~daisy

četvrtak, 25.09.2008.

Muke po podstanarstvu

Nakon barem godinu dana pregovaranja, naklapanja, zbrajanja i oduzimanja, odlučili nas dvoje maknut se od mamica i tatica i naći jedno ljubavno gnijezdo, ne preskupo, ne preveliko, samo da imamo gdje spavat, jest, kupat se i ostalo.
Nikad prije nisam tražila stanove po oglasima pa mi je ovo sve čudno, a ono što me stvarno zaprepastilo s cijene!

Kao prvo, više od polovice stanova koji se meni sviđaju i kojima je cijena prihvatljiva, iznajmljuje se do ljeta zbog turista koji će, naravno, ostavit više para. Dakle, automatski nam ostaju neke rupe u gradskim pripizdinama gdje Njemac il Talijan neće ostati. A između tih rupa treba naći neku normalnu i neprecijenjenu u kojoj ću moći normalno živjeti. To je prava procedura! Ne želim stan u obiteljskoj kući nego isključivo u zgradi. A to košta. Ne želim da me gazde prate i dolaze kad njima pada napamet jer oni često misle da je to i dalje njihovo i da mogu doći kad žele. Jest, njihovo je, ali ja plaćam da tu budem sama i da mi nitko ne dolazi. Nisam dijete, nisam student pušten s lanca koji će praviti tulume. Normalni smo, stalno zaposleni ljudi koji samo traže komadićak mira, a za to daju veliki, teško zarađeni novac.

Cijene se kreću oko 3 tisuće kuna plus troškovi. Ok, struje i vode neće puno doći, to znam, ali kad zbrojiš hranu, mobitele, štednju i higijenske potrepoštine, već je otišla jedna plaća! I više! Zanimljivo je što je i stan od 60 kvadrata, kao i onaj od 30 - ista ili neznatno različita cijena! Po kojoj to logici? Ko je tu lud?

Slijedeća stvar koja me nervira je kad gazde žele da im stanarinu nosim u kuverti i, još gore, da oni dolaze po nju. Ne želim ilegalno živjeti u nikoga, izvoli me prijaviti i ja ću ti svaki mjesec uplaćivati stanarinu na račun. Ma kakvi. Gospodin mora plaćati porez pa mu se to ne isplati. Još mi samo fali da zbog toga poveća cijenu najma. Na kraju se najviše isplati živjeti na crno. Ne bi da smo kriminalci koji se skrivaju. A onda trči u mame i tate po poštu koja mi svaki mjesec stiže.

Drugo - stalno si ponavljam - mogu li ja to financijski podnijeti? Mogu li ja, mi, naučeni da mama kuha i kupuje sve, od wc papira do ulja preko praška za robu, sami sebi raspodijeliti novac da pokrije sve troškove, a da nam opet neka suma ostane? Jer, želim i ja otići s prijateljicama na kavu, u kino, kupit sebi komadić šminke, majicu, cipele. Ne treba mi luksuz, ali ne želim ni da mi najveća sitnica postane luksuz! Znam, prva dva mjeseca, dok se ne naučimo, jedva ćemo spajat kraj s krajem, ali ni za živu glavu ne želim doći kod mame i spuštenog pogleda pitat 100 kuna. Pored svojeg zdravog posla i pristojne plaće - ne! Kada se jednom odselim, više se ne želim vraćati doma, u svoju sobu. Zato se ne želim vratiti doma razočarana nakon mjesec dana.

Sa svih strana čujem - podstanarstvo ti je bacanje para, šta će ti to. Ok, ovisi kako gledaš. Ja to ne gledam kroz pare. Lakše mi je podstanarstvo shvatiti kao lak način da živimo skupa, da se svako jutro budimo jedno kraj drugog, dijelimo sve. Da se, kad se poželimo vidjeti, ne moramo izlaziti vani na kavu, iako nam se ne da. da, kad se poželimo vidjeti - jednostavno smo tu - jedno kraj drugoga. Da me čeka doma kada dođem s posla i obrnuto. A to, bar po meni, nema cijenu. Ima mnogo, mnogo nedostataka, ali i nedostaci mogu postati prednost - ako mi to želimo.

Nikoga ne možeš upoznat toliko dobro nego kad živiš s njim. Nije isto kad se nalazimo vani ulickani i ušminkani, dobre volje i širokih osmijeha i kad tu osobu gledaš u bilokoje doba dana i najrazličitijim izdanjima i raspoloženjima. Kakve su nam navike? Što jedno voli, a onom drugom ide na živce? Sve se to lako sazna kada se dođe pod isti krov. Neki se razočaraju, a neki postaju još sigurniji u svoju odluku. Nadam se da ćemo mi naići na ovo drugo.

Iskreno, nadam se da će za vrijeme našega podstanarskoga staža cijene nekretnina pasti (iako je to teško za očekivati) pa da ćemo moći kupiti naš.

25.09.2008. u 09:00 • 7 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

  rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Kolovoz 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (1)
Travanj 2009 (4)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (3)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (7)
Studeni 2008 (8)
Listopad 2008 (5)
Rujan 2008 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

crtice iz svakodnevnice

Image Hosted by ImageShack.us



Draga djeco! nono

Molim vas da mi ne ostavljate bezbroj komentara zaredom od jedne riječi tipa cool blog, posjeti me, kissek, pusek i šta već ne.
Hvala