Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/gnn

Marketing

Nikola Skage i Hellboy protiv vještica

Prijatelj još uvijek tu i tamo spomene lošu D&D kampanju u kojoj je davno igrao. Nadobudni DM je imao lošu naviku tjerat igrače u svoju priču, htjeli to oni ili ne. U jednom trenutku heroji stignu pod zidine grada gdje ih straža smjesta pokuša uhapsit. Bahati kakvi jesu, D&D igrači odgovore da će ih sve porazbijat. DM na to krene paničariti jer je očekivao mirnu predaju. I onda se pojavi masa stražara i zidine su odjednom načičkane strijelcima i heroji se onda predaju jer je očito da DM to želi.

"Lov na vještice" ima istu tu scenu.

Realno, film je bio sranje. No, nakon deset godina igranja RPGova čovjek počne gledati filmove kroz bolesnu, iskrivljenu perspektivu D&D klasa, misija, levela i XP-a tako da čak i loš film može biti poučan pa makar i kao primjer kako NE voditi RPG-ove. "Lov na vještice" je recimo krasan primjer opasnosti railroadinga.

Hellboy i Nikola Skage su naši D&D likovi. Oni su veterani križarskih pohoda koji dezertiraju kad otkriju kršenja Ženevske konvencije. Za to im je trebalo deset godina rata, ali bolje ikad nego nikad. Nakon što ih gradska straža suptilno uvuče u avanturu, Palpatinov stariji, ružniji brat im da misiju: heroji trebaju prevesti vješticu živu i zdravu od točke A do točke B. Čisti railroad.

Čak i to je mogao biti napeti triler o srednjovjekovnom ratniku poljuljane vjere koji upozna prekrasnu mladu vješticu. No zato je srećom početak filma horor Sam Raimija skupa sa povraćanjem i letećim zombijima. Kad nakon toga čuvari vještice počnu umirati u bizarnim okolnostima, ne moraš biti Cadfael da shvatiš tko je krivac.

Jedan od igrača tu negdje počne pizdit da zašto ne ubiju vješticu sada i odu razbijat kakovih goblina. DM-ova odmazda je brza i nemilosrdna: heroje napadne čopor vukova. No, kocke idu na ruku igračima pa ih poraze sa lakoćom. I taman ovaj subverzivni element krene opet prigovarati kadli njega - I samo njega! – DM ponovo napadne i to sa dvaput više vukova.

Ostali igrači zašute poučeni njegovim primjerom. No, prijelaz ruševnim mostom preko divovskog CGI ponora bude previše čak i za njih. Igrači polude na DM-a i krenu vikati da će radije igrati "Guitar Hero" nego ovo. DM preskoči jedno 50 stranica avanture i prijeđe direktno na opis točke B - samostana koji se baš slučajno nalazi niti par sati hoda od klanca.

Uslijedi konačni obračun u samostanu. S obzirom da su preskočili veći dio avanture, heroji su preniski level zbog čega ih Final Boss satre. Preživjeli pak otkriju da je djevojka sada normalna, živa i zdrava te da su najveće blago prijatelji.

Goli, mokri, ženski prijatelji.

(GNN)


Post je objavljen 25.03.2011. u 09:35 sati.