Area Code 313: Anthony "Shake" Shakir (Frictional Recordings – Detroit)
,pot313.blog.hr" />

Pregled posta

Adresa bloga: http://blog.dnevnik.hr/pot313

Marketing

Area Code 313: Anthony "Shake" Shakir (Frictional Recordings – Detroit)

“Sometimes I feel like the invisible man of techno.” … Techno innovator Anthony "Shake" Shakir battles MS and obscurity by Robert Gorell

as

Detroitski producent Anthony "Shake" Shakir je jedan od neopjevanih detroit techno heroja i možda jedna od najpodcjenjenijih osoba američkog techna. Sastavni je dio detroitske techno scene od njenih najranijih dana u kojoj je bio jedna od značajnijih osoba u ranom razdoblju otkrivanja i razvoja detroit techna. Bio je i jedan od producenata koji se našao na kultnoj kompilaciji ”Techno: The New Dance Sound of Detroit” iz 1988. godine koja je pomogla širenju detroit techna u Europu. Na razne načine je bio povezan s većinom ranih detroitskih labela i u to vrijeme poznanstvo s Shakir-om je mnogim detroitskim dj-ima i producentima bilo od koristi. Shak je istinski ljubitelj glazbe i veliki kolekcionar ploča koji se ne zadržava samo na jednom stilu glazbe. Kroz njegova izdanja zrači određena vizija, vjerovao je u oslobađajuću snagu techna i bio je glazbeni čistunac. Glazbeno i stilski je bliži drugom valu detroit techno producenata poput Mad Mike-a ili Cloude Young-a. Do sada je izdavao pod svojim imenom te pseudonimima Da Sampla, Schematics i Shake te se pojavio se na nekoliko velikih kompilacijskih albuma. Izdavao je na labelima kao što su Puzzlebox Records, 7th City, KMS, Metroplex, Interface Records, Frictional Recordings, International Deejay Gigolo Records, Klang Elektronik i Sublime Records (Japan).

“In America, they never want to give [black artists] credit for anything. When I met Karl Bartos from Kraftwerk, I told him the Detroit guys are all attitudinal because we just want some credit — we ain’t tryin’ to sound big-headed. Then he told me that when he was doin’ the drums for Kraftwerk, he was tryin’ to sound like James Brown. If you listen to Man Machine, or “Numbers” on Computer World, you’ll know what he’s talkin’ about.” … Techno innovator Anthony "Shake" Shakir battles MS and obscurity by Robert Gorell

Rođen je i odrastao u Detroitu. Kao i mnogi drugi dj-i Anthony je prvo počeo s dj-ingom negdje u srednjoj školi, a puštao je electro, R & B i funk. Produkcijom se počinje baviti 1981. godine, odnosno tada se počeo rekreacijski baviti time. Jednom prigodom je preko dj-a Mike Huckaby-a i Eric Sims-a upoznao Juan Atkins-a i Derrick May-a. Budući da je u to vrijeme Shakir malo eksperimentirao s produkcijom odlučio je neke od tih svojih demo stvari snimiti na kazetu i dati May-u na preslušavanje. Stvari na kazeti nisu bile baš nešto, ali jedna stvar, kojom je pokazao da ima glazbenog potencijala u sebi, je privukla pozornost May-a. Prva stvar mu je objavljena 1988. godine na sada već legendarnoj kompilaciji “Techno! The New Dance Sound Of Detroit” (Virgin). Stvar se zvala ”Sequence 10”. Surađujući s Juan Atkins-om i Derrick May-om je imao značajnu ulogu u razvoju ranog Detroit zvuka. Jedno vrijeme je bio ključna osoba unutar Atkins-ovog Metroplex-a. Surađivao je s Derrick May-om i Carl Craig-om na mnogim njihovim ranim stvarima.

“Detroit DJs have an identity problem,”…“They say ‘I play house, but my thing is techno.’ It all works and if they’re good, they already know that.” … Techno innovator Anthony "Shake" Shakir battles MS and obscurity by Robert Gorell

Od Shakir-ovog talenta i te njegove veze s Atkins-om i May-om su mnogi imali koristi. Recimo Octave One su izbacili singl "I Believe" na kojem je također radio Shakir. Tu stvar su Lenny, Lawrence i Lynell Burden snimili u Atkins-ovom studiju, na mixu stvari je radio Shakir, a vokal je dala Lisa Newbury. Pošto su bili jako bliski s Anthony Shakir-om, a on s Derrick may-om, koji je u to vrijeme bio blizak s Neil Rushton-om, stvar su nabrzinu poslali preko u Veliku Britaniju i ona je izašla na toj kultnoj kompilaciji, te kao singl na Derrick-ovom Transmatu. Isto tako je Jay Denham preko Shakira upoznao detroitsku techno scenu. Shakir je imao klavijature, a Denham je imao drum mašinu te su počeli zajedno producirati. Tu opet dolazi do izražaja Shakir-ovo poznanstvo s Derrick May-om kojem je Shakir dao neke stvari na preslušavanje, nakon čega Denham seli u Detroit i izdaje svoju prvu stvar pod pseudonimom Vice za kompilaciju “Techno 2: The Next Generation”. Također je i Claude Young svoje prve dj/producentske korake započeo uz Shakir-a.

“We didn’t copy each other back then. I didn’t want to sound like Derrick [May]. Jay [Denham] didn’t sound like Juan [Atkins]. You just did y’own thang. When John Coltrane’s playin’ the saxophone, you know it’s the saxophone, but he sounds like Coltrane. Nowadays, the younger people in Detroit are all copycats — But I don’t get out much, so. ... But I don’t [want to go on the] ‘Techno Pterodactyl’ tour either. I don’t want to look like some dinosaur … I won’t go for it.” … Techno innovator Anthony "Shake" Shakir battles MS and obscurity by Robert Gorell

1992. godine Shak izdaje svoj prvi EP “5% Solution” na Metroplex-u, a poslije izdaje nešto i za KMS, Trancefusion i Peacefrog. U narednim godinama je otvorio dva labela. Prvi jer bio Frictional Recordings kojeg je otvorio 1995. godine s Claude Young-om. Prvo izdanje na njemu im je bio “Begin EP” (FRCT 001) koji je sadržavao po dvije stvari od svakog od njih i koji je kasnije bio vrlo tražen. Zajedno su izdali još jedno izdanje za Friction Recordings (FRCT 003). Iduće godine (1996.) je pokrenuo label Puzzlebox s detroitskim techno/electro producentom Keith Tucker-om (osnivačem Aux88). Trenutno je Keith Tucker preuzeo punu kontrolu nad Puzzlebox-om, a Shakir je sam nastavio raditi s Frictional Recordings-om na kojem je izdao seriju različitih izdanja kao što su "Mood Music for the Moody", "Club Scam II", "The Revisionist's Theory", "Convalescence" i "The Unsterilized Sessions ".

Uz svoje djelovanje na polju techno glazbe surađuje i s lokalnim hip-hop artistima kao što je Scarelly Moe. Tokom karijere je remixirao Inner City i belgijsku techno-pop grupu Telex., ali jedan od najvažnijih događaja u njegovoj karijeri je bila koprodukcija na Urban Tribe (Sherard Ingram) albumu “The Collapse of Modern Culture” (1998.) izdanom na Mo' Wax-u. Na tom prvom Urban Tribe-ovom albumu su tada zajedno surađivali on, Carl Craig, Kenny Dixon, Jr. aka Moodyman i Sherard Ingram aka Drexciyan DJ Stingray. U narednom razdoblju je izdao više ploča na različitim labelovima. “Systematic Advancing” EP (Gigolo, 1998.), “Tracks for My Father” EP (7th City, 1999.), “Songs for My Mother'” EP (Frictional, 2000.), down-tempo “Mr. Shakir’s Beat Store” EP (Klang, 2000.), Lost & Found 1 (12") (Dust Science Recordings, 2005) i kao Da Sampla “Samplaholic” (Moods and Grooves).

Uz to što je Anthony "Shake" Shakir poznat kao veliki techno čistunac poznat je i kao veliki brbljavac bez dlake na jeziku. Svjesno ili nesvjesno se držao podalje od europske scene iako trenutno većina stare Shakir-ove ekipe putuje svijetom i Europom zarađujući kruh kao dj-i. Claude Young trenutno živi na relaciji Glasgow-Tokyo, Jay Denham živi u Munich-u, a Dan Bell, kojem je Shakir pomagao oko 7th City labela je u Berlinu. Nažalost, 2000. godine mu je dijagnosticirana neizlječiva bolest, multiple sclerosa, koja mu stvara jako velike probleme u svakodnevnom životu.

“I’m OK. I’m not stoppin’ till God says ‘Time’s out.’” … “My affliction has made me take things more seriously,” … “I’ve got a lot to be thankful for.” … Techno innovator Anthony "Shake" Shakir battles MS and obscurity by Robert Gorell


Od njegove produkcije posebno bih izdvojio slijedeća izdanja:
Anthony Shakir “The 5% Solution” (Metroplex 1992),
Da Sampla “Aura - Piece Of Ice” EP,
Shake “Iconoclassic Diaries” EP (Frictional frct002, 1995)

Diskografija: Frictional Recordings, Shake, Anthony Shakir, Da Sampla, Schematics

Produkcija za poslušati: ANTHONY SHAKIR, da sampla, Shake

Shaken and stirred - Techno innovator Anthony "Shake" Shakir battles MS and obscurity.

----> Anthony "Shake" Shakir sets <----

Post je objavljen 30.09.2007. u 10:17 sati.