Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/glasamerike

Marketing

Kada sljedeći 'divovski korak za čovječanstvo'?

'Mali korak za čovjeka, divovski korak za čovječanstvo' – tako je, u srpnju 1969. prve sekunde na Mjesecu opisao Neil Armstrong.

A kada ćemo biti svjedoci sljedećeg 'divovskog koraka za čovječanstvo' - pita se Washington Post. Naime, i danas je - kao i 1969. - put na Mars i Jupiter te uspostavljanje baza s ljudskom posadom na tim planetima – znanstvena fantastika.

Posljednji let na Mjesec bio je 1972.

Američka agencija za istraživanje svemira ukazuje na uspjehe nakon Neila Armstronga i Buzza Aldrina. Teleskop Hubble je na Zemlju poslao milijune snimaka svemira od kojih zastaje dah'. Roboti na daljinsko upravljanje koje je NASA poslala na Mars otkrili su dokaze da je tamo nekada postojala voda. U ovom trenutku, čak 13 astronauta, iz nekoliko zemalja, sudjeluje u radu Međunarodne svemirske postaje.

'No, teško je oduševiti se robotom na Marsu', piše Washington Post koji podsjeća da su uspjesi NASE nakon Apolla ipak u sjeni dvije velike tragedije američkog svemirskog programa – one Challengera iz 1986. te one raketoplana Columbia iz 2003.

NASA je najavila povratak na Mjesec do 2020. godine. No, primjećuje dnevnik Miami Herald, bit će teško obnoviti masovno uzbuđenje koje je postojalo u srpnju 1969. godine. Dijelom i zbog toga što više nema hladnog rata, te Amerikanci nemaju dojam da je utrka u svemiru dio suparništva sa protivničkom super-silom.

Doduše, piše list s Floride, niti prije četrdeset godina – kada je za istraživanje svemira odlazilo oko 4.5 posto saveznog proračuna – većina Amerikanaca nije mislila da je let na Mjesec vrijedan troška. Tek nakon spuštanja prvog čovjeka na mjesec, nešto više od polovice Amerikanaca – njih 53 posto - izjavilo je da je trud bio vrijedan državnih izdataka.

Danas NASA upošljava oko 200 tisuća ljudi, dva puta manje nego 1969. A njezin je budžet manji od jedan posto godišnjeg saveznog proračuna – piše Miami Herald.

A i interes za osvajanje svemira kao da je manji kod mladih generacija.

Na YouTube-u prva šetnja mjesecom od strane Neila Armstronga ima oko dva milijuna 'hitova'.

Plesni korak „moonwalk“ Michaela Jacksona u pjesmi Billie Jean – 20 milijuna.


Post je objavljen 20.07.2009. u 03:23 sati.