HOT NOVI ALBUM: The 69 Eyes - "Back to Blood"

- recenzija albuma

Nije ovaj album toliko novi (izašao je krajem ljeta), no distribucija je kod nas tako spora, a goth rock nije toliko planetarno popularan i komercijalan da neki tek sada otkrivaju, pred samo gostovanje benda u Boogaloou u nedjelju, 24.1. - da je "Back to Blood" vani. Nisam neki ljubitelj goth rocka, ali ovaj je album odličan.

Finski su goth rockeri The 69 Eyes albumom „Back In Blood“ napravili svoj nacjelovitiji album do sada. Album se na europskom tržištu pojavio lani i uveo je slušatelje u nešto drugačiji, rockerskiji svijet benda koji korijene vuče iz znakovitog helsinškog kvarta Kallio s početka 1990.-ih i koji je do sada radio sa finskim producentom Johnnyjem Lee Michaelsom.

Za one koji nikad nisu čuli o ovome bendu možda jedna "komercijalnija" zanimljivost malo stavi svjetla na tematiku: na petom albumu "Wasting The Dawn" je s bendom surađivao na vokalnim dionicama pjevač drugog, daleko komercijalnijeg finskog benda HIM-a Ville Valo, a u naslovnom hit singlu, koji je posvećen Jimu Morrisonu pjevaču legendarnih The Doorsa je Ville i odglumio Morrisona. Uostalom pogledajte:

Za novi album "Back in Blood" su odabrali američkog producenta Matta Hydea (Slayer, Monster Magnet), a odabir nikako nije slučajan jer album sada zvuči tako da se nepogrješivo uklapa u losangelesku rock scenu (koja je oduvijek bila izvor inspiracije The 69 Eyes), ali da uz to nisu nimalo izgubili onaj prizvuk radi kojeg točno znate da je to sjevernoeuropski bend.

Prvi je single "Dead Girls Are Easy" malo preklišeiziranog teksta, no odlične muzike, ali je zato spot malo trashy:

Upravo izdan novi, drugi single "Dead'N'Gone" napravili su u suradnji s Benji Maddenom, članom benda Good Charlotte:

Ono što su The 69 Eyes i Matt Hyde stvorili na ovom albumu nije baš prepuno inovativnosti i novootkrivenih efekata, tako da nemojte očekivati osmo svjetsko čudo, ali zvuk znakovito balansira žestoke gitarske riffove u dubok, polagan i koloričan glas vokalista Jyrkija i stvara atmosferu kakvu smo navikli čuti od benda kojega godinama inspiraju velikani poput AC/DC, David Bowiea ili The Sisters Of Mercy.

S druge strane, ovaj je The 69 Eyes sa svojim životnim stihovima naslonjenim na trenutno vrlo popularnu vampirsku tematiku, kao i uz odlično doziranu kapljicu „gloomy“ atmosfere - ono što će vjerojatno oduševiti ne samo populaciju koja tumara ulicima crno obrubljenih očiju.
"Back In Blood" nesumnjivo je, kako je i sam Jyrki rekao, album na koji su The 69 Eyes čekali 20 godina. Produkcijski vrhunski odrađen, to je istovremeno dobar klasični rock album u cjelini, na kojem vam se čini, kako na kojoj stvari, da čujete žešću verziju Bon Jovija, Billy Idola... ali u pozitivnom smislu. Ovaj album je u biti odlična (komercijalnija) najava za njihov koncert - dakle toplo preporučam da ovu nedjelju navečer provedete u Boogaloou jer mjuza s ovog albuma više nije samo za zagrižene fanove ili goth/glam/metal publiku.

CD
1. Back In Blood
2. We Own The Night