Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

OTPREMNINA U VISINI 45 % OD TRI POSLJEDNJE PLAĆE !


ZAŠTO OTPREMNINE TEK 90 DANA NAKON PRODAJE NEKRETNINE ??

Pred Upravom putničkog prijevoza d.o.o. članovi Sindikata željeznice i Hrvatskog sindikata željezničara 19. listopada održali su skup podrške svojim članicama, ženama čiji je posao čišćenje putničkih postaja i vlakova.
Gdje je problem? Tvrtka Putnički prijevoz d.o.o. ukida svoju tvrtku kćer Tersus eko, u kojoj su bile zaposlene žene koje su radile na održavanju postaja i vlakova. Djelatnicama je Uprava putničkog prijevoza predložila da odu u mirovinu ili da nastave raditi u tvrtki koja će preuzeti posao, poznata kao „ausorsing“ model, a prema saznanjima djelatnica bio bi to Adriatik servis. No djelatnice, njih 127 kojima prestaje radni odnos, su imale informaciju da će iz tvrtke Tersus eko morati otići bez ikakve financijske otpremnine. Posao im u tvrtki Tersus eko završava 30.listopada, a veliki broj žena je zaposlen u Hrvatskim željeznicama oko 30 godina.

Image and video hosting by TinyPic
Prosvjed uz podršku muških kolega. Prvi s lijeva Branko Kreš koji već 36 godina radi u HŽ-u.

Teško je otići u mirovinu bez otpremnine, jer je plaća iznimno niska, tek između 2400 – 2600 kuna, a životna dob im je preko 50 godina. To je upravo vrijeme kada je teško naći posao na tržištu rada u Hrvatskoj, a djelatnice nemaju dovoljno godina života za odlazak u redovnu mirovinu koja počinje sa navršenih 60 godina života. Zato su zaposlenice i mnoge muške kolege koje su ženama došli dati moralnu podršku, predvođene sindikalistima Zoranom Maršićem i Ivanom Forgačem, mirni prosvjed održali pred zgradom uprave Prijevoza u Strojarskoj 11 u Zagrebu. Nakon govora podrške sindikalni djelatnici Forgač i Maršić, su otišli razgovarati sa članovima Uprave Putničkog prijevoza. Po povratku pred zgradu informacije su bile određenije i to slijedeće: žene koje žele u mirovinu do 1.11. će potpisati ugovor prema kojem će im biti određena otpremnina , rečeno je 1 270 kuna po godini staža, s tim da tvrtka HŽ Putnički prijevoz d.o.o prethodno treba prodati nekretninu u Planinskoj ulici, kako bi imala sredstva za isplatiti otpremninu djelatnicama iz Tersus eko tvrtke kćeri.

IZNIMNO NISKA PLAĆA

Ono što tvrtku Putnički prijevoz d.o.o. Hrvatskih željeznica čini potpuno minornom u okviru vremena 21. stoljeća a djelatnike nesretnima – te govore o sebi kao o potplaćenom roblju je - iznimno niska plaća. Ono što je još dodatno deprimirajuće je to da tvrtka hrvatskih željeznica koja svakodnevno prihoduje, jer svaki dan radi sa gotovim novcem, svoje djelatnice u tvrtki kćeri nije cijenila ni toliko da im na osnovnu neto plaću, plaća određeni dodatak na godine staža, dodatak za stimulaciju, uvjete rada, naknadu za topli obrok itd. Zbog takvih ušteda na radniku plaća je znatno manja i od 3000 kuna. Nevjerojatno je da je za njih predviđena i otpremnina – od samo 1270 kuna po godini staža. To je suma koja obezvrijeđuje ljudski rad i ljudsko dostojanstvo.A takav omalovažavajući
pristup zaposleniku odredili su rukovodeći ljudi – propisujući djelatnicima što je moguće manju plaću. Ono što je također nepravedno je to što se djelatnice ne pita za stručnu spremu- neke imaju srednju školu. Znanje i kvalifikacija su zanemareni, a baš nitko u Hrvatskoj ne brine da zanimanja koje proizvodi školovanje i naobrazba imaju radna mjesta . Sve je u Hrvatskoj prilično izopačeno i palo na glavu.
U zadnje dvije godine nekoliko je pruga renovirano, tako da vlakovi postižu brzinu i veću od 130 km na sat. No mnoge postaje vlakova stoje prazne bez funkcije. Zaposlneici su otpušteni pod egidom da su višak, ukinuto je mnogo vlakova - čak oko 50 , a povezanost željeznicom sa većim regionalnim gradovima, Rijekom, Splitom, Osijekom, Vukovarom je potpuno nova negativna priča za sebe koja ne ide u prilog potrebi putnika, već je, čini se sama sebi svrha.

Image and video hosting by TinyPic
Jedna od djelatnica koja se nada pravednoj otpremnini nakon 33 godine radnoga staža je Marija Kovačević, desno, iz Koprivnice koja kaže da joj je plaća do 2600 kuna.
Na jednom transparentu piše " Ratkoviću želiš li ti hraniti našu djecu?" ( Ratković je predsjednik Uprave) Na drugom transparentu: "Dokle će Vlada RH služiti Bruxellesu i bankama, a ne narodu koji ih je izabrao?"

Željela sam provjeriti ono što sam 19.10 čula na skupu potpore pred zgradom Uprave putničkog prijevoza, te sam ravnateljici ureda Uprave Mihaeli Tomurad Sušac koja je i glasnogovornica poslala pitanja u kojima pitam:
1. Kada – u kom roku – koga datuma – Uprava putničkog prometa ima u planu isplatiti otpremninu djelatnicama tvrtke kćeri TERSUS EKO koje će potpisivanjem ugovora o otpremnini biti suglasne s tim rješenjem svog statusa .
2. Koliko je od strane Uprave predviđeno da bude otpremnina svakoj pojedinoj djelatnici po godini staža?
3. Plaća djelatnica na čišćenju i održavanju putničkih prostorija je vrlo vrlo niska - 2400 kuna. Zašto djelatnice namaju nikakav dodatak na plaću kao što je naprimjer godine staža, ( radi se o djelatnicama od 25 do 35 godina radnoga staža) uvjeti rada, udaljenost posla od prebivališta radnika, pokriće troškova prijevoza, naknada za topli obrok?

ODGOVORI KRIJU NEIZVJESNOST


Informacija iz odgovora kaže da su "otpremnine prema Dodatku III. Kolektivnog ugovora u visini od 45% prosječne plaće isplaćene u posljednja 3 mjeseca". Sramotno niske otpremnine je Uprava Putničkog prijevoza ozakonila za djelatnice koje su ovdije provele radeći, prema razgovoru s nekima od njih, između 25 i 35 godina. One su u HŽ ugradile sebe i održale tvrku svojim radom, a plaću i otpremninu im kroje ljudi iz Uprave koji također uživaju plodove rada tih djelatnica, ali koji ne razlikuju pozitivno od negativnog.

Odgovori koje sam primila nisu poticajni za djelatnice već su negativni i neizvjesni. Da bi otpremnine bile isplaćene najprije HŽ treba prodati nekretninu tvrtke, tvrdnja je u odgovoru HŽ-a. Tko kaže da je iznesena tvrdnja istinita - jer tvrtka Tersus eko bila je samo pravni okvir koji se navodi kako matična tvrtka djelatnica i one su radile - ne u fizičkoj imovini tvrtke - već na poslovima održavanja čistoće i higijene u vagonima i kolodvorskim postajama. Neizvjesno je i nema govora o tome u kom bi roku nekretnina tvrtke mogla biti prodana, a činjenica da će otpremnine biti isplaćene 90 dana nakon prodaje nekretnine tvrtke Tersus eko samo navodi na misao da proces isplate nije ni zamišljen tranparentno.
Margareta Zouhar Zec

Sken odgovora:

Image and video hosting by TinyPic




Post je objavljen 28.10.2016. u 12:54 sati.