Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/pilotgirl

Marketing

Adria Air Race 2012

Adria Air Race 2012. održao se, kako se već zna, u Zagrebu (kakve veze ima Zagreb s adriom neka mi neko molim objasni, iako mene to adria više podsjeća na propalu slovensku aviokompaniju). Iako s obzirom na komentare posjetitelja, možda bolje da nije? Nažalost, nisam mogla doći na početak događaja pa ću iznijeti mišljenje o onome što sam vidjela (i to mi je previše). Prije svega što ću pohvaliti ću sve pilote i izvedbu same utrke jer su bili zaista impresivni, i upravo zbog toga je stvarno zapravo najveća sramota što su pali u drugi plan zbog jako loše organizacije, a za voditelje niti nemam riječi.
Govoreći o voditeljima... Voditeljicu neću imenovati da joj bar ta trunka dostojanstva ostane kad se sama osramotila dovoljno. Gospođica, naime, nije znala ni koliko natjecatelja utrke ima, tako da je govorila kako najprije imaju 4 sveukupno dok još 2 trebaju izvesti svoj nastup (iako su već trojica bili u zraku), a potom su je ispravili da ima 6 natjecatelja. A na čisto iznenađenje, ljudi moji, avioni su jučer letjeli po kilogramima na sat, kako kaže naša voditeljica. A ono što vjerojatno više zanima muški dio publike jest to da je voditeljica svakom avionu posebno isticala dužinu, valjda joj nisu objasnili da dužina aviona nema veze s pilotovim tjelesnim proporcijama. Dakle, dečki znate što vam treba ako ju hoćete osvojiti. Organizatori su valjda mislili da će ljudima voditeljica s tako glupim ispadima biti simpatična, a baš suprotno, svima je bila u potpunosti iritantna. Društvo joj je pravio voditelj koji je valjda bolje naučio čitat pa ju je mogao ispravljati. On je naime par puta obznanio posjetiteljima kako pilot može istrpiti -8G što je totalno smiješno. Takve sile možda avion može podnijeti, ali pilot sigurno ne. Na kratak period do najviše 2 sekunde može izdržati do -5g, ali na sve dulje od 2 sekunde može izdržati tek -1G, tek ako je iznimno izvježban može izdržati do -1,6G. Što se tiče pozitivnih G sila uvježbani pilot može izdržati do 10G, a i to je ugl. uz preventivne mjere (npr. anti-g odijela). Voditelji bi takve stvari trebali, ako se već hoće hvaliti znanjem fizike, objasniti posjetiteljima. No nije ni čudo da to nisu u stanju kad nisu u stanju niti prepoznati utrku, tako da su za vrijeme prve utrke cijelo vrijeme govorili da piloti prezentiraju figure, a onda je odjednom nakon kratke pauze došla druga utrka. Još i šećer na kraju, većina posjetitelja otišla je s Jaruna da nije niti znala tko je pobijedio jer su to rekli tek kao nešto usputno umjesto da su tome pridodali neku važnost (trebali su reći njegovu dužinu pa sam sigurna da bi voditeljica istaknula pobjednika). Prema tome svemu, savjetujem organizatore da sljedeći put nađu barem neke stručne ljude koji će znati što pričaju da budu voditelji. A i sami organizatori bi se mogli malo bolje obrazovati što se tiče same organizacije, pošto velik broj onoga što su naveli u programu nisu pokazali. G-2, MiG-21 i putnički zrakoplov Fokker 100 svoje su prelete pokazali negdje drugo, valjda im nisu javili da se utrka održava na Jarunu? Zašto obećavati nešto što ne mogu ispuniti? Pokazali su navodno niski prelet mlazne Cessne 525, iako se naši pojmovi niskog očito bitno razlikuju. A uz sve to, sve nezadovoljne posjetitelje na fejsbuku koji su kritizirali organizaciju su bahato izvrijeđali da oni organiziraju takvo nešto ako mogu i kako su oni čine dobro za Hrvatsku jer ovo prate i strani mediji. Istina, zrakoplovni sportovi rijetko prođu bez međunarodne pažnje i baš zbog toga nam ovakav Adria Air Race stvarno nije trebao. Neću reći da je ovakva reklama loša nego katastrofalna, a Hrvatska se i sama dovoljno loše reklamira u svijetu, pa čemu onda? Čak su se hvalili i niskom cijenom, a smatram da je za ovakav fail i ona bila prevelika. Nije li cilj ovakvih događaja zrakoplovstvo približiti ljudima i reći im koju pametnu? A i mislim da se ljudi ne bi ni bunili da je bilo malo skuplje, a da su organizatori priuštili kvalitetan događaj i ispunjen obećani program.
Pošto sam ovaj post započela dobrim kritikama njima ću i završiti. Štandovi su bili lijepi i pristupačni, kao i ljudi koji su stajali pokraj njih, koji su, za razliku od voditelja, znali što pričaju i bili veoma susretljivi. Nije ih bilo mnogo ali izdvajam štand (svoje) Zrakoplovne tehničke škole R. Perešina i štand avio-modelarskog kluba Let iznad, a veoma je zanimljiv bio i štand bespilotne letjelice Marica.
Sve u svemu, žalosno je što je utrka zasjenjena, a čestitke upućujem pobjedniku Tomi Poljanecu!

Ja sam se osvrnila više na organizacijske propuste, pa zato preporučujem članak na indexu o samim natjecateljima: Presudne vještine a ne avion: akrobatski piloti oduševili vratolomijama na Adria air raceu na Jarunu

evo jedna slika s adria air race fejsbuka:



a ovo je slika s lučkog koju je slikao moj prijatelj Nebojša Subanović koji je letio zmajem isti dan:




Post je objavljen 10.06.2012. u 17:43 sati.