Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/drugopoluvrijeme

Marketing

Tako nam Marulić pomogao

O obrazovanju svi imaju štošta kasti. Jednom su išli u školi. Jednom su i bili djeca pa ne misle da su pedijatri...

Ovo nije priča o Jokiću. Prije nego itko pomisli nešto tome slično. Da bude sasvim jasno Jokić mi neopisivo ide na živce. Ne znam iritira li me na dotičnom više ta fejk nehajna frizura ili njegovo lupanje po šabloni. Lik me neopisivo nervira.

Zbilja sam uvjerena da informatika nije nimalo potrebna od prvog osnovne. Potrebno je tehnologiju pustiti u druge predmete, a ne da profesor povijesti otkida na ppt od 7 slajdova koje klinac nalupa u 5minuta. Apsolutno sam uvjerena da programiranje nije esencijalna životna vještina makar se istim bavim na različite načine.
Ne vjerujem niti da je u srednjoj strukovnoj školi i to trogodišnjem zanimanju potrebno ponavljati povijest u programu 8.razreda. Ne vidim mjesto vjeronauku. Ima puno stvari koje su mi u našem sustavu obrazovanja vrlo sporne i nepotrebne. Škola nam je maksimalno verbalno okružje i uvijek prolaze bolje oni s boljom pričom. Nije predikcija ni vještine ni uspjeha u poslu.

Smatram da je problem našeg obrazovanja nedostatak smjera koji je posljedica čuvanja vlastite guzice. Dok je na sveučilištima više mjesta nego što je maturanata ne možemo se ni nadati kvaliteti. Potpuno je idiotski bez pravog usmjerenja puštati mlade da lutaju po fakultetima koji ih ne zanimaju - i što je najgore s kojima taman da ih i završe nikad neće raditi. Nije nikakav problem upisati fakultet. Svatko treba imati mogućnost studiranja ako za to ima sposobnosti i voljni moment, to nikako ne znači da svi trebaju studirati.

Dolazimo do elementa čuvanja guzice. Bolje je proguravati klince kroz sustav dok ne dođu do trenutka kad je primjereno ženiti se i praviti djecu. Sačuvati ih van ulice na kojoj bi mogli praviti nered i pokazati da sustav ne funkcionira dok ne budu prestari da prave sranja. Pa im lijepo nataknemo okove kredita i financiranja života koji si zapravo ne mogu priuštiti, ali čini sjajan posao držanja pod kontrolom.


Ne treba biti naivan pa misliti da guzicu čuvaju samo veliki. Ma dajte. Guzicu čuva svaka ona škola koja upisuje program koji ne treba nikom. Fakultet koji će i ove godine upisati 500 novih studenata iako znaju da ih nakon diplome na birou čeka više staža nego godina studija. Svaki dio obrazovnog sustava koji predmete i programe nudi prema onom što ima, a ne onom što gospodarstvo (ili u našem slučaju njegovo pokretanje) treba.

Guzicu čuvaju svi oni ljudi koji nakon fakulteta nisu pogledali što se novo dogodilo u njihovoj struci.

I ne treba se zavaravati, mnogi od njih rade upravo u obrazovanju. Nisi svi profesori ni divni ni krasni.

Oni su točno takvi kakvi jesu.

Ni učenici nisu divna i nadarena omnipotetna djeca novog doba koja nose neograničen potencijal. Svi smo mi točno onakvi kakvi jesmo. U prosjeku sasvim prosječni. U svakom razredu ima djece visokog potencijala, kao što i u svakom nastavnom kolektivu ima jednako tako odličnih što potencijalnih što ostvarenih učitelja. Ima i onih koji nisu ni sjajni ni potencijalni.

A prosjek je samo prosječan.

Ista je situacija u apsolutno svakom dijelu bilo koje ljudske djelatnosti. Nisu svi glazbenici vrhunski, niti svi sportaši. Ni svi policajci, ni svi programeri ni svi čistači ni svi trgovci. U svim zanimanjima, sektorima, segmentima sveg na svijetu postoje sjajni, dobri, prosječni, loši i neprihvatljivi. Prosjek je samo prosječan. Ono što treba je podići razinu tog prosjeka.

Ako ostavljate stvari na razini osobne odgovornosti od tog nema leba. Ni soli.

Ono što je činjenično da sadašnji sustav ne služi ni djeci ni nastavnicima.
Ne stvara potreban kadar i ne potiče razvoj kod većine.

Uvijek imate one kojima će roditelji platiti potrebnu razliku za razvoj. Uvijek imate i onih koji će se za svoj razvoj izboriti sami.

A prosjek i dalje ostaje prosječan i to ne na osobitoj razini.


Unatoč Jokiću i osobnom mišljenju o njemu reformu trebamo. Ona nije Jokićeva. Tu reformu su radili ljudi koji su htjeli ponuditi učenicima i kolegama nešto bolje. Ako ste si dali malo truda i pročitali nešto od tih tekstova – napisani su dobro. Osmišljeni su dobro. Tu nema ništa osobito lijevo.
Čak i bez Štulića u lektiri (Fa, fa, fa u društvu koje priznaje samo predbračnu čistoću kao kontracepciju nekako ne vidim kao lektirni naslov) reforma je potrebna i bolja od trenutne ponude.

Našem ministru koji se tu i tamo potepne na rub svijeta pojačati STEM područje reforme znači uguziti u reformu hrpu HDZovaca koji uglavnom nemaju nikakve veze sa STEMom...

Osobno ne vjerujem da su Hrvati sposobni mobilizirati se oko bilo čeg što ne uključuje ubij Srbina/pedera. U zemlji u kojoj se hoda za život nerođenih svakodnevno gazeći preko onih rođenih i ostavljenih na milost i nemilost sustava/nedostatka istog nema osobite nade za obrazovanje. Trebaju neobrazovani, zatucani, dezinformirani, koji će lakše smetnuti s uma u kojem pekmezu je uhvaćen Karamarko dok budu hodali za odluku o tuđem životu.

Nadam se da sam u krivu. Nadam se da ću se razuvjeriti .1.6.








Post je objavljen 28.05.2016. u 14:50 sati.