Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sicksweet

Marketing

U la la

Vrijeme leti k'o ludo a ja sad gledam da imam JEDAN post mjesečno...Pa samu sebe bi mogla istuć po guzi naughty ...Upravo sam pročitala vaše komentare i baš mi je drago što se nekima post svidio-bez obzira što je bio jako opširan.Fala ljubice moje i velika kiss

Što se tiče nastavka priča o "mladim damama"-neće biti jer mislim da niti jedna nije baš toliko zanimljiva kao ova gospođa čiju sam priču temeljito obradila yes

A čemu ću danas...?
Na nečiju žalost danas ću opet imati opširan post (pa eto neki ga mogu podjelit u komade i čitat cijeli mjesec rofl ) ,nadam se da se sjećate da sam pisala o jednorozima,sirenama,..Ono što sam još mislila opisati su bile VILE i vilenjaci koje ja obožavam i moram priznati da sam na jedan način pomalo opsjednuta s njima i svime što se veže uz njih (haha a to se može vidjeti iz priloženog)...

Znači današnja tema su
...ViLe I nJiHoV sViJeT...


opis slike



Vila se rađa iz rose nekog crvenog glavičastog jesenjeg cvijeća….
U početku su bile demoni sudbine vezane uz svijet mrtvih ili nepogoda, da bi kasnije počele poprimati svojstva demona lova i prirode, a zatim i svojstva žena. Katkada imaju krila,onaj koji čuje njihovo pjevanje, više ga ne zaboravlja.

opis slike


One žive u oblacima, na zemlji, u vodi i moru. Na oblacima one grade fantastične dvorce. Najbliže srodnice vila oblakinja su vile izvorkinje koje žive po izvorima, jezerima i potocima. Skrivajuci se pred ljudima, te se vile pretvaraju u labudove. Ima i gorskih vila. One imaju ulogu Sv. Ilije u svim atmosferskim pojavama. Skupljaju oblake, proizvode buru, čuvaju od tuče. Stanuju na zvijezdama. Šumske, vodene i planinske vile u najužem su srodstvu. Legende govore da su šumske vile najstarije. Vila rađa samo vilu, a kad zanese sa čovjekom, to dijete rodi u šumi ili u trijemu pred svim ukućanima. Odlete s djetetom u naručju. Iščekujući sunce, jašu na jelenima (jelen je u arijskoj mitologiji sunčani simbol. Vile vodne su zle, a vile zračne su dobre.

One se mogu pobratimiti sa čovjekom ako im se svidi. U narodu je postojalo vjerovanje de se posebnim obredom moglo steći takvo pobratimstvo: u nedjelju kad je pun mjesec, čovjek mora otići u šumu, oko sebe brezovom metlom ucrtati kružnicu, a u krug staviti konjsku balegu, dvije do tri konjske dlake i konjsko kopito. Zatim mora triput zahukati, triput obići oko kopita i izgovoriti: "Oj, vilo, moja krvna sestro, tražeći te prošao sam devet šuma, devet planinskih visova i devet razrušenih utvrda. Priđi i postani mi posestrimom."

U našim krajevima spominju vilu planinkinju, diklicu planinsku, nagorkinju, zagorkinju, vodenu, zdenčju, potočju, morsku vilu, morkinjicu koja boravi u špilji kraj mora, šumnjaču koja živi u šumi, vilu drvaricu koja živi u krošnjama.

opis slike



Hrane se mlijekom košuta.. Ne vole jesti uvijek na jednom mjestu, vec lutajuci planinom biraju glatke, kao nožem odrezane stijene, koje pozelene lišajevima nakon njihova blagovanja.
Još jedno upozorenje glede njihove prehrane: naša narodna predaja govori da se vile hrane "od nijeka", dakle putnicima uzimaju ono što netko zanijece, sakriva pred drugima, a ima.


Vole pomagati slabijima i ne vole nepravdu. Znaju usput planinom ostavljati hranu umornim putnicima. Predaja govori da se jedna vila na Bracu sažalila na najmanjeg pastira u planini koga su svi ostali tukli. Dade mu sisati svojega mlijeka i on postade najjaci. Ljudima su duboko zahvalne na pomoci i na dobrotu redovito odgovaraju dobrim. Ali, zle ljude, ili one koji im žele napakostiti nemilosrdno kažnjavaju. Vole se družiti s mladim momcima, ali se ljute i osvecuju kada mladići pričaju drugima da su ih upoznali i s njima vodili ljubav.
Postoje i vile posvađuše, koje uživaju svađati ljude, posebno muževe i žene.

opis slike



Vile cesto planinom idu same. Da ih ne prepoznamo pretvore se u zmiju, pticu, čak i staru babu. Obožavaju ples, pa se na određenim mjestima okupljaju i redovito plešu u kolu. Onoga tko ih za vrijeme plesa primijeti spremne su pretvoriti u stijenu ili drvo. Znaju ga i odvesti sa sobom i do smrti škakljati, to valjda i nije neka kazna. Na mjestima vilinskog kola izrastaju gljive i stvaraju one cudesne krugove gljiva po našim planinama.


Vrste:

BEBO
- vilinska kraljica kraljevstva Faylinn i Iubdanova žena u drevnoj irskoj legendi. Posjećivala je stanovnike Ulstera koji su prema njoj izgledali kao divovi.

BECUMA
Vila koja se udala za kralja Conn Catchatacha prema irskoj legendi. Ta veza je imala lošu kob i zemlja je počela patiti. Stoka nije davala mlijeko, a klasovi kukuruza nisu dozrijevali. Nagovorila je kralja da progna svog sina Arta. On se nakon nekog vremena vratio i pobijedio Becumu u partiji šaha i tada ju prognao iz Tare.

BEDIADARI ili Bidadari («dobri ljudi»)
Malene malezijske vile koje imaju mnogo sličnosti sa europskim rođacima, ukljućujući i ime «dobri ljudi».

BENDITH Y MAMAU («majčin blagoslov»)
Laskavi Glamorganshireski naziv za ova ružna stvorenja koja su nastala od križanja goblina i vila. Žive pod zemljom u plemenima i mrze ljude. Ubijaju im životinje, kvare alat i kradu krave. Ukrasti će i ljudsko dijete i u zamjenu ostaviti jedno od svoje djece. Da bi se vratilo dijete, potrebna je pomoć vještice. Kada se vrati, dijete se ničega ne sjeća osim vilinske glazbe.

BERCHTE ili Berchta («svjetla» ili «bijela dama»), Butzenbrecht, («darivateljica») i Perchta («isijavanje»)
Njemačka vila koja ima mnogo lica. Jedno od njih je Baba Roga koja se priziva kako bi zločestu djecu prisilila na lijepo ponašanje. Ona je također vještica velikih širokih stopala okrenutih prema van, željeznog nosa, duge sijede kose i malenih sjajnih očiju. Sa sobom nosi preslicu i oslijepit će svakog tko je pokuša poskrivečki promatrati dok se bavi nekim poslom, neki kažu da će svatko pasti u trans tko joj se nađe na putu Dvanaeste noći. Kada se probudi imat će sposobost da prorekne kakav će biti urod te godine.
Kao Butzenbrecht, najviše posla ima između Božića i Nove godine. Uništava svaki ručni rad koji nije dovršen do Stare godine navečer. U njenu se čast kuće kite sa zimzelenim granama, na Dvanaestu noć (6. siječnja) mora se za nju ostaviti hrana jer inače će ju uzeti sama iz trbuha ljudi. No ima ona i dobru stranu- ako se naprave kolači u obliku papuča, napunit će ih darovima i slatkišima za dobru djecu. Slavlje 6. siječnja je prvobitno bilo slavlje zvano noć Perchtun, budući da je ona također i Perchta, ona uzima duše mrtve djece pod svoju brigu.
- Ona je čuvarica oranica i stoke i svatko tko ne cijeni njen posao biti će kažnjen. Ljudi se oblače kao Perchten, koja predstavlja duha dobrote i plešu po poljima kako bi otjerali zle duhove.
- Berchte se također pojavljuje kao znak smrti. U nekim dijelovima Njemačke, ona je predvodnica Divljeg lova, a prate ju vile i duhovi nekrštene djece, čija je zaštitnica. U proljeće je ljupka djeva duge meke kose sa grančicom glogovog cvijeća u ruci.
- nekad je bila boginja slična ili identična Holdi, božanstvo plodnosti i braka pa je ponekad zovu i Holdaberta, kombinacija imena Holda i Brechte. Gotovo je sigurno da je bila glavno božanstvo ognjišta i doma, te je u pogansko doba imala svoj blagdan Yule. U svakoj su se kući tada na kamenom oltaru palile miomirisne grane zimzeleni da bi je se dozvalo da prorekne budućnost svakog od ukućana.

BLACK ANNIS («Crna Annis»)
Vila oluje ili zime plavog lica. Nastanjuje Dane Hills u Leicestershireu. Ima neurednu kosu, velike žute očnjake i živi u pećini koja se naziva «Odaja Crne Annis» koju je izdubila vlastitim noktima. Ispred pećine je hrast u koji se sakriva kada želi nekoga izbjeći ili zaskočiti neko dijete ili janje koje je zalutalo predaleko od kuće. Popit će im krv, meso pojesti, a kožu razapeti da se suši u pećini. Moguće je da je nastala kao iskrivljen oblik ili alter ego keltske boginje Anu ili Danu, majke svih bogova.

Kakve veze imaju ove stvari sa vilama?

DIVLJA ŠLJIVA
- pojavljuje se u mnogim pričama, obično u kontekstu čarobnih prepreka koje se trebaju priječi ili kao zaštita junakinje (zbog oštrog trnja). Popularna je engleska priča koja govori o kćeri jednog diva koja je pobjegla sa princem. Divovi su pošli u potjeru za ljubavnicima. Princ je bacio trn za sobom i iz njega je iznikla guštara toliko gusta da se ni miš nebi mogao kroz nju provući, te su divovi odustali od potjere.

opis slike



KRV
- u Irskoj se vjeruje da vile ne mogu vidjeti krv. U staro doba su ljudi zazirali od načina liječenja puštanjem krvi iz straha da ne bi naljutili vile. Neki kažu da vile imaju rijetku bijelu krv poput mlijeka i smatra se da je to jedan od razloga zbog čega se vole miješati sa ljudima, da učvrste svoju krv. Bjelkasta tekućina koja se može jutrom vidjeti na tlu je vilenjačka krv prolivena u noćnim bitkama. Postoje i mnoge vrste vila koje vole piti ljudsku krv, poput vampira. Na otoku Manu vjeruje se da ako se noću ne ostavi voda za vile, one će doći po ljudsku krv.

KUPINA
- ima neobično mjesto u tradiciji. U keltskim zemljama ju je zabranjeno jesti. U Britaniji i Cornwallu kažu da one pripadaju vilinskom narodu. U Francuskoj ih neki ljudi dan danas ne jedu, jer je vjerovanje da su povezane sa vragom koji ulazi u njih nakon 11. studenog (Old Samhain). Kupina je bila sveta biljka Kelta. U Škotskoj, kupina, oskoruša i tisa sadrže svetu vatru.

Bolesti vila
...vjerovanje je svuda u svijetu da su prirodne nepogode i bolesti djelo vila i duhova. Smrt i paralize su tako pripisane vilinskim strijelama. Korijen engleske riječi «stroke» («udar») za paralizu je izveden iz «elf stroke» («vilenjački udar»). Vilenjačke strijele mogu izazvati oticanje butina koje postaju crvene i upaljene od reume i artritisa. Prisustvo nevidljivog vilenjačkog skupa uzrokuje paralizu. Grčevi su kazna za uvrede vilama. Tuberkulozu uzrokuje jedenje vilenjačke hrane ili posjećivanje vilinskog brežuljka u noći. Vile uzrokuju grčeve, modrice, osip i uši. Dječja paraliza je znak da je dijete zamjenjeno vilinskim djetetom, jer ako se dijete ostavi bez nadzora, doći će zle vile i zakrenut će mu udove i uzrokovati deformacije. Vile noću kradu konje i pletu im grive u vilenjačke pletenice. Engleske vile mogu ukrasti tvoju sjenu što će uzrokovati polagano nestajanje i smrt. U Norveškoj vilenjački dah uzrokuje plikove po tijelu.
- Vile koje uzrokuju snijeti su učestalije zimi, jer su vjerojatno povezane sa drevnim duhovima koji donose zimu, propadanje, bolest i smrt.


VILINSKO kolo
Vile obično hodaju same, ali kad plešu u kolu ih je 10. Ostaju tada za njima tragovi od kopita, a onoga koji ih vidi dok plešu, mogu pretvoriti u drvo, stijenu ili ga odvedu u šumu. Prema slavonskim pričama u vilinskom kolu. Prema toj priči gljive rastu gdje su vile jednom plesale. Na vilinsko kolo s gljivama ne smije čovječja noga stupiti, jer tome čovjeku bi vile odmah učinile zlo. Vilina gljiva u narodu se zove "vilovnjača", pa i izvan Slavonije vjeruje se da ona raste "na vilinu kolu".

Fairy song

The moonlight fades from flower and tree,
And the stars dim one by one;
The tale is told, the song is sung,
And the Fairy feast is done.
The night-wind rocks the sleeping flowers,
And sings to them, soft and low.
The early birds erelong will wake:
'T is time for the Elves to go.

O'er the sleeping earth we silently pass,
Unseen by mortal eye,
And send sweet dreams, as we lightly float
Through the quiet moonlit sky,
For the stars' soft eyes alone may see,

And the flowers alone may know,
The feasts we hold, the tales we tell:
So 't is time for the Elves to go.

From bird, and blossom, and bee,
We learn the lessons they teach;
And seek, by kindly deeds, to win
A loving friend in each.
And though unseen on earth we dwell,
Sweet voices whisper low,
And gentle hearts most joyously greet
The Elves where'er they go.

When next me meet in the Fairy dell,
May the silver moon's soft light
Shine then on faces gay as now,
And Elfin hearts as light.
Now spread each wing, for the eastern sky
With sunlight soon will glow.
The morning star shall light us home:
Farewell! for the Elves must go.


opis slike









Post je objavljen 26.02.2008. u 19:02 sati.