Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

JOŠ NIJE PRONAĐEN PUT DO IZVOZA



SUSTAV NE DOZVOLJAVA DA PROIZVOĐAČ MNOGO PROIZVEDE
I MNOGO ZARADI


Na 2. EKO SAJAM koji je održan 12. i 13. rujna u teniskom centru Glumina u gradu Čazmi na kome je svoje proizvode izložilo 30 proizvođača koji svi redom imaju ekološki certifikat, a time i ekološki znak na proizvodu, nisu došli pozvani gosti nadležni za poljoprivrednu granu. Nije došao, iako je predsjedniku Udruge EKO KULTURA potvrdio dolazak ni predsjednik saborskog odbora za poljoprivredu Franjo Lučić. Nije došao nitko pozvan iz Ministarstva poljoprivrede, nitko iz gospodarskog miljea, koji bi mogao vidjeti proizvođača i porazgovarati s njim i poželjeti neki od proizvoda u svojoj trgovini ili u svom hotelu. Jer poljoprivredni proizvodi s ekološkim certifikatom spremni su ne samo za domaće tržište, već i za izvoz, bilo u Europsku uniju, bilo u zemlje trećeg svijeta. U RH još ne postoji kultura interesa ljudi iz gospodarskih krugova za upoznavanjem i odabirom proizvoda na sajmovima poput 2. Eko sajma. Hrvatska još nema Odjel u Gospodarskoj komori kome bi bio zadatak KONTAKT SA PROIZVOĐAČIMA I PLASIRANJE PROIZVODA NA EUROPSKO TRŽIŠTE. A takav bi Odjel bio potreban i funkcionalan i znatno bi pridonio gospodarskom oporavku hrvatskog sela i poljoprivrednih proizvođača koji su se odlučili za komercijalnu proizvodnju . Takvog odjela nema i zato jer još uvijek ne postoji jasna svijest da pomoć državne administracije u pronalaženju tržišta za poljoprivredne proizvode s certifikatom nije posao koji bi naštetio statusu demokracije i političkom opredjeljenju da je sve privatno i da je državni aparat strogo razgraničen od poslova državno i privatno. Posao prodaje i izvoza trebale su i trebaju preuzeti Udruge no veći uspjeh plasmana proizvoda teško je očekivati – jer posao prodaje i plasmana je posao koji treba odrađivati osoba s ekonomskim znanjima. A takvog znanja u Udrugama nema. Udruživanje proizvođača je potrebno i zbog malih količina proizvoda koje proizvode.Sadašnji sustav ne dozvoljava da proizvođač poljoprivredne namirnice proizvede mnogo i da mnogo zaradi. Zašto? Zar je sreća za državu da ima siromašno stanovništvo i mlade generacije bez budućnosti proizvodnje na selu? No 50 posto proizvođača i sa ovog Sajma spremno je povećati svoju proizvodnju kada bi njihova certificirana namirnica imala siguran plasman. Plasman proizvoda je glavna prepreka ozbiljnijoj proizvodnji malih OPG-ova i malih poljoprivrednih obrta. Hrvatska u malim proizvođačima ima veliki potencijal, ali ti proizvođači nisu shvaćeni od službene državne gospodarske politike. A razlog je u tome što oni koji odlučuju ne poznaju ili bolje reći ne mare za bitak proizvodnje, a ne mare ni za certificiranu ekološku poljoprivrednu proizvodnju.

TURIZAM BEZ POLJOPRIVREDE!?

Ove je godine premijer Milanović rekao informaciju da je turizam glavna hrvatska gospodarska grana.To je sada tako jer se poljoprivreda sustavno zapostavlja na razini i proizvodnje i izvoza i Hrvatska politika opredjeljena je za uvoz. Hrvatski poljoprivredni proizvodi još uvijek nisu značajno prepoznati kao konzumne namirnice u jadranskim turističkim objektima. No turizam kao gospodarska grana nije dovoljan za rast BDP-a. kao što se to u aktualnoj Vladi želi. A zašto željeti imati samo turizam kada Hrvatska ima poljoprivredne površine i ljude koji su učeći u hodu spremni i sposobni kvalitetno proizvoditi? Hrvatski gospodarski sustav treba imati odlučne ljude koji će razumijeti procese u hrvatskom gospodarskom miljeu, koji će biti fleksibilni i odgovorno odlučiti kada kako treba raditi. A raditi treba tako da rad poljoprivrednih proizvođača bude prepoznat i kroz proizvod valoriziran i na inozemnom tržištu. Hrvatski poljoprivredni proizvođači imaju certificirane robe za izvoz – ali nije pronađen put do mjesta izvoza. Osim velikih hrvatskih tvrtki i kompanija koji imaju po nekoliko desetaka tisuća hektara zemlje kao što ima Agrokor, Žito, Osatina grupa i drugi solidan život treba omogućiti i za one proizvođače koji kvalitetno proizvode, a koji imaju tek nekoliko hektara ili nekoliko desetina hektara zemlje na kome se mogu proizvoditi izvrsni i rijetki proizvodi.
Poznata mi je rečenica, koja kao da ima željezni sadržaj, a pred kojom prestaje svaka daljnja inicijativa aktivnosti, a ona glasi “ PRIZVOĐAČI S MALIM KOLIČINAMA ROBE NE MOGU NA TRŽIŠTE, JER NEMAJU DOVOLJNO PROIZVODA ZA PONUDITI. ZATO SE MORAJU UDRUŽIVATI. Ta je rečenica jako mnogo puta izgovorena od službenika ministarsrstva poljoprivrede u javnosti i političara raznih interesa i profila. Proizvođači su se u velikom broju udružili, i ostali su na početku : prodaju na izložbenim sajmovima i na kućnom pragu, bez obzira na kvalitetu svog proizvoda, proizvodeći manje nego što bi mogli proizvesti i zarađujući manje nego što bi mogli zaraditi. Jer proizvedena a neprodana namirnica stvara gubitak.

POLITIČARI NA 2. SAJMU EKOLOŠKE POLJOPRIVREDE U ČAZMI

Pozvane osobe, koje po svojim funkcijama spadaju također u sferu politike – jer je to hrvatski model službene vlasti – nisu došle na 2. Eko sajam u Čazmu, ali su zato došli neki drugi. Ovi su došli samoinicijativno i pokazali volju da bar vizuelno vide ljude koji proizvode prvorazredne ekološke proizvode. Jasno je da je dolazak političara, iako nije bilo njihovih govora, vrsta političke predizborne promocije. No u Hrvatskoj je to uobičajeno.

OBJAVLJUJEM FOTOGRAFIJE OSOBA IZ POLITIKE KOJE SU POSJETILE 2. EKO SAJAM ONIM REDOM KOJIM SU NA SAJAM STIGLI:


Image and video hosting by TinyPic

Đurđa Adlešić ispred štanda OPG Ranko Zec koji ima certificirane proizvode od lavande.

Image and video hosting by TinyPic

Mr. Josip Kraljičković srdačno se rukovao s poznanicom Mirjanom Strancarić koja ima certificirane namaze, senfove, i više vrsta octa itd.
Mr. Kraljičković je u vrijeme ministarskog mandata Božidara Pankretića bio njegov pomoć ministra za ruralni razvoj . U Ministarstvo poljoprivrede došao je kada je već imao iskustva u projektima. mr. Kraljičković je autor projekta Vinske ceste zagrebačke županije.

Image and video hosting by TinyPic

Bivši predsjednik Republike Hrvatske dr. Ivo Josipović u većem je društvu stigao u razgledavanje proizvoda Sajma. Pažnju dr. Josipovića zaokupile su tikve za ukras i jelo. Bivši predsjednik je u pratnji predsjednika Udruge EKO KULTURA i organizatora Sajma Dražena Diktića.

Image and video hosting by TinyPic
Dr. Kregar degustira orginalni sok od aronije. Plod aronije je trpka okusa, a takav je i čisti sok. Aronija spada u ljekovito bilje. Njena glavna karakteristika je antioksidativna snaga i pozitivno dijeluje na svaki organ u tijelu. Dr. Kregar sok aronije je degustirao na štandu OPG-a Mire Cug, koja je zdrastvena djelatnicapo struci, a koja ima oko 13 000 sadnica aronije na dva hektara i ubire bobice aronije u tonama. To je jedan primjer da na maloj površini može biti velika količina uroda, ali i proizvoda.

Image and video hosting by TinyPic
Branko Hrg predsjednik HSS i njegov bliski suradnik Ivan Vuk.

Fotografije snimila Margareta Zouhar Zec 12.9.2015. na 2. Eko sajmu u Čazmi.



Post je objavljen 15.09.2015. u 06:45 sati.