Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/timariteljica

Marketing

Kako motivirati nemotivirane učenike 1



Moje omiljeno jelo su jagode sa šlagom. Ribama, međutim, nije do jagoda – one više vole crve. Stoga kad idem u ribolov ne nadijevam na udicu jagode sa šlagom, nego crve ili mušice.
Dale Carnegie

Najčešća pogrješka učitelja i roditelja koji žele motivirati dijete jest u tome što ga pokušavaju motivirati svojim motivima. Ribama nude jagode sa šlagom i čude se zašto ribe ne grizu.

Motivirati nekoga znači pokrenuti ga, pobuditi u njemu želju i spremnost da nešto učini, dobrovoljno uloži trud i energiju u postizanje nekoga cilja. Motivi su uzroci koji pokreću, održavaju i usmjeravaju našu aktivnost na putu prema cilju. Motivi su uvijek povezani s nekim potrebama: izaziva ih neravnoteža između onoga što jesti i onoga što bismo željeli. Ta neravnoteža pokreće nas na ponašanje kojim težimo uspostaviti ravnotežu, odnosno dok ne zadovoljimo potrebu.
Nema motiviranja bez nagrade. Nitko ne radi nešto ako baš ništa ne očekuje od toga što radi. Netko očekuje ocjenu, priznanje, novac, netko očekuje osjećaj da je bolji od drugih, da napreduje, da će time što radi razveseliti roditelje, pomoći nekome, sebe učiniti boljim i zadovoljnijim, nakome je dovoljna nagrada radost kou osjeća dok uči nešto novo...

Katkad dijete čini nešto isključivo zbog nagrade (pohvale, prihvaćenosti, sitnih darova, malih nježnosti, dobre ocjene), ili zbog straha od kazne (opomena i prodika, raznih vrsta uskraćivanja, odbacivanja, fizičke kazne). Većina nas je iskusila na vlastitoj koži djelotvornost odgoja u kojem se nagrađuju poželjna ponašanja, a kažnjavaju nepoželjna. Metoda malo mrkve, malo batine jedana je od najstarijih metoda upravljanja vanjskom motivacijom ljudi.

Djeca imaju i vlastite unutarnje mehanizme motiviranja: sama žele raditi ono što ih čini sretnijima, opuštenijima, od čega se osjećaju vrjedniji, bolji, zadovoljniji, ispunjeniji. I učitelji i roditelji oduševljeni su djetetom koje ne treba poticati u učenju, koje je gladno novih spoznaja, upija kao spužvica i ne miče se od knjige dok ne utaži glad za znanjem. Činjenica je, međutim, da su takva djeca prilično rijetka, većinu ipak treba motivirati izvana.


Post je objavljen 08.11.2009. u 13:31 sati.