RECENZIJA: SUSAN BOYLE, KE$HA

Ke$ha i Susan Boyle naizgled možda nemaju nikakvih poveznica i razloga zbog kojih bi ih trebalo staviti u isti post, no poveznice ovaj put ne idu u onom glazbenom smislu, nego čisto banalnom i trivijalnom. Starija osvaja svijet svojim nastupom na X Factoru gdje je dočekana s predrasudama, a nakon toga ih je srušila ne samo čim je otvorila usta, nego je još veće iznenađenje došlo količinom prodanih primjeraka albuma. Brzinom svjetlosti doseže multiplatinaste naklade (3.1 milijun prodanih primjeraka u Americi, 1.6 milijuna u Velikoj Britaniji), a album je u prodaji tek nepuna dva mjeseca. Alicia Keys i Mary J. Blige nisu ju uspjele skinuti s vrha liste albuma, a uspjelo je to nakon nekoliko tjedana tek debitantici Ke$hi, koja je nedugo prije toga postavila i rekord za najviše prodanih downloada u jednom tjednu, nekog ženskog izvođača. Ikad! Imamo dakle dvije rekorderke, a razloga za to apsolutno premalo. Boyle zaista na momente ima anđeoski glas i njene interpretacije na pravoj pjesmi pune su dirljivih i emotivnih trenutaka. Poanta albuma? Pa i nema je previše. Simon će pobrati hrpu novaca, Boyle će popucati pred pritiskom, a album će se prodavati, prodavati i prodavati.....Sinoć sam u prolazu čuo jedan biser Vesne Pisarović. Reče dotična (koja je školovala glas u inozemstvu kako bi pjevala šlagere u Evergreenu?) kako je uvijek lako pjevati dobru pjesmu. Nisam takvu glupost čuo jako dugo. Volio bih ju čuti kako pjeva nekoliko DOBRIH ili još bolje IZVRSNIH pjesama po mom izboru. U kojima bi se utopila i ugušila nakon prva dva stiha.... Nije svaka pjesma za svakoga. I čak i ako otklonimo činjenicu da ne odgovara svačijem karakteru, emocija u pjesmi ne odgovara ni svakom vokalu, ni svačijoj interpretaciji. Upravo je to problem albuma Susan Boyle. Osim što bih se usudio reći da osim 2,3 pjesme album nema dušu niti doseže onu emociju iz primjerice Wild Horses, pola pjesama ovdje totalno je promašeno. I koliko god to nekome tko nije čuo pjesmu može zvučati smiješno, vjerujte da Madonna bolje zvuči na You'll See nego Boyle. To neko forsiranje teatralnosti, himničnosti...nije za svaku pjesmu.

OCJENA: 2+

Nisam još probavio ni Katy Perry, kad evo još jedne. Obje s bezličnim vokalima, sličnim glazbenim izričajem i bezveznim albumima, ali naravno opskrbljene kulerskim preseratorskim stavom i afektiranjem preko mjere, kako vizualno tako i vokalno. A s obzirom na to da su prijateljice, možemo očekivati i neki duet u budućnosti. Jedva čekam. Netko pored ovakvih albuma ima prostora kritizirati pop Britney Spears? Jedna Womanizer, Shattered Glass ili Unusual You su remek djelo u odnosu na bilo koju Katy Perry i Ke$he, da ne spominjem najmanje 20 drugih pjesama Spears.
OCJENA: 1+

Post je objavljen 18.01.2010. u 03:44 sati.