Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

SIR S KRATKIM ROKOM TRAJANJA!


“ RAZMIŠLJATI UNAPRIJED I NE KUPITI”

U Zdenki se u subotu se 9. 5 na prodajnom mjestu u prizemlju tržnice Dolac prodavao svježi sir pakiran u količini od 5 kilograma, s jasno istaknutim rokom trajanja do 12. 5. po cijeni od 24,99 kuna.
Da li je od tvrtke Zdenka poslovno etično da svježi sir s tako kratkim rokom trajanja u tako velikom pakiranju prodaje na mjestu gdje kupuju mali obiteljski pojedinačni potrošaći, a s tako prihvatljivo, niskom cijenom?


Image and video hosting by TinyPic

Niska cijena i velika količina je bio adut tvrtke Zdenka, da sir kojega na zalihi očitom ima mnogo, proda. Ali najvažnije je pitanje što je s rokom trajanja. Zašto je rok trajanja tako kratak – jer od 9.5. do 12. 5. su samo 72 sata. Domaćica koja je kupila 5 kilograma svježeg masnog sira za svoju obitelj, uzmimo od četiri, pet ili šest članova, zasigurno u tri dana ne može konzumacijom potrošiti 5 kilograma svježeg sira. Što raditi s ostatkom svježeg sira kada dođe i prođe 12.5.? Može li taj svježi masni sir biti zdrastveno siguran za konzumaciju u domaćinstvu, ako je ostalo još sira od tih pet kilograma – a rok trajanja je istekao?


Image and video hosting by TinyPic

Natpis na staklu hladionika kojem je namjena privući kupce na kupnju svježeg sira.Rok trajanja nije istaknut- kao da ta informacija kupcu ne bi trebala biti relevantna. A u ovom je slučaju itekako relevantna. (fotka mzz. 9.5. 2015.)


Situacija koja se stvara u realnosti nalaže dva važna pitanja :
1. Zašto mlijčna industrija Zdenka nije na tržište gdje zna da kupci kupuju u malim količinama, stavila svježi sir u manjim pakiranjima od po jedan ili dva kilograma - kada je rok trajanja sira samo do 12.5. ?
2. Da li poslovodstvo mliječne industrije Zdenka misli na potrošaća kupca cjelovito ili joj je samo bitan efekat – prodati proizvedeno i naplatiti?
Podrazumijeva se da svaki potrošač plačajući svojim novcem donosi svoju odluku. Ali u primjeru koji sam opisala prema kupcu je zauzet ne etičan stav u kome prevladava želja za prodajom zaliha sira – bez obzira što rok trajanja a time i zdrastvena ispravnost ističe vrlo brzo. Što će potrošać s preostalom količinom sira nakon isteka roka trajanja - postaje zdrastvena odgovornost kupca potrošaća, a nikako ne proizvođača!

Kakva je poruka?
Plati- pa kasnije baci!? Ili. Plati pa razmišljaj što će se zdrastveno dešavati i kakve će posljedice zdrastvene imati za organizam i zdravlje konzumacija sira čiji je rok trajanja istekao!? Ili. Razmišljati unaprijed i ne kupiti !
Europska unija zalaže se za prava potrošaća. O tim bi pravima trebale imati svijest i velike industrije, u ovom slučaju Zdenka. Jer Republika Hrvatska je punopravna članica EU od 1.7. 2013.


Image and video hosting by TinyPic
Prodajno mjesto ZDENKA-mliječni proizvodi d.o.o. na Dolcu u Zagrebu - snimljeno 9.5. 2015. (fotka mzz)

ZDENKA-mliječni proizvodi d.o.o. izvozi svoje proizvode u Europsku Uniju, posjeduje certifikate KOSHER, HALAL, HACCP i ISO 22000.
Osnovana je 1897. godine u Velikim Zdencima, u poljoprivrednom i stočarskom kraju, s izrazitom proizvodnjom mlijeka. Zdenka je specijalizirana za proizvodnju mliječnih proizvoda. Poznata je na tržištu po proizvodnji termički obrađenih sireva, s više od 70 % u topljenim sirevima.


Post je objavljen 10.05.2015. u 08:28 sati.