Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/paranenormalan

Marketing

Tko kaže da je mrtav!?

Legenda se kao Feniks ponovo diže iz pepela korporativnog zla: ELEKTRIČNI AUTOMOBIL!

Nijemci puni hvale za hrvatski električni automobil

Izvor: http://www.index.hr/

NJEMAČKI automagazin AutoBild u svom novom broju donosi vijest o prvom hrvatskom automobilu na električni pogon, vrlo konkurentnih karakteristika i dopadljivog dizajna.
Image Hosted by ImageShack.us

Najavljen kao "pametna ideja iz Hrvatske" (Smarte Idee aus Kroatien) i "gradska buba" (Stadtfloh), prototip minijaturnog gradskog prometala s potpuno električnim pogonom privukao je pažnju prije svega svojim jedinstvenim dizajnom iza kojeg stoji 40-godišnji dizajner iz Siska Igor Jurić, a koji je već radio na dizajnu njemačkih klasika, od Porschea Cayennea i Mercedosve ML klase, pa sve do Opelovih volume makera, Corse i Zafire.

Međutim, tu hrvatska pamet ne staje. Iza cijelog projekta stoji zagrebačka tvrtka Dok-ing, koja je u svijetu poznata po strojevima za razminiravanje (serija MV-), robotiziranim vozilima za gašenje požara (serija Jelka-) kao i dozerima za rudnike. Dovoljno je reći kako uspješno surađuju s američkom vojskom, ali i Rusima.

Kad je pak u pitanju razvoj ekološki prihvatljivog gradskog automobila, to je u neku ruku usputni projekt iz kojeg bi se mogao izroditi prepoznatljivi proizvod tvrtke Dok-ing, ali i cijele Hrvatske.

Naime, cilj je maksimalno iskoristiti hrvatske resurse i stvoriti što je moguće više hrvatski proizvod. Dosada je u projekt automobila uloženo oko četvrt milijuna eura, a prototip bi trebao skoro biti dovršen. Serijsku proizvodnju će najvjerojatnije trebati pričekati dok se projektu ne pridruže veći financijski partneri, banke, sama država ili neki vanjski partner, ali i dok moguća konkurentnost proizvoda ne dobi potvrdu u praktičnim testiranjima.

Ukoliko doista doživi serijsku proizvodnju, svjetsko tržište automobila postat će bogatije za gradski dvosjed originalnog dizajna, zamjetne praktičnosti i nadasve konkurentnog pogona. Pulska tvrtka Tema trebala bi svojim tehnološkim rješenjima potpomoći električni pogon, koji bi s jednim punjenjem baterija trebao osiguravati automobilčiću do 250 km autonomije i maksimalnu brzinu od oko 120 km/h.

Iz tvrtke Dok-ing zasada ne žele izlaziti u javnost s bilo kakvim tehničkim informacijama. No kako neslužbeno doznajemo, na ovom projektu ima opravdanih razloga za optimizam.

P.S. Iz vaših usta u Božije uši! Mada sam čuo da će biti skup za tako mali auto, cca 9 000 eura! Toliko o Hrvatskoj konkuretnosti, kada se TATA auto uhvati jednog ovakvog projekta raditi će aute koji će moći biti i perilice za rublje, sve za 1000 eura, ondak papa Stadtfloh!?

Povratak legende na velika vrata - Trabant NT

Zagreb, 06.10.2009., 11:15 | Luka Lukčić, NovaTV

Nakon što je 2007. njemačka tvrtka Herpa predstavila ideju o ponovnom oživljavanju Trabanta, ali u modernoj varijanti, javnost je bila oduševljena. Čak 94 posto od 12.000 anketiranih reklo je: Napravite ga!




Moderna čuda na Trabantu (Dnevnik.hr) Jedan od najgorih automobila svih vremena, napravljen od smeća, odnosno od reciklirane plastike i pamuka, sa smrdljivim i štetnim dvotaktnim motorom, za koji ste trebali dizati poklopac motora samo da bi ga napunili gorivom, a potom ulijevali i ulje i, naravno, uvijek imali masne ruke i crno ispod nokta - dakle, to 'čudo tehnike' nekadašnje istočne Njemačke, ponos komunističkog bloka, koliko god loš bio – ljudima se jednostavno uvukao pod kožu. A kako i ne bi kad drugo niste smjeli voziti ni posjedovati. K tome, u istočnoj se Njemačkoj novi Trabant nakon narudžbe znao čekati i do 15 godina. Tako su kupci često umirali prije nego bi ugledali svoj novi auto. Paradoksalno, zbog dugog čekanja, dogodilo se da su rabljeni Trabanti postali skuplji od novih. Iz jednostavnog razloga - bili su odmah dostupni.

Ideja je 'rođena'

No, odkud Herpi, tvrtki poznatoj po izradi svjetski poznatih maketa automobila, uopće ideja oživljavanja Trabanta, za koju bi vam mnogi rekli kako je u startu osuđena na propast. 'Da, ideja je definitivno došla od prodaje makete Trabija, koja je kod nas u Herpi još uvijek vrlo velika. Trabi je omiljen', kazao je inicijator projekta Klaus Schindler. 2007. godine Trabant je slavio 50. obljetnicu, iako ga u principu više nije niti bilo. Osim malenih maketica. 'Za 50. godišnjicu smo Trabiju odlučili dati rođendanski poklon - modernu viziju budućnosti, ideju kako bi mogao izgledati moderan Trabi', dodao je Schindler.

Novi dizajn s elektropogonom

Prvo je predstavljena skica koja je kod publike prihvaćena neočekivano dobro. Ponukana time, Herpa se obratila njemačkom karoseristu IndiKaru. U njihovim je pogonima originalan dizajn Nijemca Nilsa Poschwatte pretvoren u prototip prave veličine. Poseban dizajn vanjštine koji naravno, posve prati izgled originala, prenesen je i u unutrašnjost. Upravljač, instrumenti i cjelokupni kokpit izgledaju kao da je Trabi proletio kroz vremenski stroj. Dvobojna sjedala, svjetla s led diodama, alu naplatci – moderna čuda na Trabantu, no pravu je renesansu doživio pogon. Nema više onog dobro poznatog smrdljivog, plavičastog dima, koji je atmosferu trovao pet puta štetnije od ostalih automobila. Ovdje je sada elektropogon koji kao da poručuje – novi će se Trabi odužiti Zemlji za sve zagađenje koje je proizvelo više od 3 milijuna tih istočnonjemačkih čuda tehnike.

Uspjeh u Frankfurtu

Nedavno završeni auto salon u Frankfurtu, poslužio je kao odskočna daska. '2007. smo napravili anketu koja je ispala jako pozitivna. Sada opet radimo ispitivanje, a sada je ovdje i pravi auto. Moramo vidjeti idemo li u pravom smjeru, je li auto interesantan. A takvim se i pokazuje. Reakcije su vrlo pozitivne', kazao je Schindler, a prema posve okupiranom štandu reklo bi se kako je projekt potpuno pogođen. No tek sada slijedi najteži posao. 'Slijedeći je korak serijski produkt. Za to je potreban partner koji ima odgovarajuće kapacitete ili financije. To u stvari, ovdje i tražimo', pojasnio je.

Nadamo se da će i uspjeti jer bi se tako Trabi mogao pretvoriti iz ružnog pačeta u labuda. Na koncu, dostupan ekološki auto na struju još je vijek nepoznanica, pa bi upravo to mogao postati moderni Trabant, nekadašnji okorjeli protivnik ekologije. Grijehe iz prošlosti mnogi bi mu tada, odmah zaboravili.
Go Trabi Go!

P.S. Navodno biti će jeftin, cca 4000 eura, puniti će se na običnu utičnicu! Kada dođe u Hrvatsku ja ga kupujem, naravno to će biti kao i sa plinom, ljudi ugradili ekološko gorivo za koje moraš plaćati naknadu za zaštitu okoliša (živa istina, vjerujte) i koje ti država ne subvencionira kao u ostalim EU članicama. Kad ono INA diže cijene plina bez nekih suvislih objašnjenja i ne skida ih, toliko o Hrvatskoj ekologiji! Zemlji sranja... ovaj pardon, znanja!
Pozdrav!


Post je objavljen 08.10.2009. u 00:26 sati.