Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/budan

Marketing

Riječka Gradska Tržnica za 21. stoljeće

GRADSKA TRZNICA (G.T.) ZA 21.STOLJECE

(moja razmisljanja)

Kako se vec pristupilo izmjeni postojecih planova i uredjenju cijelog kvarta oko kazalista(od ulice I.Zajca do lukobrana, od Mrtvog kanala do Rive Boduli), zatim najavljena skora izgradnja marine i elitne zone oko nje u luci Baross, uredjenje pomorskog putnickog terminala, smatram da je neizostavno potrebno pristupiti i razrijesenju, odnosno uredjenju i prosirenju G.T. i njen izlazak na more, tj. Senjsko pristaniste.
Planirajmo G.T. za XI stoljece. Osim tekuceg odrzavanja i rekonstrukcije kanalizacije i plinskih instalacija u zoni trznice, radovi su u tijeku, ucinimo i vise od zacrtanog. G.T. i Luka sa pristanistem, te uza Gradska jezgra, kao "dusa grada", zahtijevaju vecu pozornost i dugorocnu studiju u svome razvoju. Uz postojece prosirenje G.T. za XI stoljece, potrebno je razraditi i rasterecenje iste unutar M.O. Luka.
Misljenja sam da bi trebalo G.T. prosiriti na objekte Lucke kapetanije i Upravnu zgradu carinarnice uz preadaptaciju za potrebe G.T.
G.T. izlazi na Senjsko pristaniste, uz koju bi pristajale ribarske brodice sa iskrcajem ribe kao i dijelom prodaje na licu mjesta.
Uz objekte na tom prostoru, otvoriti restoran i popuniti drugim sadrzajima. Navedene objekte Luke u dogovoru sa Gradskom upravom locirati na druga mjesta unutar kruga Luke.
Po cijeloj duzini od I.Zajca do Demetrove ulice, ulicom Vatroslava Lisinskog i Trninine zadrzati kao do sada za potrebe G.T. sa standovima/tezgama/kioscima na otvorenom, tj. zelena trznica.
U Verdijevoj i Zagrebackoj ulici, strogo zabraniti pristup bilo kakvim objektima ili prodaji u sklopu G.T. Naznacene ulice odrzavati uredjene i ciste, kao i kazalisni park, sto bi trebalo biti skrb G.T. Demetrovu ulicu zadrzati za promet.
Na Rivi Boduli eventualno po cijeloj duzini uz more, do postojece ograde u jednom ili dva niza postaviti kioske i rasteretiti G.T., prenamjenom prostora. Omoguciti cijelodnevni rad, ne ometajuci promet i pjesacku zonu do samog mora uz obalu. Sve to u sklopu uredjenja pomorskog putnickog terminala, svakako ako se ukaze potreba za tim.
Predvidjeno postavljanje ploveceg doka, automobilskog parkinga u sklopu pomorskog putnickog terminala, zadrzati iz pocetne faze projekta. Time bi se rasteretile ulice Verdijeva, Zagrebacka kao i Demetrova od moguceg zagusenja u spici prometa. Potrebno je izgraditi novi dok za potrebe parkirnog prostora, na novoj predvidjenoj lokaciji u sklopu Autobusnog kolodvora na Zabici.

Nakon velikog potresa koji je pocetkom XVIII stoljeca porusio i ostetio veliki broj gradjevina u rijeckom starom gradu, carica Marija Terezija 1753. godine odobrila je urbanisticki projekt za izgradnju novog grada. Taj projekt predvidio je i trznicu, koja je morala biti smjestena na prostoru pred Gradskim tornjem, sve do morske obale, pod uvjetima da bude pristupacan sa svih mjesta i blizu grada. Na krajnjoj juznoj strani, uz samo more, nalazio se drveni gat za male brodove.
Tu se prodavala riba, najprije na samom gatu, a kasnije u prvoj zidanoj ribarnici. Odluka o izgradnji prve pokrivene ribarnice u Rijeci donesena je 8.lipnja 1864 godine. Otvorenje ribarnice uslijedilo je 11.svibnja 1866. godine, preostala dva paviljona dovrsena su 1.srpnja 1881. godine.
Potreban objekat o kojem se u zadnje vrijeme mnogo prica "Burza ribe", upravo je pogodana lokacija na prostoru danasnje Lucke kapetanije ili Upravne zgrade. Rijetko gdje na svijetu imate tu mogucnost, da uz uskladistenje, dopremu i otpremu ribe, imate u neposrednoj blizini i ribarnicu sa prodajom tek dopremljene svjeze ribe. Na zalost predvidjena lokacija Burze ribe biti
ce na prostoru bivseg Torpeda.

JEDRARSKA ULICA
-----------------
U sklopu M.O.Luka je Jedrarska ulica, i zamisljen prenamijen te ulice za potrebe restorana i zabave tijekom dana i nocnog zivota u vrijeme turisticke sezone. Uz pristanak stanara ili preseljenja, izvrsiti prenamjen stanova za poslovne prostore. Kako je ulica uska, vidjeti mogucnost postavljanja krovne konstrukcije iznad ulice, povezujuci zgrade. Prizemlja namjeniti iskljuc-
ivo za potrebe kafica ili restorana, sa stolovima duz cijele ulice na otvorenom prostoru. Time dobivamo ono sto jedan lucki grad i zasluzuje, nas rijecki Montmartre/mONm'artr/.
Tako bi M.O.Luka kao sastavni dio uze gradske jezgre, postala cetrvrt u Juznom dijelu Rijeke, nadam se u doglednoj buducnosti poznato stjeciste umjetnika, trgovaca umjetnina, glumaca i slikara. Ono o cemu su razmisljale i mastale generacije mojih prethodnika, na najboljem putu smo da se to i realizira.
1998. godine pokusali smo realizirati Rijecki Montmartre na Trsatu, medjutim podrske nije bilo, niti je grad u to vrijeme imao sluha za tako to.
Ova zatvorena malena ulica nikome nebi smetala, izolirana na taj nacin za prenamjen kojeg navodim, M.O.Luka postala bi "duša grada" u pravom smislu rijeci, a sto je ona i do sada bila.

ZATVARANJE PROMETA U STAROJ GRADSKOJ JEZGRI
-------------------------------------------
/kasnija faza/

Centar pozitivnog zracenja Grada Rijeke je Jelacicev Trg. To kazuju i dvije platane na Jelacic Trgu na mjestu do fontane. Ni malo slucajno feng-shui majstor postavio je fontanu i skulpture poklon grada Kawasaki, upravo na tom mjestu. Treca platana je na pjesackom otoku do mosta Hrvatskih branitelja, na mjestu prijelaza Ribarske ulice.
"Kora platane svojim spiralnim oblikom oslikava tajnu i teznju ka nekom drugom, visedimenzionalnom zivotu. Ona predstavlja materijalizaciju pozitivnih kozmickih energija sa nakupinama u njenim cvoristima/godovima svake od naznacenih crkava.
Platana je stara oko 120 godina. Sirina stabla pri korijenju i njena velicina u odnosu na okolna stabla,govori o izuzetnim energijama akomuliranim u samom stablu,koja zraci na okolinu svojom pozitivnom energijom." - zapisano u Rijeckim Metamorfozama.
Na zalost unazad dvije godine, stablo je porezano na postojecu visinu, trebalo je ostaviti u visinu jos 4-5 metara, zdravo stablo spiralnog oblika, koje nikome nije smetalo.
Izgradnjom rijecke zaobilaznice i prometnim pravcem vezanim na zaobilaznicu na Skoljicu i Potoku, potrebno je zatvoriti promet u uzem dijelu grada. Bez prometa: Rivom, I.Zajca, Adamicevom, Ribarskom u ul. Fiumare.
Promet bi se zadrzao i kretao bi se ulicama Zrtava Fasizma, Pomerio, nadovezujuci se donjim dijelom Kresimirovom do Zabice. Zabica kao okretiste u neposrednoj blizini Autobusnog kolodvora, nadovezujuci se na Zeljeznicki kolodvor.
Promet u uzem centru grada omoguciti za Autobusni gradski promet, pomorski i putnicki transport, dopremu robe za potrebe G.T., i lokalno stanovnistvo M.O. tih gradskih podrucja.
Osmisljenim prostorom i sadrzajem u uzem, starom dijelu grada: trgovine, restorani, setalista, raznovrsnim sadrzajem postala bi mnogo zanimljivija stara gradska jezgra i Grad Rijeka.

Uz srdacan pozdrav!



U Rijeci, 02.04.2003. B.B.

http://budan.blog.hr/



Post je objavljen 28.10.2013. u 17:58 sati.