenjem firmi s ukupnim kapitalom od 500 € koje će kao, kad dobiju dozvolu, da stvaraju televizije s više desetina ili stotina zaposlenih, dok RTL koji je lepo i svima na znanje stavio pravu vlasničku strukturu svoje eventualne buduće TV stanice u Srbiji izvisio, jer nije hteo da muti.

Ako je već član o 49% stranog kapitala takav kakav je, onda su RRA i vlast morali da se pobrinu da ovakva vrlo očigledna zaobilaženja zakona budu sprečena i da se ne dozvoli da fiktivne firme vredne 500 € upravljaju medijima.

Dopuna (10.4.2006): Na sajtu Agencije za privredne registre na koji mi je ukazao čitalac pod pseudonimom „upućen u stvar“ može se, u rubrici „Pretraga privrednih subjekata“, videti da Kiss FM ipak nije onaj narodnjački radio koji se emituje putem satelita i u beogradskom etru, već da iza njega stoje holandski kapital firme SBS Broadcasting Europe B.V. (49%) i tri fizička lica iz Srbije (po 17%). Firma SBS vlasnik je većeg broja TV kanala u Holandiji, Belgiji, Danskoj, Finskoj, Norveškoj, Mađarskoj i Rumuniji, a poseduje i više radio stanica, od kojih se dve zovu Kiss FM (jedna u Rumuniji, a druga u Finskoj). Iza stanice Roadstar radio stoji domaća firma Eurolux petrol - ELP, a koju je osnovala poznatija firma Europen.

Iza stanice Enter TV i firme Enter Game Group zaista stoji Dienter koji je kupio YU Info tj. Info 24, dok iza nepoznatih radio stanica koje su konkurisale za dozvolu za beogradski etar stoje Savo Čalić (Radio Avala krug), novinska agencija Beta (RFI Beta), četiri Slovenaca koji drže po 12% kapitala: Niko Jakelj, Vinko Frelih, Dušan Potočnik, Boštjan Kočan i Nenad Mandić sa 52% kapitala stoje iza radija Oranž FM, s tim da Frelih i Potočnik imaju veze sa Internet prodavnicom e-shop.si, dok iza radija Glas Beograda stoji domaće preduzeće za dizajn, grafičke usluge i trgovinu Vizartis.

Inače, za one koji puno očekuju od Mudocha i njegove televizije verovatno će prilično poučan biti primer bugarskog kanala bTV čiji je (su)vlasnik Murdochov News Corp. Ta stanica, osim obavezne Lige šampiona, prošle nedelje emitovala je seriju Alf, filmove Američki Nindža 2 i 3, Povratak u budućnost 2 i čak 4 dnevne telenovele - „Srešću vlnite za života“ tj. „Contra Viento y Marea“, „Ognena krv“ tj. „Gitanes“, „Trima bratja, tri sestri“ tj. „Pasion de Gavilanes“ i „Srebrnite angeli“ tj. „Los Plateados“, kao što se može videti na sajtu tog kanala.
- 03:35 - a šta ti misliš (15) - pretvori u hardver - link na ovaj post

<< Arhiva >>

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se