Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/photopublika

Marketing

=SUM(A2:F2)/demagogija


PC291049


Ovaj dio je možda kronološki trebao biti uvod prošlom postu, ali kaj je tuje :o) i da malo je konfuzan i zbrčkan :o)
Svako mijenjanje navika, i težnja k postizanjem nekog cilja donosi sa sobom par činjenica koje moramo sami s sobom definirati. Prvo što želimo postići i u kojem roku, drugo što nas sve može na tome omesti, treće da kada krenemo nema skretanja ili vrludanja.

Osnova je da se prvo moramo oko sve dogovoriti sami s sobom, a ako živimo u nekoj zajednici, onda se usuglasiti s najbližim da ne bi doživjeli kakvo neslaganje.

Štednja, o njoj sam prvenstveno mislio pisati, al odnosi se i na masu drugih odluka, ne donosi rezultate preko noći. Radikalnim pristupom nećemo na kraju mjeseca imati 1000+ kuna viška u džepu, i tako svaki mjesec… - >mala digresija, možemo imati ak trošimo nerazumno pa nas je odjednom uhvatilo prosvjetljenje, ali otom potom… isto nije OK ići nekim radikalnim metodama jer će te se prije nego mislite naći u situaciji da škrtarite sami nad sobom, te onda to vodi u jednu čudnu situaciju, da se na svakom koraku gleda svaka lipa, te to dovodi samo posljedično do toga da se kupuje najjeftinije i samim tim najlošije, a uštedjet ćemo jedno veliko NIŠTA.

Štednju treba gledati na godišnjoj osnovi, a ne gledati dali ćemo na kraju mjeseca imati 50 kuna više u džepu. Primjera radi, ako u jednom obračunskom periodu uštedjeti nešto struje, dogoditi će se da ćemo na obračunu dobiti obavijest da smo preplatili paušal, te da nam je mjesečna rata manja. Ista stvar je i s plinom. Da bi nešto uštedjeli, treba i malo financirati (već spominjane štedljive žarulje), ali ako već i tako imate malu potrošnju struje, onda odvažite dobivate li time nešto konkretno ili loše investirate.

Druga priča su komunikacije (telefon, GSM, net) koje možemo rezati na mjesečnoj osnovi s odmah vidljivim efektom. Prije svega treba vidjeti na što se i kako troši. Kod net-a paziti na potrošnju, te prema njoj odabrati paket usluga. Kod GSM-a vidjeti da li je jednostavnije nekog nazvati pa u dvije minute priče usuglasiti kamo otići u kino, nego da se razmjeni 5 ili 6 sms-ova za taj dogovor… Probajte imati sve svoje kontakte na jednoj mreži, tj. prijeđite kod onog koja prevladava kod vaših kontakata. Mobilnog operatera može promijeniti bez problema da će te izbiti sadašnji broj mobitela, tj. možete (primjera radi) iz vipa-a priječi u tele2 i zadržati pri tome 091 broj. Ne nasjedajte, bez detaljnog iščitavana usluga i cjenika istog (posebno malih slova) na neke tarife koje vam kažu imate pretplatu 400 kuna pa možete pričati 400 minuta besplatno, jer svugdje stoji neka odvratna kvaka 22….

I sada kad spojite to s strujom, plinom, pa s telefonima, pa skratite onu cigaretu iz prošlog posta… idealno gledajući uštedjeli ste cca 100 mjesečno,. Sada će neko reči ok 100 kuna od 4000 mjesečno je nekak ni vrit ni mimo i u pravu je, ali tih 100 kuna puta 12 mjeseci donosi jedan mjesec režija, donosi 5 dana nekog apartmana, donosi pola godišnjeg u Tunisu i tako trebate gledati štednju, na dugoročnoj osnovi…

Racionalizirajte kupovinu. Ako često idete u dućan ili na plac, onda najvjerojatnije svaki puta dobijete (sada će me ekolozi raščetvoriti) onu malu pvc vrećicu. Zašto onda kupujete još i vreće za smeće? Koristite te vrećice, besplatne su za razliku od vreća za smeće. Ili dobili ste digitalni fotić, al vam fali printer da možete printat fotke. Jedan solidniji inkjet (ono s foto kvalitetom ispisa il kak već to marketinški obmanjivači već nazivaju) dođe oko 400 kuna, paket fotopapira oko 100 kuna. No :o) jedna fotka 10*15 kod (nije reklama, već mi prvi natrčao na netu) košta 1,85 kune, s tim da mu je možete poslati prek net-a.. a sada računajte kada će te isprintati doma cca 270 fotki i koliko će te puta u međuvremenu morat ić u nabavku foto kartuše….

** mozda bude jos koji nastavak


Post je objavljen 25.01.2008. u 22:02 sati.