Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/plovila

Marketing

Brod, brodica, jahta, gliser...

Broadblue 415
Okarakteriziran istim suštinskim standardima kao i bratski modeli, Broadblue 415 baziran je na dokazanom i vrlo uspješnom dizajnu modela 435 uz znatno nižu cijenu. 415 pruža više mjesta za smještaj od izvanrednog Broadblue 385, ali manje od kompleksnog i luksuznog Broadblue 435. Kao savršena kombinacija snage, prostora i odnosa između cijene i onog što ovaj katamaran pruža, Broadblue 415 se može naručiti za osnovnu cijenu od 219.995 funti, što je isplativ iznos za katamaran njegovog pedigrea s ovakvom kakvoćom izrade.
Nakon popriličnih istraživanja, Broadblue je odabrao propulzioni sustav Ossa Powerlite, kao opciju za predstojeću seriju brodova, pa će 415 biti prvi na kojega će se moći instalirati ovaj izvanredni dizelsko-električni pogonski sustav. U odnosu na druge dostupne električne motorne pogone, Ossa Powerlite nudi mnoštvo prednosti kao što je generator bez dodatne naplate, dostatan da energijom opskrbljuje kompletan električni sustav (izmjenični i istosmjerni) uključujući klima uređaj. Maleni, Mercedesov Smart motor pogoni generator od 25 kW koji onda pogoni dva vodom hlađena električna motora od 35 KS bez oslonca na akumulatore i sposobne da neprekidno rade s blizu upola manje utroška goriva od standardnih motora, uz čak i bolje performanse. Tiha, vrlo štedljiva i ekološka alternativa u odnosu na dizelske motore.
Broadblue 415 omogućuje svojim klijentima da posjeduju odličnog, prostranog krstaša dobre maritimnosti i sposobnog za brza i sigurna krstarenja. Smještaj je ekstremno prostran i komforans s mogučnošću biranja dva rasporeda smještaja. Uvijek popularna vlasnička verzija s potpuno zatvorenim trupom pruža potpunu privatnost, a praktičan raspored s 4 kabine i 4 WC-a idealan je za veće obitelji. Za čarter se ova verzija može nadopuniti s dva dodatna kreveta u pramcu što ukupno čini 10 postelja.

Beneteau Oceanis 54
Eksperti za super jahte iz Nauta Designa vrlo su jasni u unutarnjem prostoru i razmještaju Oceanisa 54. Trupni bočni prozori s dugim pleksiglas prozorima iznad palube donosi u unutrašnjost prirodno svijetlo i pruža lijep profil koji će očarati estete. Što se tiče same palube, pristup moru preko širokog krmenog zrcala, vrlo je komotan.
Zahvaljujući palubnoj opremi odgovarajuće veličine i mudro projektiranoj živoj oputi, admiralska jedrilica Oceanis flote spada u brodove kojima se ekstremno lako rukuje, posebno kada je broj članova posade ograničen. Treba obratiti pažnju i na tip sidrenog vitla (s vertikalnom osovinom), uređenje koje je inspirirano super jahtama.
Oceanis 54 je izdašan sa svojim stvarnim boravišnim prostorom (salon, kokpit) u vlasničkoj verziji s tri kabine i dodatnom kabinom u pramčanom piku. Povrh toga, Beneteau je jedrilicu od 54 stope učinio pristupačnom zahvaljujući velikoserijskoj proizvodnji koja omogućuje formiranje razumne cijene u odnosu na njenu veličinu (nagovještena cijena bez poreza: 249.900 eur).

Glavne značajke:
- Balansiran, komforan trup s kojim se mogu postiči dobre prosječne rute tijekom dnevnih krstarenja
- Lak pristup pramcu: široki, sigurni palubni prolazi, oblik krova kabine, rukohvati, itd.
- Palubna oprema i živa oputa projektirana da omogući jednostavno upravljanje maloj posadi
- Dvostruko kolo kormila i veliki stol za udoban kokpit
- Prostrana brodska kuhinja pokraj ulaznih stepenica koja može ispuniti skoro sve kuharske zahtjeve
- Dugi opseg krstarenja: 970 litara vode i 475 litara goriva
- Dva nivoa opreme za stvarni luksuz: ‘Avantage’ i ‘Elégance’.


Atlantis 55
Provjerena kombinacija punokrvne snage i visokog komfora s brojnim detaljima koji manje cjeline zaokružuju u vizualno efektnog krstaša, kakvog vole avanturisti duboka đepa. U ponudi su standardna open top ili opcijska hardtop verzija – to je verzija nove generacije tvrdog krova sa kaljenim stropnim staklima i bočnim prozorima, električnim kliznim otvorom, kokpit svjetlima ispod tvrdog krova, integriranim stakloplastičnim lukom s navigacionim svjetlima i pretraživačkim svjetlom, žaluzinama, te prilagodljivim kokpit svjetlima. Nadprosječno velik kokpit opremljen je dugom, zaobljenom sofom na gornjoj palubi nasuprot upravljačkog mjesta, s lijevim i desnim sjedištima na krmi i ležajem za sunčanje iznad spremišta pomoćnog čamca. Rezultat je mnogo komfornog mjesta za sjedenje, ljenčarenje i ležanje, s držačima čaša svuda uokolo i iznad glave. Zabavu i odmor upotpunit će dodatni radio s CD playerom, potpuno opremljeni mokri bar s roštiljem, sudoperom (topla i hladna voda) i hladnjakom od 50 ltr. Kokpit stol iz tikovine ima svoje spremište u podu, te se pritiskom na gumb uzdigne na teleskopskom, hidrauličkom stupu. Ispod palube su dvije komforne kabine s vlastitim toaletnim prostorima i tuš kabinama, manja treća kabina, dnevni toalet i luksuzni asimetrično postavljen salon i kuhinja. Salonski stolovi također su specifični na svoj način. To su skulpturološki artefakti od čelika i stakla koji se mogu okretati, izdignuti i spustiti, a kada su u jednakoj razini između njih se može staviti romboidni drveni umetak s kojim se dobije stol za šestero. U strojarnici V- pogoni omogućuju nizak nivo smještaja motora da bi se maksimalizirao prostor kokpita, te dovoljno naprijed za potreban prostor spremišta pomoćnog čamca, gdje se može smjestiti gumenjak od oko 3 metra dužine.
Maksimalnu brzinu od 32 čv Atlantis 55 postiže uz pomoć dvostrukih 6-cilindričnih Caterpillar C-12 dizel motora od 2x710 KS (4-kraki propeleri Detra), dok se brzina krstarenja kreće između 18 i 24 čvora (potrošnja između 73,7 i 113,7 ltr/h) uz respektabilni radijus plovidbe od 440 do 375 nautičkih milja.

Tehnički podaci

LOA 55 ft
DPS 16,7 m
Beam / Širina 4,65 m
Draught / Gaz 1,47 m
Weight / Težina 17975 kg
Fuel capacity / Spremnik goriva 2000 l
Water capacity / Spremnik vode 650 l
Berths / Broj ležajeva 6
Cabins / Kabine 3
Motor / Motor 2x710 KS (HP)


Standardna oprema



ručno valjana stakloplastika
Integrated Structural System koncept
antivegetativna zaštita
sistem za pranje sidrenog lanca
el. sidreno vitlo
pramčani potiskivač
brisač vjetrobrana s mlaznicom
pod kokpita i krmene platforme u tiku
stakloplastični luk
mokri bar (hladnjak 50 ltr, sudoper, roštilj)
kokpit tuš
vanjski el. priključak
podesivo upravljačko sjedište
hidraulični servo upravljački sistem
jednostruke elektronske kontrole motora
analogni instrumenti motora
kompas
3-data instrument (dubinomjer, log, temp. vode)
VHF radio
GPS chart plotter
autopilot
LCD TV/DVD/CD hi-fi surround system (2)
kuhinja (sudoper, keramički štednjak, mikrovalna pećnica/grill, hladnjak 200 ltr)
el. WC (Vacuflush) (3)
tuš kabina (2)
punjač baterija
generator
bojler 60 ltr
spremište pom. čamca
el. kaljužne pumpe (4)
manuelne kaljužne pumpe (2)
specijalna pumpa za odvajanje goriva iz kaljuže
automatski/manuelni protupožarni sistem

Absolute 41
Iako Absolute 41 nije novi model (prvi put je predstavljen još u rujnu 2004.), bilo je zanimljivo upoznati ga kako se ponaša u svom pravom ambijentu, u moru. Naime, s njim smo se proteklih godina suretali na svim većim nautičkim sajmovima u svijetu, ali tek smo u Splitu, zahvaljujući glavnom uredniku njemačkog magazina Skipper Klausu Schneidersu, dobili priliku detaljno ga upoznati u akvatoriju Splitskog kanala.
Absolute 41 na neki način zaokružuje ponudu sportskih krstaša iz linije Absolute, koja se sastoji još od modela od 25, 39 i 45 stopa, a uskoro bi se trebao predstaviti najveći model od 56 stopa. Usaglašene linije i robustna konstrukcija uz već poslovično siguran trup prilagodile su ga svim uvjetima plovidbe. Stabilnost trupa očituje se u cijeloj njegovoj širini jer je kut podvodnog djela varijabilan preko cijele dužine pa trup ima veći kontakt s vodom u odnosu na klasičan oblik. Na taj način omogućena je ravnomjerna i stabilna plovidba s predvidivim ponašanjem. Dobro opremljen svime potrebnim za udoban boravak na moru, može se iskoristiti i za daleka krstarenja. Unutrašnji prostor sasvim komotne stajaće visine, opremljen je središnjim salonom koji ima po visini prilagodljiv stol, čime prostor dobiva dvostruku namjenu.
Absolute 41 u ponudi ima elegantan izgled potpalubnog prostora. Dvije verzije strukture obloga su koordinirane boje i tretirane teksture specijalno izabrane za što profinjeniju vizuelnu privlačnost. Manja kuhinja, toaletni prostor s brodskim WC-om i srednja kabina za dvije osobe, primjeren su komfor za krstaša ovih dimenzija. Kuhinja sadrži veliku radnu plohu s obilnim gornjim i doljnjim spremišnim prostorom, te hladnjak, mikrovalnu pećnicu i električni štednjak.
Na palubi, središnji dio kokpita iza upravljačkog mjesta opremljen je zaobljenom sofom, dok se na samoj krmi nalazi ležaj za sunčanje koji ispod sebe skriva garažu za jet ski ili pomoćni gumenjak. Standardni kokpit stol pruža mnoge pogodnosti za boravak na otvorenom.
Kako brod kao standardni dio opreme ima pramčani propeler, problema s izlaskom iz zgusnuto postavljenog izložbenog prostora splitskog sajma nije bilo. Malo kormilom, malo doziranjem gasa po svakom pojedinom motoru, te malo usmjeravanja s bowthrusterom i bez incidentnih dodira sa ostalim izloženim brodovima Absolute se poslušno kroz iglene uši provukao na otvoreno. Više problema bilo je pri povratku, digao se jaki jugo i svi su privezani brodovi zategnuli korpo morta, pa je jednostavno bilo nemoguće vratiti se na staro mjesto, tako da je privremeno "sparkiran" na vrhu pontona.
Vani na otvorenom vrijeme je bilo idealno za testiranje plovnih osobina. Vjetar od oko 15-ak čvorova i uzburkano more činili su savršen spoj da se vidi što i kako Absolute 41 može. Tenda je bila navučena preko cijelog kokpita, tako da smo u cijeloj plovidbi ostali suhi. Koliko god je u plovidbi Absolute more bacao na stranu, jugo je vraćao popriličan tuš, osobito s krme koja je ostala otvorena. Tijekom plovidbe iskušali smo sve poznate varijante maltretiranja, kao česte i brze promjene brzina i smjera u odnosu na valove i vjetar, i nismo mogli naći neke bitne zamjerke na njegovo ponašanje. Nakon početnog dizanja nosa kod izglisiravanja, podešavanjem zakrilca kod glisiranja trup je poprimio vodoravan položaj i bez problema razbijao ponuđene mu valove. Tu i tamo desio bi se "veliki prasak" kada bi nakon uzjahanog većeg vala tresnu u dolinu, ali od gliserskog bi trupa bilo prepretenciozno očekivati da kroz valove prolazi kao poludeplasmanac. Kod plovidbe niz valove nekih većih posrtanja nije bilo, iako baš i nismo previše vodili brigu o brzini i sustizanju valova (onda ne bi bilo zabavno, zar ne?). Buka u kokpitu je bila uobičajena za ovu vrstu Opena (nismo je mjerili u potpalublju), bez nervirajuće tutnjave i rezonancija, a pregled njenih izmjerenih vrijednosti kao i brzina mogu se vidjeti u priloženoj tablici. Uglavnom, komunikacija je tokom plovidbe krstarećom brzinom u kokpitu tekla sasvim normalno, bez nadvikivanja. Kod punog gasa razgovora ionako nema, bitno je samo biti dobro uglavljen na svom mjestu ili se dobro držati za držače ako stojiš, i pozorno gledati naprijed da možeš predvidjeti svaki udar o val.
U strojarnici se Absolute 41 junačio dvostrukim Volvo D6 motorima od po 310 KS, s kojima smo postizali najveću brzinu od skoro 35 čv (6 člana posade, spremnici goriva i vode napola puni), dok je krstareća brzina na 3000 okretaja premašila 29 čv. Cijena testiranog modela baš i nije mala (350.000 eur), no ona osnovnog modela od 305.500 eura vrlo je konkurentna. Dizajn, izrada i ugrađeni materijali visoke su klase, a i standardno opremljen Absolute 41 će zadovoljiti većinu potreba.

Absolute 39
Absolute ni kod najnovijeg modela od 39 stopa nije odustao od svoje dobitne formule – suvremenog oblikovnja koje rezultira stilskim i uglađenim klasičnim vanjskim dizajnom bez pretjerivanja s "cutting edge" tehnologijom, što bi 39-tici trebalo osigurati popularnost duži niz godina. Umjerena širina trupa i njegov duboki-V osigurat će sigurnu plovidbu i u uvjetima koji nisu najugodniji za krstarenja. Ni u oblikovanju kokpita dizajneri nisu mnogo eksperimentirali, već su se držali provjerenih rješenja, tako da je kokpit, kompletno obložen tikovinom, funkcionalan i racionalan s mnogo mjesta za sjedenje i s dovoljno prostora za slobodno kretanje (dvostruko upravljačko sjedište, U-klupa sa stolom za 7 osoba i krmeno sunčalište). Cijelu uzdužnu desnu stranu zauzeo je mokri bar s poduljom radnom površinom, sudoperom, roštiljem, hladnjakom i mnogo spremišnog prostora, a prolaz je tako postavljen da doprinosi maksimalnom komforu prirodne komunikacije među pojedinim dijelovima broda.
Krmeni ležaj za sunčanje napravljen je kao "fiksna" struktura, tako da bi se izbjeglo nepotrebno premještanje jastuka s jednog na drugi kraj kokpita. Ispod njega je smješteno komotno spremište konopa, bokobrana i sve ostale sitne opreme potrebne za privez. Veći dio je predviđen za spremanje gumenjaka od 2,10 m, ili alternativno kao veliko spremište za glomaznu opremu. U podu se nalazi otvor za jednostavan pristup strojarnici. Upravljačko mjesto snabdjeveno je tehnološki naprednom instrument pločom, zahvaljujući i upotrebi metaliziranih dijelova automobilske derivacije, ali koja je u isto vrijeme "čista" u svojim osobnim linijama. Simetrična postava instrumenata, osobito GPS chart plotera u sredini ploče, omogučuje izvanrednu preglednost i trenutnu upotrebu.
Unutrašnjost je bogato opremljena, kako i dolikuje najnovijem brodu Absoluteove flote. Američki sjajni hrast kombiniran je zajedno s kožom, te oblogama u nježnim bojama i detaljima iz kristala. Estetika dizajnera pomješana je s praktičnom postavom interijera, te su kabine velike i prozračne, što se znatno razlikuje od klaustrofobičnih prostora često prisutnih na sličnim brodovima. U središnjem djelu broda, salonski je prostor opremljen U-sofom koja se lako transformira u dvostruku postelju, omogučujući boravak za još dvije dodatne osobe. Dio namještaja namjenjen za televizor, DVD i CD spretno je ugrađen u zid, tako da je vidljiv iz bilo kojeg djela salona. Za Absolute 39 u ponudi su dva dizelska dvostruka motora, Volvo Penta D4 (2x260 KS) i Volvo Penta D6 (2x310 KS).

ACM 31 Elite
Elite je prvo predstavljeno plovilo iz serije motornih krstaša Dufour. Klasičnih linija, odaje dojam robusnosti i snage koja se može suprostaviti teškom moru. Stilski dizajniranog profila, usklađenog s udobnim unutrašnjim prostorom, izgrađen je iz punog stakloplastičnog modificiranog V korita sa širokom krmom, koje dobro drži more i ima mali radijus okretanja. Isporučuje se s jednim ili dva dizel motora. Ako se uzima s jednim motorom, dobro je uzeti opcijski pramčani vijak za povećavanje manevarskih sposobnosti u marinama. Glavni prostor na brodu čini kormilarska kabina unutrašnje visine od 196cm. Osim upravljačkog mjesta u njoj nalazimo salon i kuhinju. Instrument ploča je dovoljno velika i pregledna da uz motorne analogne instrumente na nju stane i sva sila elektronike za navigaciju. Za odmagljivanje, vjetrobransko staklo je opremljeno ventilatorom s toplim zrakom iz motornog prostora. Najveća prednost kormilarnice su njeni klizni, bočni prozori i otvor na krovu, što je osobitno važno kod provjetravanja kada kuhar ima "svoj dan". Ispod palube smještene su dvije dvokrevetne kabine i toaletni prostor, dok dvije osobe mogu prespavati u salonu. Isporučuje se sa standardnim motorom Yanmar 230KS, s kojim postiže maksimalnu brzinu od 26čv.

Absolute 45
Zamišljen kao nedvosmisleni sportski krstaš jedinstvene elegancije i dotjeranosti, Absolute 45 je vrlo ambiciozan projekt brodogradilišta iz Picenze i Centra Studi & Prototipi. Ovaj zadani cilj prisilio je dizajnere da metodično istražuju najbolje materijale s kojima bi se postigli željeni efekti kod opreme interijera. Svestrana upotreba tikovine, kombinacija čelika i kristala te sjajne hrastovine i kože, rezultirali su uglađenom unutrašnjošću ugodnog vizuelnog efekta.
Opremljen s dvije dvokrevetne kabine i dva toaletna prostora, posadi jamči punu privatnost. Prozračna unutrašnjost s puno svjetla postignuta je uz soluciju vertikalnih prozora. Praktičnost i funkcionalnost se također očituje u velikoj kuhinji opremljenoj s hladnjakom od 145 ltr i ledenicom od 45 ltr.
Proširene i oštre linije učinile su trup uvjerljivo sportskim, čime Absolute 45 na neki način čini odmak od konkurencije. Instrument ploča još pojačava taj dojam, obogaćena suvremenim instrumentima i elektronikom koja decidirano ima high tech karakteristike.
Djelotvorno uobličavanje vanjskog prostora nudi koncept druge kuhinje s roštiljem, hladnjakom ili, prema vlasničkom izboru, ledenicom. Poseban detalj je prolaz obložen tikovinom između krmenog solarija i platforme, omogučujući laganu komunikaciju između upravljačkog mjesta i sunčališta. Krmeni dio opremljen je spremištem za pomoćni čamac do 2,40m dužine.

Adex 43
Adex 43, krstaš s gornjim mostom dužine nešto manje od 13 metara izašao iz zadarskog škvera Adex Nautike, pokazuje kako ni veliki izazovi nisu nedostižni. Tradicionalni vanjski dizajn bez pretjerane ekstravagancije daje dobar osjećaj za mjeru, a uspio je ujedno ostati prepoznatljiv unutar gomile sličnih krstaša. Građen je na dubokom-V trupu sa strateški pozicioniranim bočnim hrptenicama i podvodnim uzdužnim tračnim rebrenicama vrlo dobrih performansi. Dvostruki Yanmar motori (2x370 KS) s krutim osovinskim pogonom omogućuju mu brzinu krstarenja od 24 te maksimalnu od 29 čvora. Trup je iz ručno laminiranog čvrstog stakloplastičnog laminata, dok su paluba i nadgrađe sendvič konstrukcije s ispunom od balze i ekspandirane PVC pjene za što bolju čvrstoću i toplinsku izolaciju. Tradicionalni raspored sačinjen je od krmenog kokpita, salona s nasuprotnom kuhinjom i dolnjeg (glavnog) upravljačkog mjesta. Bež materijal obloge upravljačke ploče i bočnih strana dosta je nepraktičan za održavanje, no to je stvar koju brodogradilište može najlakše promjeniti. Također, eleganciji bi pridonio i pod iz tikovine umjesto jeftinog sveprisutnog tepiha. Ispod palube smještene su tri kabine, vlasnička u pramčanom djelu i dvije gostinjske u krmenom, s dva toaletna prostora. Gornji most s pomoćnim upravljačkim mjestom (ljeti je uglavnom glavno) vrlo je dobro opremljen za cijelodnevni vanjski boravak kompletne posade. Dodavanjem opsežne dodatne opreme (generator, klima uređaj, pasarela, GPS color, auto pilot, servo upravljač, electronsko upravljanje, Premium audio, ledomat, bimini tenda), Adex 43 postaje vrlo poželjno mjesto udobnog odmora.

Airon 325
Airon 325 je sportski krstaš otvorenog kokpita jednostavnih i smjelih vanjskih linija, koje potvrđuju status brodogradilišta kao avangardnog proizvođača plovila za razonodu. Kupce zasigurno neće privući ekstra povoljnom cijenom već poslovičnom kvalitetom, koja često nedostaje kod plovila iz mas produkcije. Građen je na čvrstom trupu dubokog-V izreza na pramcu i gliserskog podvodnog djela, omogučujući vlasniku postizanje solidnih brzina. Varijabilno uređen kokpit pruža sve mogućnosti udobnog boravka predviđenih 4 do 5 članova posade u plovidbi, na sidru ili u marini. U tu svrhu radarski luk ima predviđena mjesta za spremište opcijske prednje i krmene tende. Unutrašnji prostor u cijelosti je iskorišten i sastoji se iz dvije kabine i dnevnog boravka s malom kuhinjom i toaletnim prostorom. Airon 325 se isporučuje sa širokim izborom dvostrukih motora. Benzinska opcija nudi šest varijanti s motorima Volvo i MerCruiser u rasponu snage od 2x190 do 2x270KS. Dizelska opcija nudi četiri varijante, Volvo Penta motore od 2x170, 2x200 i 2x231, te MerCruiser 2x165KS.

AdriaMare 38
Brodoremont Punat ima dugu brodograđevnu povijest, i na splitskom je sajmu prikazao dopadljiv krstaš od 38 stopa, s kojim na velika vrata ulazi u mainstream hrvatske brodogradnje. Projekt i razvoj AdriaMare 38 sufinanciran je kroz tehnološki program Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, projektiran je na Fakultetu strojarstva i brodogaradnje iz Zagreba, a testiran u Brodarskom institutu. Pritom ključno pitanje nije zbog čega su se odlučili na takav korak, već zašto im je trebalo toliko da ga učine, jer je bilo očito da je mnogim sajamskim posjetiteljima koji su ga pomno razgledavali, svojim izgledom a ponajviše ponudom prostora ušao direktno pod kožu.
AdriaMare 38 je moderan krstaš solidnih brzina (16-20 čv, ovisno o ugrađenim motorima) građen na stakloplastičnom trupu modificiranog-V oblika s kobilicom za bolju usmjerenu stabilnost. Pokazujući europsku pronicljivost u funkcionalnom razmještaju interijera, ovaj uglađen brod s gornjim mostom udobno će ugostiti četveročlanu posadu (najviše deset). Kormilarnica je centralni dio broda, predviđena za cijelodnevni boravak. Udobna L klupa može ugostiti cijelu porodicu ili društvo, dok je kuhinja nadohvat ruke. Klizna ulazna vrata proširuju prostor kormilarnice na kompletan kokpit s krmenom klupom (na njoj su unaprijed napravljena ojačanja za eventualnu montažu sohe). Kuhinja je opremljena velikom radnom pločom, plinskim štednjakom, ugrađenim hladnjakom, sudoperom sa slavinom za toplu i hladnu vodu. U prednjem dijelu smještene su dvije kabine, nadopunjene dovoljno komotnim toaletnim prostorom s električnim WC-om, tušem i umivaonikom. Unutrašnja udobnost usklađena je s performansama i bogatom opcijskom navigacijskom opremom. Hidraulično kormilo i drugo upravljačko mjesto na gornjem mostu omogućuju mnoštvo mogućnosti kod krstarenja. Postoji i opcija bez gornjeg mosta koju će mnogi rado uzeti, jer sam most ne nudi bogzna kakav iskoristivi prostor. Također, u opciji je mnogobrojna oprema kojom se AdriaMare 38 može još više prilagoditi potrebama vlasnika: pramčani potiskivač, reflektor, jastuci za sunčanje, kokpit tenda, paluba i kokpit iz tikovine, interijer i podnice iz tikovine i trešnje, grijač zraka, hidraulična pasarela, gumenjak s motorom, pult gornjeg mosta, klima uređaj i generator. U ponudi su dva dvostruka dizel Yanmar motora, od 2x240 KS i 2x315 KS.

Airon 388
Specijalista za sportske krstaše i otvorene fishermane, tržištu je ponudio još jednog dinamičnog krstaša više umjerenih nego agresivnih linija. Time nipošto nije izgubio na atraktivnosti već je unaprijedio praktičnost, uz koju nudi ono najbitnije - odličan komfor za pet putnika. U brodogradilištu su mislili na sve, pa kokpit ima puno prostora za dnevno izležavanje na suncu kao i za večernje druženje uz čašicu dobrog vina. Za skipera je predviđena široka fotelja s preklopnim sjedalom da bez zamora može upravljati u stajačem položaju. Na lijevoj strani smješten je mokri bar sa sudoperom, a iza sjedala je hladnjak od 50 ltr. Pristup Aironu 388 uzorno je riješen ugrađenom hidrauličnom pasarelom koja ne spada u standardni paket već se mora nadoplatiti. Unutrašnjost može poslužiti kao primjer mnogim drugim proizvođačima, osobito kada je u pitanju prostranost i funkcionalnost. Umjesto tepiha koji preko zime često upiju neugodan miris vlage, pod je obložen tikovinom što ne samo da je ljepše već se i puno lakše održava. Prostor je podjeljen na središnji dio sa salonom, kuhinjom i toaletnim prostorom, te vlasničku pramčanu i stražnju kabinu. Uređenje koristi mnoge elemente karakteristične za Airon gdje se osobita pozornost poklanja detaljima, tako da je skoro nemoguće naći neke bitnije zamjerke. U Airon 388 standardno se ugrađuje Volvo Penta motori KAD44 P DP koji nude vrlo povolja kompromis između krajnje cijene, performansi i potrošnje. Nešto jeftinija varijanta je MerCruiserov dizelaš od 2x270 KS, dok je skuplja opcija Volvo Penta 2x285 s elektronskim komandama.

Apreamare 16
Talijani se nisu previše zamarali vanjskim linijama trupa, koje su i kod najvećeg modela ostale na pragu prepoznatljivosti sveukupne flote. Elegantno konvencionalne, na prvi pogled bude asocijacije na vječnost "dobrih starih vremena" kada brzina nije bila primarna (ni moguća), već se težilo kvalitetnim maritimnim svojstima kao preduvjetu za komfornu plovidbu. Komforno rješenje je i pramčano sunčalište s četiri ležaja spojena zaobljenom sofom. Krmeni dio kokpita zaštićen je tvrdim krovom s kliznim otvorom za još bolju prozračnost kormilarnice, a cijeli prostor zaokružuje polukružna krmena sofa. Unutrašnjost u standardnoj izvedbi ima tri verzije, gdje se kombiniraju 2/3 kabine, 2/3 toaletna prostora, kuhinja i blagavaona umjesto središnje treće kabine. U svakoj verzijiskiperska kabina s toaletnim prostorom smještena je u krmenom piku. Apreamare 16 isporučuje se s motorima MAN ili Caterpillar od 800KS svaki, te s njima postiže maksimalnu brzinu između 29 i 30čv, a krstareću između 25 i 26čv s rangom krstarenja od 12 sati (300 nm).

Apreamare 100 Comfort/Open
Apreamare 100 u potpunosti je konstruiran u novom Apreamarinom brodogradilištu Torre Annunziata kod Napulja. Predstavljen ovog ljeta, ovaj glisirajući guc graciozno klizi preko valova u bilo kojim vremenskim uvjetima pogodnim za plovidbu. Paluba iz tikovine u kombinaciji s njegovim zaglađenim profilom, daje ovom krstarećem klasiku još dinamičniji izgled. Palubu Comfort verzije karakterizira udobna sofa na pramcu koja se nastavlja na ležaj za sunčanje smještene na krovu potpalubnog prostora, koji dopire sve do vjetrobrana. Praktični detalji i nadprosječna kvaliteta izrade definiraju ugodnu unutrašnjost, gdje više komforan nego praktičan raspored sačinjen od salona s kuhinjom i pramčanom vlasničkom kabinom osiguravaju udoban prostor za jedan, najviše dva para. 100 Comfort je također idealan za provod na otvorenom. Paluba obiluje prostorom za sunčanje, dok će ljubitelji vodenih sportova svoje mjesto naći na povećoj krmenoj platformi opremljenoj tušem.
Prostranost i dobra racionalizacija prostora obilježje su Open verzije. Opremljena je kokpitom iz tikovine s centralnim blokom koji uključuje kormilarsko mjesto, otvorenu kuhinju i L sofu na lijevoj strani. Visok nivo udobnosti garantira pramčana sofa/ležaj i preklopne krmene klupe. Prostor ispod palube sačinjen je iz francuskog ležaja u krmenom djelu, dvostrukih ležaja u pramcu, te kupaone i male kuhinje u središnjem dijelu. Apreamare 100 je podoban za brzu plovidbu, jer sa standardnim Volvo motorima od 2x310 KS postiže krstareću brzinu od 23-25 čvora, dok najveća iznosi 27-29 čv.

Aqualum 35 Fly Bridge
Sa svojih 10 metara dužine, suvremeno stiliziranim mediteranskim profilom visoko iznad vode, Aqualum 35 namjenjen je za obiteljska krstarenja na srednjim distancama ili u čarteru, pružajući visok nivo komfora za svoju kategoriju. Ovaj motorni krstaš s gornjim mostom, prepoznat kao brod vrlo povoljne cijene, građen je na dubokom-V trupu srednje širine i s propelerskim polutunelima za reduciranje kuta osovine i negativnog potiska vode. Dizajniran za sigurno i komforno krstarenje, Aqualum 35 pod punim gasom doseže 31 čvor brzine ili krstari s 28 čvora, ako je opremljen standardnim Cummins motorima od ukupno 500 KS. Veliki unutarnji prostor rezultat je upotrebe V-pogona, koji omogućuje pomicanje motora prema krmi. Salon se razmeće velikom zaobljenom sofom, konfiguriranom s po visini podesivim stolom, tako da se cijela konfiguracija može pretvoriti u dodatni ležaj. Na desnoj strani smještena je elegantno oblikovana kuhinja, koncipirana da zatvaranjem stvori još ugodnije ozračje kada nije u upotrebi. Naprijed, unutarnje kormilarsko mjesto sa svim potrebnim kontrolama oblikovano je za optimalnu vidljivost i komforno upravljanje. Ispod palube smještene su dvije kabine koje dijele jednu kupaonicu. Vlasnička kabina, obasjana s prirodnim svijetlom, ima veliki dvostruki ležaj, elegantnu i funkcionalno izvedenu drveninu, te dva poveća garderobna ormara. Desna, nešto manja kabina, opremljena je s dva odvojena ležaja i korisno izveden namještaj. Na gornjem mostu, neposredno iza drugog upravljačkog mjesta, smješteno je mjesto za odmor s velikim ležajem za sunčanje. Na glavnoj palubi zaštićeni kokpit ima krmenu klupu s odstranjivim stolom za ugodni vanjski boravak. Opcijski dvostruki Yanmar dizel motori omogućuju istovjetnu brzinu kao i standardni motori, dok s jačim Yanmarima od 315 KS svaki Aqualum 35 postiže krstareću brzinu od 30, te najveću od 33 čvora. Također postoji mogućnost instalacije Volvo Penta benzinskih ili dizel motora.


Atlantis Gobbi 315 SC
Gobbi 315 SC spada u kategoriju krstaša s kojim se, uz pomoć dvostrukih Volvo motora postižu maksimalne brzine koje bez napora prelaze 30čv. Supermoderne fluidne linije trupa, prepoznatljiv su pečat Gobbievog dizajnerskog studija. Izgrađen je na čvrstom stakloplastičnom koritu s potpuno integriranim pramčanim mostićem i krmenom platformom. Središnji otvor vodi u prostranu unutrašnjost, solidno opremljenu za ugodan boravak četveročlane posade. Zaobljena pramčana fotelja dominira cijelim prostorom, a po potrebi se pretvara u dvojni ležaj. Visina potpalublja (od čak 197cm) i prozračnost su izvrsni. Kuhinja je kvalitetno opremljena te uz standardne elemente ima mikrovalnu pećnicu. Srednja je kabina s dva odvojena široka vlasnička kreveta. Najveća prednost ovog otvorenog krstaša je njegov kokpit, koji se potpuno može prekriti preklopnom tendom. Sastoji se iz dugačke zaobljene L klupe, sa stolićem u sredini i mokrim barom iza skiperovog sjedišta. Na samoj krmi je tapecirani ležaj koji se spuštanjem naslona L klupe pretvara u ugodano mjesto za sunčanje. Zahvaljujući dobrom razmještaju, na kratkim jednodnevnim izletima moguće je ugostiti do 10 osoba.

Azimut 39
Futuristički vanjski izgled nedvojbeno daje na znanje da je i tehnologija izrade krstaša istovjetna, kao i interijer skriven ispod palube. Iako najmanji krstaš iz Azimutove flote, on u svemu impresionira. Građen je na laganom sendvič trupu, dubokog V oblika variabilne geometrije s longitudionalno ojačanom strukturom iz ručno valjane stakloplastike i ugrađenim polu prop džepovima. Njegova sendvič konstrukcija s dodatnim strukturalnim ojačanjima osigurava plovidbu bez naprezanja, a izoftalični završni sloj trupu daje otpornost protiv UV zraka i osmoze. Upravljanje je dvostruko, iz zatvorene kormilarnice/salona i s mosta. Unutrašnjost nudi izuzetno velik prostor za četveročlanu posadu. Namještaj je iz kvalitetnog trešnjinog furnira premazanog poliesterom. Premještanjem kuhinje u niži prostor kod kabina, salon je dobio na prostornosti i upravo zrači svjetlošću. Motorima od 2x350KS postiže maksimalnu brzinu od 32čv uz krstareću od 28čv.

Azimut 42
Svježe linije Azimuta 42 odišu modernizmom i primjetljivim luksuzom kakav pristaje tradiciji tvrtke. Očita je orijentacija dizajnera ka konceptu najmanjeg Azimuta, ali se nastojalo po rasporedu interijera i komforu što više približiti većim modelima. Isporučuje se u dvije verzije, s dvije ili tri kabine. Dvo-kabinski model ima komforniji salon, jer se kuhinja nalazi u potpalublju, dok kod druge verzije treća kabina zauzima njeno mjesto, a kuhinja se seli na opozitnu stranu salona unutar kormilarnice. Upravljanje je standardno dvojako, iz zatvorene kormilarnice kod dugih krstarenja, ili s mosta za lijepog i mirnog vremena, kao i kod manevriranja u marinama. Elektronski MicroCommander pojednostavnjuje i precizira kontrolu nad brodom. Podvodni ispušni sistem smanjuje buku na minimalnu vrijednost, osobito u kabinskom prostoru. Uz pomoć standardnih Caterpillar motora od 2x385KS, Azimut 42 postiže maksimalna 34čv, a krstareća brzina iznosi još uvijek brzih 30čv.

Azimut 50
Profilno vrlo blizak novoj 55-tici, 16 metara dugački Azimut 50 zamjena je za stari model od 52 stope. Građen je na trupu sendvič konstrukcije s Divinycell ispunom, V-tipa variabilne geometrije (13° na krmenom zrcalu) s longitudionalno ojačanom strukturom iz ručno valjane stakloplastike i ugrađenim polu prop tunelima. Četverokraki propeleri preko krute osovine i zupčanog prijenosnika (V pogon) pogonjeni su dvostrukim CAT C9 dizel motorima od po 525KS, s kojima postiže najveću brzinu od 32 i krstareću od 28 čvora. Izrađuje se u dvije osnovne verzije, s dvije ili tri kabine. Leteći most je pravo mjesto gdje će posada provoditi većinu vremena, osobito u plovidbi. Sastoji se iz sofe koja zaokružuje stol, šireći se prema upravljačkom mjestu, kako bi se omogućilo ugodno čavrljanje sa skiperom. U nastavku je mokri bar opremljen sudoperom i hladnjakom, te električni roštilj. Unutarnja kormilarnica dizajnirana je u dva djela - niži dio je salon, a na povišenom djelu nalazi se dvostruko upravljačko mjesto. Jedna od sofa je preklopiva, pa može poslužiti kao prenočište za dodatne goste. Drveni dio interijera izveden je iz mat trešnjinog furnira, dok su zidovi iz Majilita reljefnih obloga boje meda. Verzija s dvije kabine (vlasnička i VIP) ima veliku kuhinju, dok je ona kod tri kabine svedena na najmanju moguću, ali još uvijek funkcionalnu, mjeru. Kod obje verzije predviđene su dvije kupaonice sa zasebnom tuš kabinom, te krmena kabina za skipera.

Azimut 62
Azimut 62 ima otvoren salon, središnju vlasničku kabinu koja se prostire preko cijele širine, dvije gostinjske kabine, tri toaletna prostora i krmenu kabinu za posadu. Gornji most po krmi ima sunčalište (ujedno mjesto za pomoćni čamac), dok je drugo tik uz upravljačko mjesto. Krmeni kokpit ima nekoliko važnih detalja bitnih za život na brodu, centralni ulazni mostić i klupu s ulazom u kabinu za posadu, kao i obavezni tuš s toplom i hladnom vodom. Vanjski raspored i dekor unutrašnjosti dizajnirao je Carlo Galeazzi zajedno s Azimutovim timom stilista. Svi su zidovi obloženi s Majilit strukturom, dok vanjski prozori salona odražavaju igru svjetla raznih boja i jačine. Namještaj je izrađen iz trešnjevine sa šarenim uzorcima uljepšanim čeličnim detaljima i drvenim čvorovima. Razmještaj salona dostupan je u dvije verzije, s dvije nasuprotne sofe i stolićem ili samo s jednom sofom i komodom za televizor. U potpalublju je vlasnička kabina smještena u centalnom djelu broda. Kabina je velika i svijetla, a ventilira se kroz tri prozora sa svake strane. Namještaj je kompletiran s mnoštvom ladica i TV kabinetom, te komfornim toaletnim stolićem s ogledalom. VIP kabina s vlastitom kupaonom smještena je u pramcu, a između njih je najmanja gostinjska kabina s odvojenim krevetima. Njen toaletni prostor smješten je na drugoj strani hodnika. Strojarnica je dovoljno velika za komotno servisiranje motora, dok joj je pod obložen iz specijalnog plastičnog materjala (Polistone Marine Tec) koji absorbira vibracije i omogućuje mnogo lakše čišćenje i održavanje. Pogon se sastoji iz nove serije MTU motora montiranih u liniji s ukupnom snagom od 1828 KS i 4-krakim propelerima. S njima Azimut 62 postiže maksimalnu brzinu od 32 te krstareću od 29 čvora.


Azimut 80 Carat
Carat je dodatna zlatna karika u nizu Azimutovih super jahti. Novost za 2002. godinu, ističe sve mjene i fascinacije kroz koje prolazi stalni Azimutov dizajner Stefano Righini. Konstantno osuvremenjavajući cjelokupnu flotu, Righini konstantno nalazi novu interpretaciju koja bi novi brod učinila drukčijim, a opet da mu porijeklo ostane prepoznatljivo. Kao i sve ostale megajahte, Carat je izvedena na tri nivoa.
Najdonji je predviđen za četiri kabine, motorni prostor i dva krmena spremišta za čamce. Palubni dio (unutrašnji) podijeljen je na tri odvojena djela, na salon, blagavaonu s kuhinjom i barom, te sasvim naprijed na kormilarnicu. Fly je primjereno velik za kompletnu socijalizaciju posade, a na kraju je još jedno mjesto za pomoćni čamac. Budući vlasnik može birati između tri motora, dva MTU i jednog Caterpillara u rasponu snaga od 1.300 do 1.500KS po motoru. S njima postiže 27/29čv krstareće i 30/33čv maksimalne brzine.

Azimut 98 Leonardo
98 Leonardo označava, u Azimutovoj klasifikaciji, usvajanje sasvim nove koncepcije - coupé plovila. Brza, sportska jahta velikog je otvorenog akomodirajućeg prostora, sposobnog pružiti topao i prisan ugođaj, poštujući u isto vrijeme privatnost gostiju i domaćina. Otvoren krov kormilarnice čini savršenu kompoziciju s vanjskim i unutarnjim interijerom, jer to omogućavaju panoramska krmena staklena vrata koja se otvaraju za 180°, transformirajući kokpit, blagavaonu i salon u jedinstven prostor od 100m2. Za dodatnu relaksaciju gostiju u dva krmena spremišta s fukcionalnim električki pokretanim poklopcem, nalazi se mjesto za vodene skutere (ski jet). Unutrašnji raspored sačinjava salon i kormilarsko mjesto na palubnom nivou, te četiri kabine s istim brojem kupaonica u potpalubnom prednjem djelu. Stražnji dio sačinjavaju kuhinja, kabine za posadu, prostor s perilicom/sušilicom rublja i suđa, strojarnica i već spomenute garaže. Zanimljivo je, da su prve dvije narudžbe bile verzije s tri kabine i četiri kupaone. Unutrašnju dekoraciju u stilu najnovijih trendova u tom djelu arhitekture dizajnirao je Carlo Galeazzi, uspostavivši zaseban odnos zatvorenog prostora s prirodnom okolinom otvorenog mora. Visoki standardi odvojenih prostora, savršeno opremljenih, jamče kvalitetan boravak štiteći u isto vrijeme potpunu privatnost. S druge strane, prostori čija je suština okupljanje i druženje, opremljeni su efektno ali i s točno odmjerenom mjerom. Namještaj je iz pjeskarenog hrasta s kožnim umetcima i čeličnim ojačanjima[JN1]. Gornja ploha stola i sudopera[JN2] sačinjeni su iz mljevenih satinskih kristala[JN3], a žaluzine iz rafije (vrsta afričke palme) i drveta. Podovi su u pojedinim zonama iz tikovine ili prekriveni sagovima iz prirodnih vlakana[JN4], dok su sve obloge iz tople boje duhana, bež i zlatno žute, čime je postignut skladan, elegantan i svjetao učinak. Građena na stakloplastičnom trupu V-tipa s 14° na krmenom zrcalu, ova megajahta s dva motora (V pogon) od po 2.000KS postiže maksimalnu brzinu od 33čv, uz brzinu krstarenja od 28čv.

Baia 48 Flash
Sportski krstaš Flash sa svojih 14,70 metara dužine spada u srednju kategoriju Baia brodova. Atraktivnih je i primamljivih osobina, jer se u trenu iz otvorenog ekspresnog krstaša pretvara u zatvoreni brod, gdje se unutrašnja temperatura regulira pomoću klima uređaja. Takva mogućnost konvertibilnog kokpita, koji ne ovisi o vanjskom vremenu, pretvara Flash u poželjnog krstaša u svakom podneblju i svakom godišnjem dobu. Građen je na brzom, dubokom V trupu sportskih linija i čvrste sendvič konstrukcije. Standardna propulzija je s krutom osovinom propelera, dok je površinska ASD 10 Arneson s petokrakim Hydro propelerima opcijska. Osim standardnog, u opciji su još tri dvostruka motora od 430, 480 i 600KS (prva dva su Volvo motori a treći je njemački MTU). S Volvo motorima 2x480KS postiže maksimalnu brzinu od 38čv. Krstareće je varijabilna, ovisno o tome kakva se plovidba želi - maksimalno ekonomična (27čv, opseg krstarenja 340nm) ili ekonomično brza (34čv, opseg 300nm). Ispod palube osigurana je potpuna privatnost za četiri osobe, uz mogućnost dodavanja još jedne kabine s vlastitim mokrim čvorom (pristup iz kokpita) za skipera. Unutrašnjošću dominira luksuzno uređen prostor podijeljen na dvije kabine s vlastitim toaletnim prostorima uz veliki središnji prostor kojeg dijele salon i kuhinja.


Baia 63 Azzurra
Samim imenom ukazuje na svoje porijeklo, što odmah asocira na priznati talijanski dizajn vanjskih linija (ovaj put ne ekstravaganto zaobljen po najnovijoj modi, već elegantno tradicionalan s naglaskom na snažne sportske perfomanse), bogato ali ukusno opremljenu unutrašnjost i primjenu najnovije nautičke tehnologije kod izrade konstrukcijskih elemenata broda. Duboko V korito podržava perfomanse Azzurre od 36 čvora krstareće brzine, dok se najveća kreće oko 43čv (podaci se odnose na standardne MTU motore s ASD 12 Arneson propulzijom kod 1.900 odnosno 2.200 o/min). Najekonomičnija brzina je 27čv, s kojom radijus plovidbe iznosi 360nm. Standardna unutrašnjost se sastoji iz četiri kabine gdje svaka ima svoj vlastiti toaletni prostor, što rezultira nešto skučenijim salonom. Četvrta kabina je skiperova, jednokrevetna sa zasebnim ulazom preko pramčanog dijela palube. Usprkos nešto manjeg salona Azzurra može primiti do 16 putnika zahvaljujući praktično riješenom kokpitu. Uz standardno dvostruko pilotsko sjedište, kokpit se sastoji iz prostrane U klupe i stola. Ako se uzme veći stol oko njega komotno može objedovati osam osoba, a kad ih savlada umor jednostavno mogu spustiti krmeni dio naslona sjedeće garniture, čime se dobiva ogromni ležaj produžen do kraja krmenog prostora. U sklopu mokrog bara nalazi se i manji šank, koji će poslužiti kao oslonac tokom zabave preplavljene gostima. Opcijski tvrdi krov s električnim kliznim otvorom omogućava boravak u kokpitu u svim vremenskim uvjetima.

Baia 78 Atlantica Cruiser/Express
Atlantica 78 građena je na trupu kojeg je projektirao Alberto Ascenzi, projektant prethodnih uspješnih modele Aqua, Azzurra i Panther. Trup je konveksno dubokog-V oblika s vitkom vodenom linijom za kvalitetnu maritimnost u teškom moru i bolji ulazak u pramčane valove. Parametri trupa usklađeni su s težinom čime je postignuta sposobnost postizanja velike brzine, maksimalne do 60 čv, kod krstarenja 35-40 čv, te 20-22 čv po teškom moru.
Prema riječima arhitekta eksterijera i interijera Carla Galeazzia, za novu Atlanticu primjenjena je tradicionalna Baia filozofija izražajnog mediteranski otvorenog krstaša. Ne hibrida križanog jahtom s gornjim mostom, ne coupea, već potpunog i ekskluzivnog Opena. Ove karakterne osobine lako se mogu isčitati iz vanjske forme – posve unatrag nagnuti vjetrobran, sportska kormilarnica s maksimaliziranim dotokom svjetla a da profil ne bude nagrđen, bočne portole izdužene forme da još više naglase aerodinamičan efekt, te krmena platforma koja prati kontinuitet linija trupa. Velika pažnja posvećena je integraciji pojedinih dijelova i opremi skrivenoj od pogleda kad nije u funkciji. Ako krstaš treba biti otvoren, tada su dvodjelna kokpit vrata skrivena, što je učinjeno uz upotrebu jedinstvene i inovativne tehničke solucije. Isti način primjenjen je i za klizni otvor tvrdog krova, napravljenog iz dva djela da bi se dobio što veći otvor, te stepenice na krmenoj platformi koje nestaju u krmenom zrcalu uz upotrebu ekstremno sofisticiranog mehanizma. U isto vrijeme, palubni salon koji je u sklopu kormilarnice, također se može potpuno zatvoriti i odvojiti od kokpita spuštanjem istih vrata, načinjenih iz zatamnjenog klimatski kontroliranog stakla (iz njega su napravljene i sve ostale vanjske staklene površine). U pogledu tehnološkog aspekta, velika je pažnja posvećena konvertibilnosti. Izvana, Atlantica može biti isporučena s tvrdim krovom (Cruiser) ili bez njega, čime se još više naglašavaju njene sportske karakteristike (Express). Ista fleksibilnost primjenjena je u rasporedu potpalubnog prostora. Ovdje klijent ima na raspolaganju veliki opseg mogućih rasporeda i broja kabina. To je moguće jer je projekt baziran na dva nepromjenjiva prostora oko kojih se onda vrti sve ostalo – prvi je pramčani dio s VIP kabinom i pripadnom kupaonicom, a drugi je prostor prema krmi koji obuhvaća vlasničku kabinu, kuhinju i kabinu za posadu. Sve ostalo se prema zahtjevu klijenta može modificirati u skladu snjegovim željama i potrebama. Za unutrašnju dekoraciju klasične su komponente stilizirane da bi se u konačnici dobio svjež i nenapadno moderan izgled. Posebna atmosfera stvorena je pomoću povezivanja svjetlog drva i metalizirano lakiranih panela, koji se izmjenjuju s kožom presvučenim oblogama karakterističnim za cijeli prostor. Atlantica se isporučuju s Arneson ASD 14 propulzijom i brzim dizelskim MTU motorima od 2x1500 i 2x2000KS.

Baia 80 Panther
Mnogi otvoreni sportski krstaši nemaju tvrdi krov, iako ta opcija postoji za pojedine (osobito veće) modele. Bez obzira što su blagodat za posadu kada zapeče vruće ljetno sunce, većina nautičara se zadovoljava s rasklopivom tendom, ne toliko zbog manje cijene, koliko zbog toga što tvrdi krov često nagrđuju elegantne linije broda (to je osobito uočljivo kod američkih brodova, gdje je dizajn više u funkciji praktičnosti nego ljepote). Kod najvećeg Baia modela, alternativni tvrdi krov strikno prati sportske linije trupa i palube, čime su dizajneri uspjeli spojiti praktičnost s atraktivnim izgledom. Krstaš Panther, predstavljen 1992. godine, do danas je neprestano unapređivan i poboljšavan. U svojoj kategoriji spada među vrhunske krstaše, koji brzinu od 0 do maksimalne (ovisno o motoru i pogonu) postiže bez isprekidanih trzaja i bez trim varijacija. Kokpit je klimatiziran u opciji s hard topom, a cijeli vanjski i unutrašnji razmješataj radi se prema narudžbi i želji kupca, jer veliki prostor dizajnerima omogućava bezbrojne mogućnosti.

Azimut 98 Leonardo
98 Leonardo označava, u Azimutovoj klasifikaciji, usvajanje sasvim nove koncepcije - coupé plovila. Brza, sportska jahta velikog je otvorenog akomodirajućeg prostora, sposobnog pružiti topao i prisan ugođaj, poštujući u isto vrijeme privatnost gostiju i domaćina. Otvoren krov kormilarnice čini savršenu kompoziciju s vanjskim i unutarnjim interijerom, jer to omogućavaju panoramska krmena staklena vrata koja se otvaraju za 180°, transformirajući kokpit, blagavaonu i salon u jedinstven prostor od 100m2. Za dodatnu relaksaciju gostiju u dva krmena spremišta s fukcionalnim električki pokretanim poklopcem, nalazi se mjesto za vodene skutere (ski jet). Unutrašnji raspored sačinjava salon i kormilarsko mjesto na palubnom nivou, te četiri kabine s istim brojem kupaonica u potpalubnom prednjem djelu. Stražnji dio sačinjavaju kuhinja, kabine za posadu, prostor s perilicom/sušilicom rublja i suđa, strojarnica i već spomenute garaže. Zanimljivo je, da su prve dvije narudžbe bile verzije s tri kabine i četiri kupaone. Unutrašnju dekoraciju u stilu najnovijih trendova u tom djelu arhitekture dizajnirao je Carlo Galeazzi, uspostavivši zaseban odnos zatvorenog prostora s prirodnom okolinom otvorenog mora. Visoki standardi odvojenih prostora, savršeno opremljenih, jamče kvalitetan boravak štiteći u isto vrijeme potpunu privatnost. S druge strane, prostori čija je suština okupljanje i druženje, opremljeni su efektno ali i s točno odmjerenom mjerom. Namještaj je iz pjeskarenog hrasta s kožnim umetcima i čeličnim ojačanjima[JN1]. Gornja ploha stola i sudopera[JN2] sačinjeni su iz mljevenih satinskih kristala[JN3], a žaluzine iz rafije (vrsta afričke palme) i drveta. Podovi su u pojedinim zonama iz tikovine ili prekriveni sagovima iz prirodnih vlakana[JN4], dok su sve obloge iz tople boje duhana, bež i zlatno žute, čime je postignut skladan, elegantan i svjetao učinak. Građena na stakloplastičnom trupu V-tipa s 14° na krmenom zrcalu, ova megajahta s dva motora (V pogon) od po 2.000KS postiže maksimalnu brzinu od 33čv, uz brzinu krstarenja od 28čv.

Bayliner 265 Cruiser
Nov za sezonu 2005, 265 spada u klasične prevozive sportske krstaše. Od svojih prethodnika razlikuje se po suvremenijem dizajnu, a njegove linije iako klasične, mnogo su aerodinamičnije i inovativnije. Opcijski radarski luk može se upotrijebiti za montžu elektronske opreme ali i kao držač za skijanje na vodi, jer široka krmena platforma dopušta lak ulaz u vodu. A s fleksibilnim razmještajem sjedišta, spremištem za škrinju i mokrim barom s integriranim radnim stolom, odmor na vodi čini posve bezbrižnim. Krmeno spremište za vodene igračke/pribor, bokoštitnike i užad s dodatkom opcijskog električnog vanjskog priključka pruža dodatne mogućnosti. Klasični unutarnji raspored aranžiran je s kokpaktnom kuhinjom, prednjim sjedištem/Vležajem, toaletnim prostorom s kemijskim WC-om i krmenim ležajem sa spremištem. Ponuda motora je raznolika, s MerCruiser benzinskim (220-300 KS) i Cummins MerCruiser diezel motorom (200 KS) s različitim Z pogonima, koji će zadovoljiti sve vlasnikove afinitete.


Bayliner 275 Cruiser
Bayliner 275 je otvoreni krstaš predstavljen za sezonu 2005. Dug nešto malo iznad 8 metara i širok skoro 3, može se dobiti s benzinskim ili dizel jednostrukim motorom MerCruiser, a s najjačim od 320 KS postiže maksimalnu brzinu od 33 čvora. Po dizajnu ne odstupa od ostalih sličnih Baylinerovih modela, gdje moderno zaobljene linije idu od pramca pa sve do integralne krmene platforme. Građen na čvrstom stakloplastičnom APS trupu, njegov interijer je riješen s velikim otvorenim salonom, gdje je pramčani V ležaj sastavni dio klupe dnevnog boravka. Malena ali funkcionalna kuhinja ima sve potrebno, uključujući sudoper, kuhalo, mikrovalnu, hladnjak i radnu ploču. Zatvoreni toaletni prostor opremljen je spremnikom za otpadnu vodu, tušem, WC-om i toaletnim ormarićem s ugrađenim umivaonikom i slavinom, te spremišnim prostorom ispod. Srednja kabina za goste ima širok ležaj za dvoje. Kokpit je pravi mali raj za cijelodnevnu zabavu. Dok je unutarnji prostor dostatan, Baylinerovi dizajneri su stavili naglasa na veliki kokpit gdje fleksibilno uređen razmještaj sjedišta (krmena preklopna klupa, L sofa sa zamjenjivim naslonom pretvoriva u sunčalište, niša za prenosivu škrinju za hlađenje, držaći čaša i demontažni stol) čine savršeno mjesto za okupljanje u bilo kojoj situaciji. Upravljačko mjesto s instrument pločom opremljenom svim potrebnim analognim instrumentima omogućuju odličan pregled kod plovidbe. Sveukupno, 275 je atraktivan izbor krstaša za kupce koji žele solidan brod a da im kućni budžet ne bude suviše opterećen. MerCruiser motori sa direktnim ubrizgavanjem omogučit će dobra izglisiravanja i hitru krstašku brzinu, a standardni Bravo III pogon odličnu i predvidljivu upravljivost.


Bayliner 325
Bayliner promptno slijedi generalne industrijske trendove, lansiranjem na tržište sve većih brodova u svojoj kategoriji. Tako je nedavno premjeru imao njihov novi admiralski brod od 35 stopa preko svega, Bayliner 325, koji je potpuno spreman za predstojeću sezonu. To je posvemašno moderno oblikovan obiteljski krstaš sa izvanredno usklađenim unutarnjim i vanjskim površinama za boravak, čija je cijena ujedno vrlo konkurentna zahvaljujući trenutno niskom tečaju dolara. Unutrašnjost je aranžirana bez pregrada, tako da se dobilo na prostornosti salona, koji sadrži potpuno opremljenu kuhinju, toaletni prostor s električnim WC-om i tušem, blagavaonom u pramcu konvertibilnom u veliki dvostruki ležaj, te drugi dvostruki ležaj ispod ulaznih stepenica. S obzirom kako je prostrana unutrašnjost, iznenađuje koliko je puno mjesta u stvarno funkcionalno uređenom kokpitu, dizajniranom da vanjski boravak bude itekako udoban. Kokpit sadrži krmenu L-klupu koja ima dvostruku namjenu – kao sjedeća garnitura s uključenim stolom ili, kad se razvuče, kao ležaj za sunčanje. Na drugoj strani, nasuprot upravljačkog sjedišta, nalazi se lateralno postavljeno sjedište za četvero. Iza njega je mokri bar opremljen sudoperom, hladnjakom i ormarićem za spremanje stvari. Cijeli kokpit se može zatvoriti ceradom, čime se sezona vanjskog boravka znatno produžuje. U sklopu upravljačke konzole ugrađene su stepenice, koje će olakšati prilaz pramcu gdje je smješteno sidro i pramčano sunčalište. Slijedeća izvrsna osobitost je dvostruko upravljačko sjedište, koje se može zakrenuti za 90 stupnjeva za što bolju društvenu komunikaciju posade kada je brod u mirovanju. Za ovog krstaša može se birati između šest dvostrukih MerCruiser motora. Standardni su 5.7L Mercruiser Bravo II od 2x250 KS sa Z pogonom, dok s dvostrukim dizelašima MerCruiser 4.2 D-tronic Bravo III od 2x225, Bayliner 325 KS postiže maksimalnu brzinu od 35 čvora. Bolje performanse postiže s benzinskim motorima MerCruiser MX 6.2 MPI od 2x320 KS, gdje 325 ubrzava od 0-30čv za 8,4 sec, krstareća brzina iznosi 26čv uz opseg krstarenja od 180 nm, a maksimalna brzina doseže do 42čv (130 nm).


Belliure 40 MY
Na ovom brodu ništa nije sasvim obično, iako njegov tradicionalni izgled neupućene upućuje na upravo takav dojam. Španjolski Belliure, poznat široj nautičkoj javnosti po "custom made" jedrilicama, svojim motornim brodovima osvaja znalce koji na moru cijene maksimalno sigurnu i umjereno brzu plovidbu, te unutrašnje uređenje čije je glavno obilježje komfora funkcionalni sklad i izobilje slobodnog prostora po kojem se može kretati bez međusobnog guranja i sudaranja. 40 MY je građen na poludeplasmanskom sendvič trupu, koji sa standardnim motorima od 2x240KS postiže više nego solidne brzine, maksimalnu od 22 i krstareću od 18čv. Klasična elegancija prenešena je izvana i u unutrašnjost, u kojoj prevladavaju površine obložene u svijetlo obrađeno drvo. Velika kormilarnica sastoji se iz komandnog pulta, salona i kuhinje, koja ima dvije opcije smještaja – naprijed na suprotnoj strani od kormilarske konzole ili u sklopu salona. Ispod palube smještene su kabine s dvije kupaonice, vlasnička u pramcu, a dvije ili tri gostinjske u središnjem dijelu.

Belliure 48 MY
Dominirajući karakterističnim tradicionalnim stilom dinamičnih i pravocrtnih linija, Belliure 48 MY osvaja znalce i sladokusce neprijepornom elegancijom. Ako se tome pribroje izvrsne maritimne kakrakteristike i kvaliteta izvedbe, etablirani status ovog brodogradilišta postaje potpuno jasan. 48 MY je baziran na poludeplasmanskom trupu čvrste konstrukcije s dubokom kobilicom. Standardno se isporučuje s dva Yanmar dizel motora od 318KS, s kojima postiže 12-14čv krstareće brzine. Postoji i alternativni motor istog proizvođača od 2x370KS, s kojima se brzine kreću od 16-19čv za krstareću i 19-21čv za maksimalnu brzinu. Tako konstruiran trup dobro drži pravac kod malih brzina, te omogućava komfornu i suhu plovidbu kod teškog mora (kod te vrste krstaša najveća neprilika pri plovidbi po lošem vremenu jedino je što se nakon plovidbe mora isprati nakupljena sol s palube). Izrazito komforna unutrašnjost izvedena iz kvalitetno obrađenih materijala sastoji se iz vlasničke kabine u pramcu, na koju se nastavljaju dvije gostinjske i toaletni prostori. Po želji moguće je dodati i dvokrevetnu kabinu za posadu s vlastitom kupaonom, s ulazom iz krmene palube. Salon je na palubnom nivou s L sofom sa stolom, vizualno odvojenom kuhinjom i povišenim upravljačkim mjestom. Velike staklene površine uokolo, daju mu svijetli i prostoran ugođaj. Iz kokpita modularne stepenice vode na gornji most, dovoljno velik za smještaj cjelokupne šesteročlane družine.

Beneteau Antares 12
Beneteauova serija Antares (iznad 9 metara) oduvijek je bolovala od manjka atraktivnosti u svom izgledu. Niti noviji modeli se nisu uspjeli značajnije nametnuti, iako nikad nije bilo dvojbe u njihovu kvalitetu izrade i maritimnost. Zato iznenađuje novi Antares 12, koji je zablistao lijepim izgledom, voluminoznim prostorom i izvrsnim plovnim svojstvima. Antares 12 je kompetentni obiteljski krstaš s novim trupom i revolucionarnim propulzionim sistemom IPS, s kojim se postižu bolja ubrzanja, dobiva veći opseg plovidbe i poboljšavaju manevarska svojstva. Novi IPS sistem udružuje prednosti osovinskog pogona i učinkovitosti Z pogona u smislu lakšeg održavanja i lakoće upravljanja. Antares 12 je građen na V-oblikovanom trupu koji ima lak ulaz u valove i vrlo dobru deflekciju. Bočne strane trupa su jednostruko laminirane, dok je podvodna sekcija sendvič konstrukcije s balza ispunom. Unutrašnje strukturalno oblikovanje trupu daje potrebnu čvrstoću i omogućuje bolju iskoristivost unutrašnjeg prostora.
Interijer kormilarnice sastoji se od diskretno smještene kuhinje, U sofe koja zauzima najveći prostor salona i standardnog donjeg kormilarskog mjesta. Ispod palube su dvije velike kabine, svaka opremljena s vlastitim toaletnim prostorom. Vani, kokpit se može urediti po želji vlasnika s različitim pomičnim elementima. Gornji most je uređen s prednjim sjedalima i upravljačkom konzolom pomaknutoj prema natrag, da bi se dobila bolja panoramska vidljivost, osobito kod manevriranja u marinama. Za Antares 12 postoji više verzija motora i propulzionih sistema s klasičnim osovinskim pogonom i dvostrukim motorima, te IPS sistemom s Volvo D6 motorima snage 2x370 KS.


Beneteau Antares 13.80
Građena na konvencionalnom modificiranom V-trupu (ojačana struktura, unutarnja strukturalna mreža) s prop džepovima, Antares 13,80 je do sada najveća motorna jahta koju je ovo brodogradilište izgradilo. Profilirana kao sedan s gornjim mostom, to je klasična obiteljska jahta za duga krstarenja ekipirana komforom za 6-7 osoba (3 dvokrevetne kabine s 2 toaleta). Salon sa sjedećom garniturom, sklopivim stolom, kuhinjom i unutarnjim kormilarskim mjestom odaje visok komfor i praktičnost, a na uštrb prilično tijesnog kokpita. No zato gornji most pruža obilje prostora za boravak na svježem zraku (dvostruko upravljačko sjedište, U-sofa sa stolom, mokri bar), uz obavezni dodatak ležaja za sunčanje. Sunčati se može i na pramčanom djelu palube s dovoljno širokim i sigurnim bočnim prilazima. Opremljen dvostrukim Volvo dizelskim motorima, Antares 13.80 je lako upravljiv za dvoje te relativno ekonomičan ako se plovi krstarećom brzinom od 17čv (oko 108 ltr/h i doseg od 236 Nm), ali i brz kod maksimalne brzine koja doseže do 30čv.

Beneteau Antares 9.80
Beneteau ne miruje. Prošlogodišnje predstavljanje najvećeg Antaresa nastavilo se s manjim bratom koji je preuzeo sve vrline većeg modela. Baziran na novom trupu 13.80, Antares 9.80 odlikuje se privlačnim izgledom ravnih i funkcionalnih linija neopterećenih dizajnerskim futurističkim prenemaganjima. Djelotvorno izveden trup s prop tunelima i krutim osovinama (model se isporučuje isključivo s dva motora), osigurava sigurnu plovidbu bez obzira na stanje mora. Iskoristivi prostor i komfor primjereni su veličini broda od 10m. Potpalublje se sastoji iz dvije kabine s ne odviše velikim toaletnim prostorom. Salon i kuhinja su u skopu zatvorene kormilarnice sa sasvim dovoljno mjesta za ugodan boravak četiri osobe. Kokpit je očišće od svega suvišnoga što bi sportskim ribičima smetalo pri lovu. Ovisno o potrebama, kokpit ili krmena platforma mogu se povećavati ili smanjivati pomicanjem krmene pregrade. Antares 9.80 isporučuje se s motorima Nanni ili Volvo, maksimalne snage do 2x230KS. Sve te karakteristike bile su dovoljne da Antares 9.80 u svojoj kategoriji premoćno osvoji titulu "Hrvatski brod godine 2003".

Beneteau Flyer 12
Technical Specifications / Tehnički podaci
LOA 41,4 ft
DPS 12,62 m
Hull lenght / Dužina trupa 11,98 m
Beam / Širina 3,99 m
Draught / Gaz 1,16 m
Weight / Težina 8895 kg
Helm headroom / Visina kormilarnice 1,96 m
Fuel capacity / Spremnik goriva 1200 l
Water capacity / Spremnik vode 320 l
Berths / Broj ležajeva 4
Cabins / Kabine 2
Motor / Motor 2x310 KS (HP)


Standardna oprema

jednodjelna konstrukcija bokova i balza sendvič podvodnog dijela trupa
paluba balsa/polyester sendvič konstrukcije
vertikalno el. sidreno vitlo
pumpa morske vode
krmena platforma s ljestvama
kuhinja (mikrovalna pećnica s roštiljem, keramički štednjak, sudoper, hladnjak 80 ltr)
instrument ploča (brzinomjer, pok. temperature, indikatori trima i kormila, pok. goriva, kompas, el. kontrole motora sa EDC sistemom)
brisači vjetrobrana s mlaznicama i odmagljivačem (2)
MP3 radio/CD player & 6 zvučnika
kupaone s WC-om (električni 1, brodski 1) & tuš (2)
vanjski el. priključak
punjač baterija
protupožarni sistem
grijanje toplim zrakom (el. ventilatori)
upravljački sistem s IPS-om (el. kontrole na motorima)
manuelna kaljužna pumpa
el. kaljužne pumpe (2)
tlačni vodeni sustav t/h

BM Sport Crusier 31
BM Sport Cruiserje klasičan krstaš neodoljiv zbog svoje privlačne linije, prostranog kokpita i unutarnjeg komfora prilagođenog njegovoj kategoriji. Građen je na solidnom, dubokom-V trupu crvene ili modre boje s integriranom krmenom platformom. Svoje kvalitete trup pokazuje u svim režimima plovidbe, mekim prolaskom kroz valove uz dobro držanje pravca kao i besprijekornog ponašanja kod zavijanja. Zahvaljujući svojoj širini, jednostavna i praktično rješena unutrašnjost dovoljno je velika da bi se obitelj od četiri do pet članova osjećale ugodno.
U kokpitu uzdužnu desnu stranu zauzeo je mokri bar s poduljom radnom površinom, štednjakom i sudoperom sa slavinom i mnogo spremišnog prostora. Za potpun komfor potrebno je nadoplatiti za hladnjak. U sklopu krmene platforme smješten je obavezni tuš kao i praktično mjesto za bokobrane. Unutrašnjost je bogato opremljena, kako i dolikuje brodu od skoro 10 metara dužine. Palubni i bočni prozori osigurat će dovoljno dnevne svjetlosti i kvalitetno prozračivanje. U pramčanoj kabini nalazi se dvostruki ležaj s garderobnim ormarom. Salon ima L sofu sa stolom, čijim se podešavanjem visine može dobiti pomoćni dupli ležaj. Na suprotnoj strani je kuhinja, koja uz ostalu standardnu opremu ima i mikrovalnu pećnicu te hladnjak. Toaletni prostor s tušem i električnim WC-om ima punu stajaću visinu. Ispod kokpita smještena je krmena kabina s dvojnom posteljom Za BM Sport Cruiser u ponudi su tri proizvođača motora, s benzinskim i dizelskim opcijama različite snage, od 300 do 2x225 KS.


Calafuria Catarsi Scorpionero 950
Prestižni talijanski arhitekt Vicenzo Catarsi potpisao je vanjski dizajn klasičnog oblika, čime Scorpionero potencijalnim kupcima sugerira kvalitetu i pouzdanost. Bolnički bijelo riješena paluba i ograda daju brodu specifičnu dandyevsku osebujnost, ali izuzetne maritimne osobine, robustnost i Yanmar dizeli (2x220KS) nalaze uvijek zainteresirane kupce. Ono što uvijek privlači pažnju gdje je sigurnost primarna jest podvodni dio trupa napravljen po "Calafurija filozofiji". Zahvaljujući krmenim krilima podvodni dio Scorpionera nije u opreci s morem već s njime saživljen, nudeći izvrsnu stabilnost u plovidbi i na sidru. Prema riječima projektanta, s njegovom brodicom svako more, ma kakvo bilo, postaje jednostavno poput autoputa.
Građen na čvrstom sendvič trupu dubokog-V pramca s oštrom ulaznom formom, Scorpionero 950 je brod privlačnog izgleda i moćnog profila. Osobito prostran za svoju veličinu, Scorpionero je dostupan u dvo-kabinskom rasporedu ispod palube, te sa salonom i kuhinjom unutar kormilarnice. Intrijer je izveden iz trešnjinog furnira, a kvaliteta izrade očita je diljem unutrašnjosti. Vani, veliki kokpit organiziran je za ozbiljan ribolov, te uključuje krmena vrata i držače štapova kao standardnu opremu, dok su spremnik za mamce s protočnom vodom, ledenica, tenda i tikovina na podu preporučljiva nadogradnja koju treba nadoplatiti. Duga lista standardne opreme s mogučnošću ukomponiranja isto tako bogate opcijske, sasvim zadovoljavaju kriterije za višednevni sportski ribolov i krstarenja (grijanje, klima, generator, solarni paneli).
Standardni dvostruki Yanmar ili Volvo dizel motori (2x220, tj. 2x225 KS) omogučit će krstareću brzinu od 22-23 čv i maksimalnu od 30. Opcijski snažniji motori istih proizvođača (2x260 KS) omogućuju krstarenje s 25 čvora i maksimalnu brzinu s 33 čvora.




Post je objavljen 02.06.2009. u 19:14 sati.