Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/espanaf1renault

Marketing

FORMULA 1 NA DLANU FERNANDA ALONSA(dosta zanimljiva priča..)

Fernando Alonso je čovjek koji je na kraju 2007. uzdrmao Formulu 1 na način na koji to nije uspjelo još nikada niti jednome vozaču. Kako? Tako što danas u ovom sportu nema niti jedne jedine ekipe koja na ovaj ili onaj način nije okrznuta (ili uzdrmana) špekulacijama oko daljnje sudbine dvostrukog svjetskog prvaka, ili bar posljedicama tih špekulacija.

Iz Ferrarija su još prošlog mjeseca objavili da je s Felipeom Massom potpisan novi, trogodišnji ugovor, dakle do kraja 2010. Budući da Kimiju Räikkönenu još preostaju dvije godine njegovog trogodišnjeg ugovora, to je trebalo značiti kraj priča o ozbiljnim pregovora oko Alonsovog prelaska u Maranello. Međutim, priče nisu prestale. Naime, izravno iz Ferrarija dolaze informacije o tome da Massin ugovor nije apsolutno vodonepropustan, svakako ne za 2009. i 2010., već da je taj ugovor za te dvije sezone zapravo tek opcija – s prioritetom na strani Ferrarija. To će reći da nakon 2009. Ferrari može odlučiti da je Massa slobodan – ukoliko, naravno, za to postoji dobar razlog. Prema nekim indikacijama taj bi razlog moglo biti pismo namjere, za 2009. i dalje, potpisano s Alonsom.

Ako je ova informacija točna, zašto ˝deal˝ s Alonsom nije zgotovljen prije nego što je Massa potpisao novi ugovor i, dakako, zašto Alonso već za 2008. nije prešao u Ferrari? Zato jer se Španjolčevom dolasku, još od kolapsa njihovih pregovora sredinom 2005., žestoko protivi Ferrarijev boss Jean Todt. A prije mjesec dana Todtove su akcije u Maranellu, čini se, bile znatno jače nego danas. Zakašnjeli dogovor s Alonsom još je jedan pokušaj Ferrarija da dobije i vuka i zadrži sve ovce na broju.
Ali, idemo dalje niz stazu F1 boksova.

Renault, ekipa s kojom je Alonso najviše postigao, i dalje se čini kao najvjerojatnija i najlogičnija destinacija za Španjolca u 2008. Flavio Briatore drži da su šanse za to 60 posto, i stalno obećava konkretne vijesti kroz nekoliko dana. Ali, moguću idilu zatamnjuje nekoliko oblaka. Ponajprije, Renault ima povelik problem s McLarenovom tehničkom dokumentacijom koja se ilegalno našla u njihovom kompjuterskom sistemu. O toj novoj špijunskoj aferi FIA će raspravljati kroz tjedan dana, i vjerojatno je da i Alonso čeka na rasplet prije donošenja bilo kakve odluke.

Potom, Alonso uporno inzistira tek na jednogodišnjem ugovoru za 2008., moguće zbog pisma namjere s Ferrarijem. U Renaultu žele duži brak, iz posve razumljivih razloga. I na kraju, novac. Premda je vjerojatno da glavni Renaultov sponzor, ING, ima mogućnost pokrivanja bilo kakvih Alonsovih potraživanja, moguće je da Alonso vuče za sobom i prtljagu naknade McLarenu za puštanje na slobodu. Ukoliko je ova pretpostavka točna (a za sada je objavljeno tek to da Alonso nije morao ništa platiti za odlazak iz McLarena, ne i da netko drugi nije dužan za to platiti), moguće je da ING oklijeva biti i jedan od većih sponzora McLarena. I još: zapravo se oko pokrivanja Alonsa trenutno vodi nekoliko pravih financijskih bitaka između nekoliko moćnih (uglavnom španjolskih ili latinoameričkih) bankovnih i telekomunikacijskih korporacija. Te bitke zapravo trenutno ne čine puno da učine Alonsov prelazak u Renault jednostavnim.

BMW je bio u središtu špekulacija u vezi s Alonsom prošlog srpnja, kad se (u jeku sve većeg Španjolčevog nezadovoljstva u McLarenu) vrlo ozbiljno govorilo o izravnoj razmjeni s Robertom Kubicom. S vremenom, ova je priča izgubila na snazi, i sada je BMW, čini se, posve van kombinacija.

Sličan je scenario neko vrijeme vrijedio i za Williams. Naime, Dennis je bio (i još je) vrlo zainteresiran za Nica Rosberga, pa se činilo da bi razmjena s Alonsom mogla biti idealna za obje ekipe, pogotovo što bi, govorilo se, riješila i problem one kompenzacije za prijevremeni prekid Alonsovog ugovora. No, čini se da u cijeloj stvari ipak nije dostignut potpuni financijski ekvilibrij na relaciji Woking-Grove, pa su uslijedile definitivne garancije da Rosberg ostaje u Williamsu, a o Alonsovom dolasku u tim okolnostima nitko više ne govori.

Početkom listopada najnovija i najspominjanija destinacija za Alonsa bila je Toyota, osobito nakon što su glavni ljudi ove ekipe viđeni kako s ciriškog aerodroma rentiranim automobilom odlaze u relativno nepoznatom pravcu. Relativno, zato jer je taj pravac zapravo bio okolica Ženeve, gdje od početka ove godine stanuje Alonso. No, od tada ta se priča nije intenzivirala. Umjesto toga, nitko više ne govori kako je pozicija Jarna Trullija upitna. I, naravno, Timo Glock potvrđen je za drugog vozača utrka za 2008.

Nešto prije toga aktualan je bio i Red Bull, čak do te mjere da je glavna priča bilo Alonsovo uvjetovanje dolaska angažmanom Rossa Brawna, tada još, činilo se, čvrsto u Ferrarijevoj orbiti. Dieter Mateschitz nije uspio – ili htio – dovesti Brawna da radi uz Adriana Neweya (koja bi to kombinacija bila!), a ovih dana izjavljuje i da je 2008. još suviše rano za dovođenje uistinu velike vozačke zvijezde. I, jasno, ne treba zaboraviti da Red Bull koristi Renaultove motore. Teško je za pretpostaviti da bi Francuzi bili posve ravnodušni na mogući scenarij sustavnih poraza od ekipe kojoj prodaju motore.

Što vrijedi za Red Bull, vrijedi i za Toro Rosso, s tim što iz ove ekipe nisu izveli neku briljantnu PR akciju niti potvrđivanja niti demantiranja glasina njihove veze s Alonsom.
Što se novo-stare ekipe Force India (čitaj Spyker) tiče, oni stvarno nemaju jako puno veze s Alonsom, osim što će i njihov izbor vozača za 2008. na kraju ipak izravno ovisiti o tome što će odlučiti izgnanik iz McLarena, i kako će se onda posložiti sve ostale domine.

Naravno, primijetili ste da su za kraj ostale dvije Hondine ekipe. Da, najnovije glasine čvrsto vežu Alonsa uz Hondu. Ne samo da je sada vođa te ekipe upravo Ross Brawn (kojeg je Alonso tako jako htio u Red Bullu, ili Ferrariju dok je možda pregovarao s njima), nego je Alonso već bio u toj ekipi na uzimanju mjera za vozačko sjedalo. I još: Rubens Barrichello je, navodno, već bio, iz istog razloga, u posjeti – zajedno s Rossom Brawnom – Super Aguriju. Koji, eto, još nisu definirali tko bi bio partner Takumi Satou za 2008.

Koliko su ove posljednje priče točne, teško je reći. Iz Honde energično tvrde da su sve ovo tek neosnovane špekulacije. Ako znamo da je Nick Fry točno tjedan dana prije dolaska Brawna u Hondu cijelom svijetu prodao istu bajku o neosnovanim špekulacijama, sve je moguće.
Uistinu, sve je moguće, pogotovo kad se zna koliko u Fomuli 1 danas vrijede službeni demantiji, ili potpisani, naizgled čvrsti, ugovori.

Dakle, Fernando Alonso uistinu drži čitavu Formulu 1 na svojem dlanu.

Post je objavljen 18.03.2008. u 16:15 sati.