Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/masterofwishes

Marketing

Odjeća i sexualnost (2)

„X“ linija koja naglašava poprsje, struk i bokove vladati će sve do doba Ampira.
Ampir (Klasicizam) odjeća tad poprima izduženije i nabranije forme.
Ženska odjeća počinje oponašati odjeću grčkih i rimskih skulptura i izvedena je od laganog muslina. Iako je hladno – od dame se očekuje da bude lepršava i golišava – seksi su obnažena ramena i bose noge .Struk se opet diže u liniju ispod grudiju.
Odrasla žena poprima siluetu djevojčice. Na cijeni je nevinost i povratak prirodi, sloboda i romantika.
Kod muškaraca se pojavljuju prve forme muškog odijela. Muškarci nose pripijene frakove, uske taice i visoke šešire. Struk je naglašen, a u ruci je obavezan štap – jedan od falusnih simbola. Muška silueta je vrlo snažna i impozantna, nasuprot krhkim silueta „žena-djevojčica“
Pandan štapu – u ženskoj se odjeći – kod promrzlih dama javlja muf kao modni dodatak i kao simbol ženskog spolnog organa.
Tada nastaje tzv. Dandy stil kod muškaraca.

Nakon Ampira ponovno se vraća X linija – ona će svake godine postojati sve raskošnija kako raste moć građanskog staleža i cvate tekstilna industrija.
U doba kraljice Viktorije – moda prati njezin stil i u skladu je s njezinim životnim mijenama.
Kao djevojka nosila je uske ampir haljine, kao majka brojne djece nosila je X liniju , puno primjereniju višestrukoj rodilji, a nakon smrti voljenog Alberta i moda poprima manje razigrani ton.
U to doba naglasak seksualnosti je na ženskom gležnju. U svrhu očuvanja damskog čudoređa nosile su se visoke čizme ispod dugih haljina. Ta manija skrivanja gležnja išla je tako daleko da su se i noge klavira oblačile u tkaninu kako ne bi svojom golotinjom vrijeđale nečije osjećaje.
Budući da je to doba kada je tkanina sve dostupnija i krinoline postaju sve raskošnije. Kako je bilo nepraktično da se šire još više u širinu – počele su se oblikovati tako da imaju iza sebe šlep, a taj šlep je kasnije evoluirao u „S“ liniju.
„S“ linija je obuhvaćala pripijeni gornji dio odjeće, relativno usku suknju sprijeda i masu naborane tkanine na stražnjici.
U to doba vraćaju se vrlo strogi korzeti koji stežu žensku figuru do deformiteta.
Struk nije nikada bio tanji.
Sve skupa je često završavalo i tragično jer se usljed dugododišnjeg nošenja korzeta događalo pomicanje unutarnjih organa kod žena, deformacije kičme ili nemogućnost normalnog porođaja.
Vrhunac korzetskog ludila događao se u doba secesije početkom 20. stoljeća.

U to doba muško odijelo poprima neke obrise koji se uz manje preinake očuvalo i do danas.

Prvi svjetski rat, pad industrijske proizvodnje pripomogli su pojednostavljenju ženske odjeće.
Dvadesetih godina, prošlog stoljeća, jačaju ženski pokreti za ravnopravnost, pa se žene žele osloboditi kako društvenih, tako i odjevnih okova.
Nakon rata je usljedilo razdoblje Charlestona, i po prvi puta u povijesti, kratkih haljinica i kratke kose.
Odbačeni su korzeti, teški šeširi, perike i sve što je opterećivalo žensku pojavu nekoliko godina ranije. Žena po prvi puta u povijesti pokazuje noge.
Po prvi puta neke žene nose muška odijela.

Coco Chanel se pojavljuje kao modna revolucionarka.
Ona uvodi ženski kostim, malu crnu haljinu, i hlače kao nove odjevne predmete u ženskoj garderobi. Uvodi praktičnu i udobnu modu, a njezina ideja o nužnom sadržaju svakog ženskog ormara zadržala se uz manje dodatke i danas: dobar kostim, suknja i hlače koje se mogu kombinirati uz kostim, poneka kvalitetna bluza, kvalitetan džemper, vesta na kopčanje, prsluk, mala crna haljina i dnevna haljina....

Novi rat je još više pridonesao pojednostavljenju ženske odjeće.
Mnoge žene su radile na raščišćavanju ruševina, zapošljavale se u ratnoj indutstriji, bile u vojsci....
Novi je stil života iziskivao i praktičniju odjeću, a ne treba zanemariti ni besparicu i ekonomsku krizu u SAD-u koja je prethodila.
Ono što je Coco započela prije rata – prihvatile su žene zapadne civilizacije.
U posvemašnjoj krizi žene prekrajaju stare široke muške hlače svojih muževa i nastaje uska suknja ispod koljena.
Četrdesete su u Americi obilježile ženstvene linije – naglašenih ramena, uskog struka i pripijenih suknji s naglaskom na oblinama bedara i nogu.
Poslovne žene, kojih je sve više, počinju nositi kostim koji u gornjem dijelu obuhvaća sako po uzoru na muški, samo ukrojeniji i ženstveniji te usku suknju.
Bluza koja se nosi ispod ostaje izraz ženstvenosti – sadrži čipku, mašne, od finih je materijala, uzorkovana.....
Premda radi, žena se ne odriče svoje ženstvenosti, koja se sada više očituje u detaljima nego u nekadašnjoj raskoši.

Nakon rata skladišta u tvornicama tkanine su prepuna.
Traži se način da se potroše kilometri nagomilane tkanine.
Madi dizajner C. Dior u to doba prezentira svoj New Look.
I taj modni stil uskoro postaje općeprihvaćen kako od strane modne mašinerije, tako i od široke ženske populacije.
Industrija ga prihvaća jer krojevi zahtjevaju veliki utrošak tkanine, a žene stoga jer je doba ranih 50_ih, doba obnavljanja globalne populacije. Žene rađaju brojne obitelji(posebno u Americi) a aktualna moda nudi prikrivanje tjelesnih nedostaka uzrokovanhi minulim trudnoćama.
New Look naglašava grudi i struk, a ispod struka se obilno širi u suknju koja seže do ispod koljena. Linija je vrlo ženstvena.

Nova revolucija u odijevanju slijedi ranih 60-ih pojavom Mary Quant i mini suknjom.
I opet su žene bile nezadovoljne svojim položajem u društvu. Njihov revolt, uzrokovan pokušajem da ih se ponovno vrati u kuću, nakon što su minuli ratovi i gospodarstvo se oporavilo, je izrastao u seksualnu revoluciju, a to je rezultiralo daljnjim razgolićenjem ženske figure.
Ženske noge – bile lijepe ili ružne, bile tanke, debele ili idealne, pokazivale su se bez imalo kompleksa.
Tada je lansirana i prva kontracepcijska pilula.
Došlo je do opće ekspanzije do tada stoljećima pritajivane i muške i ženske seksualnosti.
S tim u skladu javlja se i potreba za odjećom koja će naglasiti novi stil života.
S druge strane, javlja se potreba mladih ljudi da ostvare sebe kroz neke moderne ideje i to rezultira formiranjem brojnih subkultura koje su uvodeći novu odjeću u svakodnevni život počele sve više obogaćivati odjeću današnjeg modernog čovjeka.
Seksualnost je postala imperativ u svemu što se od šezdesetih na ovamo nudilo u modnoj industriji.

*****
Eto ukratko, fino, tečno, lijepo i pametno, zahvaljujući ponoćnoj saznali smo nešto što prije možda nismo znali.
Nadam se da je sad malo jasnije zbog čega nisam tekst cjepkao na puno više djelova. K tome autorica kaže da je ovo tek onako zagrebano po površini ....:):)
Hvala još jednom ponoćnoj dami, a sljedeći put ćemo degustirati neke fine afrodizijake i jesti neka mmmmmmm jela :):):)

Madonna - Bittersweet Beautiful video

Roberta Flack - Killing Me Softly with his song

Holly Valance ~ Kiss Kiss


Post je objavljen 27.02.2008. u 17:12 sati.