Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ciao

Marketing

SUBLIMINARNE PORUKE...

Danas svugdje gdje se okrenemo, u podsvijest nam ulaze razne poruke. U filmovima,pjesmama,reklamama,serijama nalaze se subliminarne poruke.Govore nam sto da radimo,o vragu,o seksu,o tome sto se treba nositi.

KAKO ONE DJELUJU NA NAS?
Ljudski mozak je podijeljen u dvije polovine. Naučnici tvrde da lijeva polovina mozga obuhvata racionalne i analitičke funkcije nervnog sistema, dok je desna polovina mozga sposobna obuhvatati podsvjesne, emocionalne i instinktivne procese. Tako, naprimjer, skrivenu poruku "unauhiram imzu", koja preko lijeve polovine mozga dospijeva u svijest slušaoca, desna polovina mozga pretvara u naredbu "uzmi marihuanu". Razum se ovoj poruci ne može suprostaviti, jer je ne prepoznaje.
Znanost još nije dokazala koliko one utječu na nas,jel nam moug promjeniti moć rasuđivanja,ali ju definitivno mogu oslabiti.
Kako je moguće da skrivene poruke dopru do slušatelja?

Takvim skrivenim porukama razum se ne može oduprijeti, jer ih ne može niti prepoznati! Što češće slušatelj čuje poruku, to je snažnije njeno sugestivno djelovanje, pa je veća i vjerojatnost da se ponaša kako mu je naređeno.
U jednom američkom supermarketu, u kojem su krađe bile svakodnevna pojava, uprava je odlučila kupcima pustiti poruku Ja sam dobar, ja ne kradem, skrivenu u jednoj pjesmi koja se često slušala prilikom kupovine ( i krađe ). Zbog brzine kojom je poruka usnimljena na vrpcu, kupci je nisu mogli čuti, ali podsvijest je poruku dobro primila! Krađe su se ubrzo smanjile za 70 %.

SAMI POČETAK:

Drugi svjetski rat je upravo zavrsio i Sjedinjene Drzave su bile u punom ekonomskom “boom-u”. Velike industrije, razocarane tradicionalnom reklamom, ulazu napor i novac da od psihologa i znanstvenika izvuku i pronadju neku novu tehniku komuniciranja i uvjeravanja ljudi. James Vicary, reklamni agent, 1956 godine stavlja u praksu jednu svoju staru ideju.

Osnivajuci Subliminal Projection Company, organizira prikazivanje prve subliminarne poruke u jednoj kino dvorani u New Jerseyu. Publika, koja nije imala pojma o cemu se radi, prati prikazivanje filma “Picnic” u kojem se provaci tu i tamo svakih 5 sekundi poneki fotogram u trajanju od 1/3000 sekundi, koji je trebao stimulirati konzumaciju kokica i Coca Cole (koristeci slogan: "Drink Coca-Cola" and "Hungry? Eat Popcorn"). Vicary, nakon nekoliko dana, potvrdjuje rezultat svog pokusa: prodaja kokica se tokom prikazivanja filma povecala za 50%.

Odusevljenje je trajalo samo nekoliko godina: znanstvenici, koji su pokusali dokazati tvrdnju, nakon tisuce i tisuce pokusa, nisu uspjeli ponoviti rezultat, te je 1962 Vicary ipak priznao da je falsificairao rezultate svog pokusa (“Much ado about nothing”) kako bi spasio svoju firmu od konacke propasti.

Medjutim, unatoc priznanju da od toga nema nista, kamen je bacen u more reklamnog businessa, te se ideja naglo siri. Kao gljive poslije kise, pocinju se radjati instituti i agencije koje predlazu unosenje subliminarnih poruka u reklame, dok su televizije i radija preplavljene zahtjevima oglasivaca koji su ocarani ovom novom tehnikom.

1970.god., Del Hawkins, profesor marketinga na Southern Illinois University, tvrdi da je u stanju putem subliminarne stimulacije prouzrociti glad ili zed; Hal Becker primajuci million dolara za istrazivanje, gradi stroj koji je u stanju slati poruke na ekran, urezujuci na taj nacin u pamcenje promatraca poruke tipa “vozi pazljivo”.
Ali reakcija siroke javnosti je negativa, te zbog velikog straha iste, istrazivanja u smjeru subliminarnog reklamiranja jer navodno zavrseno (tako nam barem kazu).

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost

PORUKE U SLIKAMA:
Nađite ..poruku:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost

PORUKE U GLAZBI:
uglavnom,za to si možete skinut na netu program..AUDACITY..i odvrtit pjesmu unatraške..

ali svejedno evo vam primjeri:
Pristupi nam, pristupi nam, pristupi nam..." (pjesma "Hell Awaits" grupe Slayer);

"Sam đavo je tvoj bog" (pjesma "God of Thunder" grupe KISS);

"Zli imaju moć" (pjesma "Every Little" grupe Police);

"'Ja te volim'- rekao je đavo" (pjesma "Tops" grupe Rolling Stones);

"Time si bespomoćan protiv zlih, protiv sviranja unatrag" (pjesma "She Bop" grupe Cindy Lauper);

"Hail Satan, haaaaail Satan!" (pjesma "When you call my name" pjevačice Madonna).

Zanimljiv je i primjer u pjesmi Johna Lennona 'Imagine', kada se, pušteno unazad ''Imagine All The People'', čuje ''The People War Beside Me'' (Ljudi ratuju pored mene).

U poznatoj pjesmi Britney Spears 'Baby One More Time' kada se deo 'With You I Lose My Mind, give me a sign', pusti unazad, čuje se 'Sleep with me, I'm not too young'

U pjesmi 'Empty Spaces' Pink Floyda, kada se nerazumljivo mumljanje pusti unazad, čuje se: 'Čestitamo, otkrili ste skrivenu poruku. Molim vas pošaljite vas odgovor starom Pinku,.-ovo mi je fora..=)

U pjesmi od 2paca..Pacs life..unazad poručuje Im still alive...

A sada jedna zanimljivost..kad pustite unatraške pjesmu od Toše Proeskog: Igra bez granica..
ona govori :Ne ces me uhvatiti Johan.Idem u vječnost..jezivo..

METODE TIH PORUKA:
Postoje tri metode tonskog backward maskinga: - fonetska, tehnička i kombinacija te dvije - tehničko-fonetska metoda.

• Fonetska metoda
Fonem dolazi od grčke riječi koja označava najmanju jedinicu određenog jezika koja se ne može raščlaniti u skup još manjih jedinica. Kada se određeni fonemi okrenu (snime) unatrag, tada kombinacija samoglasnika i suglasnika potpuno drugačije zvuči nego što je to slučaj pri normalnom govoru. Neki pojedinačni samoglasnici, prilikom tog postupka, zvuče kao što inače zvuči grupa njih, dok neki suglasnici potpuno nestaju, skriveni iza novonastalih glasova. Mnogi konsonanti ostaju nepromijenjeni, uglavnom se mijenjaju suglasnici b, d, k, p i t.
Dakle, primjenjujući fonetsku metodu, unaprijed sastavimo riječ ili čitavu rečenicu koju želimo sakriti, da bi potom, okrenuvši je u obrnutom smjeru i zatim je slušajući, dobili opet riječ ili rečenicu, ali sada potpuno drugačijeg smisla.
Međutim, to nije nimalo lako postići. Pretpostavimo li da u jedan glazbeni komad trebamo unatrag ugraditi poruku koja se, prilikom normalnog slušanja, neće moći primijetiti, suočit ćemo se sa dva problema. Prvo, potrebno je pronaći određen dio pjesme snimljene na vrpci koji, kada se odvrti unatrag, daje upravo tu poruku koju želimo da slušatelj-žrtva primi ne znajući, podsvjesno. Zatim, potrebna je i melodija za tekst poruke, a koja neće uticati na razumljivost teksta, jer on mora ostati istaknut, i za podsvijest razumljiv. Za normalnog skladatelja ili pisca teksta, neobično je teško - ako ne i nemoguće - sakriti poruke u pjesmi.

• Tehnička metoda
Od samih početaka snimanja muzike, glazbenici su mogli obogaćivati svoje muzičke sadržaje raznim tonskim efektima. Mogućnost promjene smjera zvuka, odnosno ljudskog govora, dovela je do najrazličitijih mogućih vrsta glasova.. U doba digitalne tehnike snimanja kakva se danas koristi u tonskim studijima, mogućnosti postizanja specijalnih tonskih efekata više nemaju granica.
U glazbenim studijima pojedini instrumenti i glasovi snimaju se, zahvaljujući višekanalnoj tonskoj tehnici, odvojeno. Zatim se, pomoću specijalnih uređaja - tonskih miksera - spajaju u jednu zvučnu cjelinu. Studijska magnetofonska vrpca šira je od onih za kućnu uporabu, i podijeljena na 24, odnosno 36 kanala. Na jedan kanal usnimi se poruka snimljena unatrag, da bi potom, reproducirana u pravom smjeru zajedno sa ostalim kanalima, bila izobličena i neprepoznatljiva za našu svijest, dok je podsvijest prima sasvim razgovjetno.

• Tehničko - fonetska metoda
Tu medodu upotrijebili su Jimmy Page i Robert Plant, gitarist i pjevač grupe Led Zeppelin, u pjesmi Stairway to Heaven. Prilikom ove metode snimaju se izgovorene riječi, i točno se mora znati kako će one zvučati kada se vrpca pusti unatrag. To je vrlo kompliciran i mukotrpan postupak. Evo kako ga sam Page objašnjava:
1. snimi se fraza,
2. sluša se kako snimka zvuči unatrag,
3. slušaju se pojedini zvukovi koji bi spojeni mogli dati željeni rezultat,
4. ti zvukovi snime se na drugu traku,
5. snimljeni zvukovi se zatim slušaju unatrag da bi se ocijenilo kako zvuče, i koliko se došlo blizu željenog rezultata.
Page i Plant proveli su sate i sate dok nisu dobili željeni rezultat. Rečenicu I wish it would snow Plant je izgovorio naglaskom Ah uišit vuuud snou i, kada je snimak pušten unatrag, čulo se Wants to be sure .
Kako pronaći skrivenu poruku?

PORUKE U REKLAMAMA I FILMOVIMA:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost

mislim da ova slika govori sama za sebe..
a tih poruka ima i ponajviše u DIsneyevim crtićima..samo morate pazljivo pogledati..

Prilikom gledanja filma u kinu, pred ljudskim okom prolaze 24 slike u sekundi. Kada su sastavljači reklama kompanije Coca-Cola jednom prilikom umetnuli 1 sliku boce Coca-Cole između tih 24, zbog tromosti oka ljudi nisu mogli ništa primijetiti, ali kod gledatelja se javila neobuzdana žeđ, i to baš za tim pićem!

JESU LI SUBLIMINARNE PORUKE ŠTETNE?
Veliki broj naucnika, danas, je usmjeren prema zakljucku da ovakva vrsta poruka ne moze imati utjecaja na ljude. Ali ipak, sumnja ostaje. Ako ne zbog poruka, onda zbog velike crne rupe koju znanost jos uvijek ima po pitanju ljudskog mozga.
Neki psihijatri jos uvijek tvrde da je nas mozak u posebnim okolnostima ipak u stanju, ne samo registrirati i prevesti skrivene poruke, vec se moze cak i ostetiti. Umor, nezrelost, traume ili tumori na mozgu, mogu oslabiti organizam i na taj nacin uvjetovati da mozak nasvjesno shvati obrnute ili skrivene poruke.
Nekolicina americkih specialista (!) je pronasla teske psihicke smetnje kod ljudi koji su dugo slusali rock glazbu: od nasilja do trenutacnog gubitka koncentracije, od poteskoca u pamcenju do samoubilackih nagona. Ovi problemi su navodno uvjetovani vibracijama niskih frekfencija koje proizvode gitare, a ne skrivene poruke u tekstu pjesama.
1990. god. clanovi grupe Judas Pries u Nevadi (SAD) su bili tuzeni da su svojom glazbom prouzrocili samoubojstvo dvojice njihovih fan-ova, putem subliminarne poruke u pjesmi. Clanovi grupe su bili oslobodjeni tuzbe, ali je javnost usmjerila pozornost, te se skandalizirala subliminarnim porukama u njihovim pjesmama, a ne cinjenicom da su samoubojice bile narkomani i da su odrasli u vrlo teskim uvjetima.
Problem je, znaci, da ljudi teze vjerovati, u kulturi u kojoj zivimo, manje vjerovatnoj verziji iznesenih cinjenica.
Zbog toga su jos uvijek jako rasirene..

I NA KRAJU KOJA JE SVRHA SVIH TIH PORUKA???
Po meni..ne znam..da iskvari svijet..ali to bi više išlo pod teorije zavjere,a one su sve nedokazane...
ŠTA VI MISLITE??

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

QuickPost

P.S. ovaj tekst je nastao skupljanjem činjenica,a ne mojim osobnim mišljenjem.Znam da je post dugačak,ali nadoknađuje sve ono vrijeme koliko me nije bilo na ovom blogu..

See ya! CIAO!



Post je objavljen 19.03.2008. u 12:01 sati.