Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/torontosunshine

Marketing

Kanadski zakon mjenja Facebook



Svi smo culi za Facebook, jedan od najvecih social networking sites u svijetu. Samo u Kanadi Facebook ima preko 12 miliona korisnika, a u ostatku svijeta oko 200 miliona. S tolikim brojem korisnika, kanadska vlada se isto tako zainteresirala i odkrila neke stvari koje im se bas nisu svidjele, u stvari koje su protiv kanadskog zakona. Da li znate ako kreirate profil na Facebooku da ga ne mozete nikada izbrisati? Ta opcija ne postoji, mozete ga deaktivirati, ali sve informacije sto ste stavili na Facebook ostaju na njihovom razpolaganju. To je ono sto se ne slaze s kanadskim zakonom. Personal Information Protection and Electronic Documents Act, skraceno PIPEDA postoji od 2000 godine, i tim zakonom stiti se privatnost kanadskih gradana na internetu, sto ukljucuje web, e-mails i sve druge oblike elektronske komunikacije. U zakonu stoji na koji nacin privatne organizacije mogu skupljati, upotrebljavati i izdavati osobne podatke u komercijalne svrhe. Problem s Facebookom je u ovim stavkama:
1. osobne informacije moraju biti skupljane za odredjenu svrhu i ne smiju se upotrebljavati za druge svrhe;
2. osobne informacije se ne smiju upotrebljavati bez korisnikovog znanja i odobrenja;
3. informacije se smiju cuvati na odredjeno vrijeme i moraju se unistiti kada vise nisu potrebne.
Okay, malo legal mumble, jumble, ali to je natjeralo Facebook da promjeni svoja pravila ne samo u Kanadi nego u svim ostalim zemljama gdje se Facebook koristi, znaci i u Hrvatskoj. Facebook se obvezao da ce u iducih 12 mjeseci promjeniti sljedeca pravila:
1. sve igrice, kvizovi i ostale aplikacije stvorene izvan Facebooka, a koji se upotrebljavaju na Facebook, nece imati pristup osobnim informacijama bez odobrenja za svaku posebnu kategoriju koja se nalazi u personalnim informacijama. Prijatelji korisnika imati ce pravo blokirati te iste aplikacije da upotreblljavaju njihove informacije.
2. pojednostaviti nacin deaktiviranja i brisanja profila.
3. upozoravati korisnike da ne smiju koristiti tude e-mail adrese na Facebooku bez odobrenja osoba cija je e-mail adresa.
4. ostavljati, a ne brisati profile osoba koje su preminule da bi njihovi prijatelji i dalje mogli ostavljati poruke.
Ovo je triple win situacija. Vlada sretna jer im ovo podize good image i istovremeno su zastitili privatnost korisnika Facebooka koji nisu bili ni svjesni da su njihove informacije upotrebljavane u druge svrhe bez njihovog znanja, Facebook mjenjajuci svoja pravila stiti sebe zbog mogucih buducih legalnih zavrzlama, a i njima je dobro za image, "cuvaju" svoje korisnike, i na kraju mi, korisnici Facebooka koji nismo ni znali sto nam rade s nasim profilima. Everyone's happy.:))


Post je objavljen 28.08.2009. u 05:32 sati.