Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/patriksadaic

Marketing

Ferrari 430 Scuderia

Image and video hosting by TinyPic


Uz Michaelove savjete

Scuderia je četvrta izvedba najprodavanijeg Ferrarija F430. Odlikuju ju osnažen motor, manja masa, tehnologije iz F1 te keramičke kočnice


Image and video hosting by TinyPic


Iz perspektive vozača, npr. Grande Punta, kod F430 ništa ne bi trebalo mijenjati. S aspekta vozača F430 mjesta za poboljšanja ima i to u Maranellu znaju. Stoga je ponuđena i četvrta izvedba modela F430 pri razvoju koje je pomogao i sam Michael Schumacher na različtim razinama veze novog automobila i bolida Formule 1. On je auto i otkrio javnosti na još uvijek otvorenome 62. izdanju IAA u Frankfurtu. Tekuća godina je u prvoj polovici s financijskog stanovišta bila izuzetno uspješna za Ferrari. Prihod je povećan za 14%,a do kraja godine se planira povećanje na 15%. Prvi puta će broj prodanih automobila prijeći 6.000, a uz Sjevernu Ameriku, Njemačku, Italiju i Veliku Britaniju najveća tržišta su Francuska, Švicarska i Japan. Zasluga ovih rezultata pripada visokim standardima postavljenim u Maranellu, ali sasvim sigurno i visoko motiviranim zaposlenicima, jer prema istraživanjima, oni rade na najboljim mjestima u najpoželjnijoj tvrtki za zaposlenje u 2007. godini.

Model 430 Scuderia je prvi Ferrari koji je serijski opremljen karbonsko-keramičkim kočnicama. Ujedno je objavljeno da će ubuduće svi modeli s propetim konjićem biti serijski opremljeni CCM kočnicama što samo potvrđuje visoko postavljene standarde. Svi koji prate automobile, Ferrari i Formulu 1 znaju što znači pojam Scuderia i mogu si predočiti u kojem smjeru ide 430 Scuderia. Više konjskih snaga, manje kilograma, još bolje performanse...


Image and video hosting by TinyPic


Posebna serija 430 Scuderia temeljena je na modelu F430 čije izvedenice predstavljaju 75% prodaje, a razvijena je za najstrastvenije i naglašeno sportski orijentirane ljubitelje Ferrarija. Bit će proizvedeno točno 1200 primjeraka 430 Scuderia. S novim modelom kompletira se ferrarijeva paleta automobila pokretanih 8-cilindričnim motorima. Podsjetimo da je u jesen 2004. u Parizu F430 zamijenio Modenu. Prvo je predstavljena coupé izvedba, a potom u proljeće 2005. Spider. Iste godine u jesen dolazi i F430 Challenge prilagođen za pistu. U gamu F430 se ugrađuje V8 motor obujma od 4,3 litre i snage od 490 KS. Coupé i Spider imaju masu od 1450, odnosno 1520 kg, dok je Challenge olakšan na 1225 kg. Tu su se ukazale mogućnosti za poboljšanja i uz pomoć Scumachera prišlo se realizaciji.

Motor 430 Scuderije je evolucija spomenutog V8 pogona. Najveća snaga je povećana na 510 KS čime se specifična snaga izmijenila sa 114 KS po litri obujma na 118 KS/l. Usisni kanali i ispušni sustav su optimizirani. Geometrija ispušnog sustava je derivirana iz F430 Challenge. Korištenjem ugljičnih vlakana na usisnoj grani i za kućište filtera dobilo se na smanjenju mase. Novim oblikom ventila kompresija je povećana na 11,88 :1. Poboljšanja su napravljena i na sustavu paljenja. Posebno se radilo na zvuku motora i ispušnog sustava koji je u putničkoj kabini, ali i izvan nje vrlo čist i ostavlja dojam snage, posebice pri punom ubrzanju.


Image and video hosting by TinyPic


Masa je smanjena na 1250 kg i uz povećanje snage motora dobivena je specifična masa od 2,45 kg/KS. Kod F430 Challenge iznosi 2,5 kg na jednu konjsku snagu, dok je kod Spidera omjer 3 kg/KS. 430 Scuderia doseže najveću brzinu od 320 km/h, do 100 km/h ubrzava za 3,6, a do 200 km/h za 11,6 sekundi. Od F430 Challenge je brži za 5 km/h i do 100 km/h ubrzava za 0,4 sekunde brže. Navedena je i prosječna potrošnja od 15,7 l/100 km što uopće ne izgleda dramatično. Najveću snagu motor postiže pri 8500 o/min, samo 140 o/min manje od najveće moguće brzine vrtnje pri kojoj se uključuje limitator. Moment je povećan za 5 Nm i svih 470 Nm je dostupno pri 5250 o/min.

Zahvaljujući ultra-preciznoj upravljivosti i fantastičnim ubrzanjima, 430 Scuderia je podjednako uvjerljiv na cesti i trkaćoj stazi. To je prvi model nakon F430 opremljen elektronički nadziranim diferencijalom. Moment se konstatno raspodjeljuje između kotača, ovisno o uvjetima na cesti i načinu vožnje. F1-Trac je prvi puta uveden s modelom 599 GTB Fiorano, a sada je dostupan i kod 430 Scuderie. Zajedničko djelovanje E-Diff i F1-Trac omogućava 40% bolje ubrzanje na izlasku iz zavoja nego klasična kontrola trakcije i stabilnosti. Manettino, sustav je ugrađen u 430 Scuderiji, pruža više mogućnosti podešavanja ovjesa neovisno od unaprijed određene strategije.


Masa je smanjena na 1250 kg i uz povećanje snage motora dobivena je specifična masa od 2,45 kg/KS. Kod F430 Challenge iznosi 2,5 kg na jednu konjsku snagu, dok je kod Spidera omjer 3 kg/KS. 430 Scuderia doseže najveću brzinu od 320 km/h, do 100 km/h ubrzava za 3,6, a do 200 km/h za 11,6 sekundi. Od F430 Challenge je brži za 5 km/h i do 100 km/h ubrzava za 0,4 sekunde brže. Navedena je i prosječna potrošnja od 15,7 l/100 km što uopće ne izgleda dramatično. Najveću snagu motor postiže pri 8500 o/min, samo 140 o/min manje od najveće moguće brzine vrtnje pri kojoj se uključuje limitator. Moment je povećan za 5 Nm i svih 470 Nm je dostupno pri 5250 o/min.

Zahvaljujući ultra-preciznoj upravljivosti i fantastičnim ubrzanjima, 430 Scuderia je podjednako uvjerljiv na cesti i trkaćoj stazi. To je prvi model nakon F430 opremljen elektronički nadziranim diferencijalom. Moment se konstatno raspodjeljuje između kotača, ovisno o uvjetima na cesti i načinu vožnje. F1-Trac je prvi puta uveden s modelom 599 GTB Fiorano, a sada je dostupan i kod 430 Scuderie. Zajedničko djelovanje E-Diff i F1-Trac omogućava 40% bolje ubrzanje na izlasku iz zavoja nego klasična kontrola trakcije i stabilnosti. Manettino, sustav je ugrađen u 430 Scuderiji, pruža više mogućnosti podešavanja ovjesa neovisno od unaprijed određene strategije.


Image and video hosting by TinyPic


Povećanje performansi tražilo je modifikacije kočničkog sustava. Osim što su prednji diskovi veći za 18 mm i poboljšano je odvođenje topline, za veću efikasnost usporavanja najvažnija činjenica je serijsko opremanje 430 Scuderie karbonsko-keramičkim kočnicama (CCM). Kočnice su svojom konstrukcijom prilagođene i korištenju na trkaćoj stazi. Pri spomenu trkaće piste mora se reći da je vrijeme 430 Scuderie postignuto na Fioranu usporedivo s vremenom modela Enzo koji je filozofiju i tehnologiju iz F1 prenio na cestovne automobile. Vanjski detalji prilagođeni su što boljoj aerodinamici i ostao je koeficijent otpora zraka identičan modelu F430, uz povećanje potisne sila.

Novooblikovani stražnji difuzor, spojler na kraju pokrova motora i veliki venturijevi otvori daju značajan doprinos boljoj aerodinamici i stabilnosti Scuderie. Postignut je i base bleed efekt razvijen od strane Ferrarija na projektu FXX. Ovaj efekt ima dvostruku prednost reduciranja pritiska oko stražnjih blatobrana čime se povećava downforce i smanjuje otpor zraka. Ultra sportski karakter je naglašen preoblikovanjima vanjskih i unutarnjih elemenata. To je napravljeno kako bi se stvorila snažna individualnost automobila i aerodinamika vrlo ekstremnog modela s najvećim ciljem u povećanju potisnih sila. Dublja analiza otkriva značajno korištenje ugljičnih vlakana zbog smanjena mase.


Unutrašnjost je vrlo očito inspirirana utrkama. I tu se radilo na smanjenju masa i korištenju što lakših materijala gdje je to bilo moguće. Nova super racing sjedala dostupna su u nekoliko veličina s ručnim podešavanjem.

Za posebne zahtjeve na raspolaganju je Carrozzeria Scaglietti Personalisation. Racing and Track program nudi poseban kit od ugličnih vlakana za pokrov motora, prednji spojler, bočne dodatke i difuzor. Može se naručiti i posebna kaciga, također od ugljičnih vlakana.


Post je objavljen 29.01.2008. u 16:43 sati.