Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nkdubravamladi

Marketing

Introspekcija

Sa prvim ovogodišnjim snijegom u povijest smo poslali jesenski dio sezone 2010./11. za sve generacije kluba. Rezultatski kao klub u prosjeku imamo sasvim prosječan rezultat. Na tablicama liga ima nas od vrha do dna, ali najbolje plasirani su najstariji seniori i najmlađi zagići 2003. godišta, koji su jesenski vice prvaci. O uspjesima se razgovara na svim razinama kluba, od najvišeg stručno-klupskog do subjektivno-roditeljskog. Ali ipak top tema Klake ove jeseni je ponašanje što djece, što trenera, što roditelja, zbog čega je voditelj škole marljivo pripremio pisana pravila ponašanja tzv. kodekse. Kako to obično kod nas biva i kao da čitavi svijet postoji tek od jučer, prvo se treba dobro opeći na vlastitoj koži da bi se otkrila topla voda. Prevencija (iliti učenje na tuđim greškama) je nešto što se zagovara u teoriji, ali u praksi rijetko rabi, a službe postoje tek forme radi. O problemima pak oko kojih se podiglo najviše prašine, razgovaralo se i na Upravnom odboru, pa pretpostavljamo da su riješeni jer njihovim daljnjim zanemarivanjem oni neće nestati već će još više eskalirati dok ne prerastu klupske okvire, a vrlo su osjetljive prirode.
No kako mi ovdje želimo biti pozitivni, konstuktivni i konkretni, malo ćemo se svi zajedno sukladno temi educirati, a nećemo se udaljavati od nogometne struke tj. nećemo ići dalje od web stranice HNS. Na njoj se nalazi skripta Psihologija i pedagogija sporta (by Amir Zulić, prof. i mr.sc. Maja Frapporti-Roglić) za kolegij psihologije koji se sluša na njihovoj Nogometnoj akademiji. Stručno da stručnije ne može biti. Pretpostavljam da su svi treneri odslušali ovaj kolegij i nadam se barem s četvorkom ga položili.
Profesor i magistra znanosti se u ovom tekstu tek sekundarno bave odgovornostima i pravilima ponašanja roditelja športaša, ali kako je u odgoju djece prva karika roditelj, mi ćemo krenuti od nas samih. Roditelj treba dijete ohrabrivati i podržavati u bavljenju sportom i njegovoj odluci o željenom sportu tek kada procijeni da je dijete fizički i emocionalno spremno za sport. Potom se treba uvjeriti da su uvjeti za igru apsolutno sigurni i da je trener koji ga vodi stručan u svakom pogledu. Nakon što se dijete uključi u sportski klub, treba mu pomoći da si sam postavi za njega ostvarive i realne ciljeve, da kroz sport uči univerzalne životne i ljudske vrijednosti te da ga po potrebi usmjerava i disciplinira. Najnormalnija je stvar da se roditelji ne bi smjeli miješati u trenerov posao, dobacivati nedolične komentare za vrijeme utakmica, a kamoli fizički nasrtati na bilo koga, već kontrolirajući svoje emocije pokazati interes i podršku svome djetetu i čitavoj ekipi, ali uvijek i svagda voditi računa o dobrobiti djeteta.
Psihologija sporta jedna je grana psihologije, koja se bavi primjenom psihologije u sportu, a njome se bave treneri, sportaši kao i posebni sportski psiholozi. Od tri osnovne vještine koje mora imati svaki trener (nogometno znanje, organizacijske sposobnosti i socijalne vještine) psihologija se jasno bavi ovom posljednjom. Socijalne vještine su vještine ophođenja s ljudima (komunikacija, podučavanje, motiviranje, upravljanje grupom itd). Posebno je važna odgojna uloga trenera jer ih on ne odgaja samo kao sportaše već i kao osobe, on im je u mnogočemu uzor, a u mnogim stvarima i veći autoritet od roditelja. Tu već ulazimo u pedagogiju, koja je također dio ovog kolegija. Trener kao stariji, iskusniji i stručniji prenosi svoja znanja (ne samo nogometna), način razmišljanja, stil ponašanja i odnos prema drugim ljudima na djecu. Da bi to mogao on mora svoje postupke i način rada prilagoditi njihovom karakteru, jer djeca nemaju sve sposobnosti i emocionalnu zrelost odraslih. Pri tome ne smije postavljati nerealno visoke zahtjeve, vikati ili ih kritizirati jer im to ruši samopouzdanje i samopoštovanje, a to u konačnici može dovesti do gubitka motivacije i udaljavanja od sporta. U radu sa djecom treneru osnovni cilj mora biti rad na nogometnom i općem razvoju djece (što i jest primarna zadaća svake škole pa i nogometne), a ne rezultat.
Skriptu slobodno pročitajte cijelu (skripta), ali već i ovi isiječci mi se čine dovoljnima da zaključimo koliko smo svi zajedno (roditelji, učitelji, treneri, škola, klub itd. itd) važni za odgoj novih generacija i da nam je odgovornost zajednička.

Post je objavljen 04.12.2010. u 10:00 sati.