bok! eo današnja tema je dosta zanimljiva pa neću pisati ništa drugo osim toga. mislim da je ovo dovoljno:
4. MiG-21 u HRZ-u i PZO-i
MiG-21 u HRZ i PZO dolazi tijekom Domovinskog rata i otada pa sve do danas ih koristimo. HRZ čini 8 MiGova-21bis i 4 MiGa-21UM. Baziraju se u dvije baze: 21. ELZ na Plesu u Zagrebu i 22. ELZ u Puli.
5. svibnja 2003. dio Hrvatske lovačke eskadrile MiG-21 bis vratio se s generalnog remonta u Rumunjskoj. Karakteristike aviona znatno su poboljšane, a pilotima je to jako važno jer ciljeve u zraku mogu otkriti na puno većim daljinama i djelovati na protivničke avione iz svih smjerova, a poboljšana je i bliska borba u zraku. Također je omogućeno i precizno djelovanje po ciljevima na zemlji. Uza sve to, rad je pilotima olakšan i suvremeno opremljenim kokpitom.
Nakon preobuke za let nadzvučnim avionima, bojnim gađanjem raketama zrak-zrak, vojni piloti ulaze u sastav borbenih pilota HRZa. MiG-21 je avion koji ne trpi pogreške i jedan je od najtežih za letenje. MiG-21 zahtjeva vrlo dobru pripremu i obuku te stručnost i koncentraciju da bi se njime upravljalo. Potom mladim pilotima ostaje još i borbena obuka za ciljeve na zemlji.
Ipak, MiG-21 je danas zastarjeli borbeni avion koji zaostaje za zapadnim lovcima jer se manevarske sposobnosti ne mijenjaju (motori se ne pojačavaju ili mijenjaju, a troše puno goriva). Upravo zbog toga je u planu bio otpis ovih aviona i nabava 12 novih, ali zbog novonastale državne krize HRZ ipak neće kupovati nove avione. Umjesto toga do 2012. će poslati 6 starih MiGova-21 na moderinizaciju u Rumunjsku.
LP,
caspix
Post je objavljen 09.01.2009. u 18:08 sati.