Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/stitch

Marketing

Veznici


Svjedok sam svakodnevnih jezičnih majstorija kojima se uporno pokušava skratiti neki veznik. Piše se, recimo:

"Budući je" on bio takav... umjesto pravilnog budući da...

Ili: "Obzirom" da se to dogodilo... A smije biti jedino: s obzirom na to da...

Suprotan je pak oblik: bez obzira na to što...

Nažalost, iznimke nisu ni drugi jezični sklopovi. I u lektoriranim tekstovima možete pročitati da se nešto dogodilo "nedaleko Zagreba".

A trebalo je, naravno, stajati: nedaleko od Zagreba.

Ipak, vratimo se veznicima. Preskočit ću opće poznate vezničke pleonazme poput "no međutim" i "čak štoviše". Ali kada je o prvome paru riječ, nepisano je pravilo da no stoji na početku, a međutim u sredini rečenice. To je doduše više stilistička nego pravopisna preporuka.

Isto vrijedi za budući da, veznik kojim se također počinje rečenica.

Eto, dvije-tri napomene za početak. Da ih je više, vjerojatno biste ih zaboravili. Tako je, uostalom, i kad u prodavaonicu odete po mnogo stvari, uvijek se vratite bez neke potrebne sitnice.

Post je objavljen 03.12.2004. u 15:28 sati.