Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/poslovnainteligencija

Marketing

Najbolji događaj u 2010. godini

Piše: Dražen Oreščanin

U zadnje vrijeme često me kolege iz industrije pitaju kakva nam je bila prošla godina, da li je bila teška. Moj uobičajeni odgovor je da je najbolje što se desilo u 2010. godini to što je završila. Da, prošla godina je u IT industriji bila jako teška, a i nama je bila podjednako teška kao i svima ostalima. Rezultati u prvoj polovici godine nisu bili baš ohrabrujući, morali smo donijeti neke ne baš lagane odluke i napraviti određene rezove i promjene u poslovanju. Na kraju godine sve je završilo prilično dobro, s obzirom na to kako je izgledalo nakon prve polovice godine - prihodi u Hrvatskoj su ostali gotovo na razini 2009. godine. Budući da je bilo povećanja opsega posla i prihoda u Srbiji, Crnoj Gori i u novom uredu u Sloveniji, sveukupni konsolidirani prihodi su na istoj razini u odnosu na 2009. godinu. Dosta smo poradili i na smanjenju troškova, tako da u 2011. godinu ulazimo s ključnim ljudima na okupu i s pogledom usmjerenim u bolju budućnost (koja će doći tko zna kad...) Otvorili smo početkom godine tvrtku-kćer u BIH, to je tržište na kojem očekujemo puno kvalitetnih projekata u budućnosti. Radimo i na jačanju odnosa sa strateškim tehnološkim partnerima, certifikaciji konzultanata, širenju portfelja proizvoda, usluga i rješenja. Uglavnom, ima posla...

U toj turbulentnoj godini neke su nove kolege došle u Poslovnu inteligenciju, a neki su iz nje otišli da bi napravili korak dalje u karijeri jer se više nisu vidjeli zajedno s nama - to je normalno u našoj industriji. Ono što nije normalno i što je valjda duboko usađeno u gene Južnih Slavena je "neka susjedu crkne krava" stav. Svaki od nekolicine bivših kolega s kojima sam pričao u doba promjene posla je imao nekoliko razgovora s kolegama iz konkurentskih tvrtki (da, mi smo kolege jer se bavimo istim poslom, iako radimo za konkurentske tvrtke) u kojem je glavna tema bila neka varijacija na temu "...Poslovna inteligencija se raspada ili je propala ..." Naravno, naši kolege su takve priče opovrgnuli i rekli da to nije istina. Zanima me zbog čega se to dešava, širenja takvih priča - prve priče o tome da Poslovna inteligencija propada čuo sam valjda još 2003. godine i jednako su istinite kao i sve ostale koje sam čuo kasnije. Bilo ih je jako puno, a prošle godine ponajviše. Imam dva potencijalna objašnjenja kako nastaju takve priče.

Prvo objašnjenje je dugogodišnja negativna selekcija na razini čitave Hrvatske. Dakle, bivši premijeri, ministri i direktori velikih tvrtki su sada osuđivani lopovi. U takvoj državi nisu važne tehnološke kompetencije, nego su puno važnije "netehnološke" kompetencije. Prevladavajući način borbe za posao na tržištu nije uvjeravanje potencijalnog korisnika u prednosti tvog rješenja, nego diskreditiranje i blaćenje konkurencije (da ne spominjemo nelegalne načine borbe zbok kojih prije pomenuti čuče po zatvorima). I što je bolje reći potencijalnom klijentu o konkurentu u kriznoj godini nego da je propao? Idealno! Širiti neistine da netko drugi propada kao "povjerljivu informaciju" - vrlo originalno...

Drugo objašnjenje je nešto što smo zvali "gluhi telefon". Dakle, s nekim sam nekada razgovarao i rekao mu da je teška godina i da se borimo kako bismo ostvarili prihode. Taj netko je to u malo promijenjenom obliku prenio drugome, ovaj trećemu, i dok je informacija došla do petog slušatelja dobila je skroz novi smisao - Poslovna inteligencija je propala!

Nema nikakve dvojbe da su neke tvrtke propale u zadnje dvije godine i da su neke značajno smanjile obim poslovanja i ukinule neke odjele - to je sve vidljivo iz financijskih izvještaja koji se mogu pogledati na stranicama FINA-e ili u godišnjoj Top 100 analizi ICT tržišta koju radi InfoTrend. Nema nikakve dvojbe ni da će još poneka tvrtka do kraja krize propasti i da i da u našoj industriji ima ljudi koji mjesecima ne primaju plaću. Ali zašto to nekome priželjkivati i zašto širiti lažne informacije? Da li će ikome od toga biti bolje? To je tržište od kojeg svi živimo i ako nekom bude lošije, ne znači da će nekom drugom zbog toga biti bolje!

Što sam ustvari htio reći? Mislim da je ljudski i ispravno nekome tko je možda u problemu, osobno ili profesionalno, pružiti ruku i pomoći, naravno, sve dok tu pruženu ruku ne zagrize. Također, nikada se ne bi smjelo svoju poziciju kod klijenta graditi na komentiranju konkurencije u negativnom kontekstu, jer govoreći loše o drugome, govoriš loše o sebi.
Ja osobno i Poslovna inteligencija kao tvrtka uvijek smo se ponašali korektno prema svima (klijentima, partnerima i konkurenciji) - nadam se da je ovaj blog mali zalog tome da to bude svima nama način ponašanja u budućnosti...





Post je objavljen 20.01.2011. u 12:32 sati.