Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/rejban

Marketing

Električni automobili

E sada nešto drukčiji post! Trenutno prema WTO-u 27.1% europskog uvoza zajedno čine automobili (14.1%) i goriva (13%). Svima je već jasno da goriva neće biti zauvijek jerbo ga baš nema beskonačno, a i učinak na okoliš koji motori sa unutrašnjim sagorijevanjem je golem. Prema podacima NSCA, cestovni promet u Ujedinjenom Kraljevstvu čini 25% emisije CO2. I debilima je već jasno da to tko neće moći ići zauvijek. Očito je da budućost leži u električnim automobilima pokretanim ili gorivim ćelijama ili na baterijski pogon. Na stranu činjenica da kWh struje košta četiri do pet puta manje nego kWh od motora sa unutarnjim sagorijevanjem (ako se puni po noći).

U ovom postu bi se htio posvetiti ovom problemu i predstaviti nekolicu postojećih komercijalnih električnih automobila koji imaju potencijala da zamijene postojeće aute s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Neki auti i proizvođači su silom prilika morali biti izostavljeni. Uz imena automobila imate linkove na web stranice proizvođača. Pa da počnemo.

CommuterCars Tango T600



Doseg: 96 - 256 km
Najveća brzina: 240 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 3 sata na 110V, 20 minuta na punjaču
Snaga: NA
Cijena: $108,000

Ovaj mališa po dimenzijama više spada u kategoriju motocikala, nego auta, ali cijenovno više spada u klasu BMW ili Mercedesa. Prema proizvođaču, ovaj autić se reklamira kao dopuna obiteljskom autu kao auto za putovanje na posao ili za skoknut po grincajg na plac. Cijenovno bi se ovaj auto trebao isplatiti prosječnoj četveročlanoj obitelji za kojih pet godina. Pozitivna strana ovog vozila su njegove male dimenzije koje omogućavaju parkiranje na praktično bilokojem mjestu gdje se može parkirati i prosječan motocikl. Također je impresivna maksimalna brzina, ali je da se očito s ovakvim dimenzijama puno gubi na stabilnosti, tako da tu maksimalnu brzinu treba uzeti sa zadrškom.

Tesla Motors Tesla Roadster



Doseg: 320 km
Najveća brzina: preko 208 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 4 sata na 110V
Snaga: 248 KS
Cijena: $100,000

Ova crvena zvijer za 100,000 dolara pruža nevjerojatnu karakteristiku momenta koja je konstantna do 8000 rpm, u prijevodu to znači da će vas ovaj auto lijepiti za sjedalo sve do brzina od 150 km/h. Snaga od 248 konjskih snaga govori sama za sebe. Uz to od svih predstavljenih automobila, Tesla Roadster ima najveći doseg po punjenju. Što ga čini najisplativijim od svih ostalih, gledajući samo performanse. Sam dizajn je prekrasan i ne bi ga se posramio ni sam Ferrari ili Lamborghini. Da ne spominjemo ogromne količine prsatih osoba ženske provincijencije koje će se lijepiti za nekoga za volanom ovog ljepotana. Za svoju cijenu Tesla Roadster pruža najviše užitka u vožnji - a k tome još štedite i smijete se debilima koji 100 km plate preko 100 kn, dok ih vi prešišavate na autocesti za cijenu manju od 5 kn na 100 km. E da - i štitite okoliš. :)


Global Electric Motorcars GemCar



Doseg: 56 km
Najveća brzina: 40 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: NA
Snaga: NA
Cijena: $17,175

Ovaj električni automobil većinom spada u kategoriju golf-autića i većinom se koristi u zabavnim parkovima, aerodromima i slično, što je i očito po njegovom dizajnu. Samo da znate da i takvi postoje. Ova klasa električnih automobila niti pokušava niti je zamjena za vaš benzinskih automobil, ali je našla svoju namjenu u specifičnim industrijskim upotrebama gdje se najviše gleda ušteda na benzinu.

AC Propulsion eBox



Doseg: 192 - 240 km
Najveća brzina: 152 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 5 sati na 110V, 2 sata na punjaču
Snaga: 160,8 KS
Cijena: $18,000 + $(55,000 + porez) (automobil Scion xB + konverzija na električni pogon)

Iako više liči kutiji nego autu, eBox pruža zavidne performanse i doseg za četverosjed, o čemu govori i okretni moment od 220 Nm. Ovo je auto za one koje žele malo uštediti, malo se provozati (preticati one ćelave seljačine u tamo nekim bijesnim švapskim autima u šugavoj bijeloj kockici :) ), a ipak imati mjesta u autu za nešto više od spajalice, štoviše u njega se može ugurati na stražnju klupu dvoje (omanjih ljudi) i nešto prtljage u prtljažnik. Vrlo solidan električni auto.

Zenn Cars Zenn



Doseg: 56 km
Najveća brzina: 40 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 9 sati na 110V,
Snaga: NA
Cijena: $12,500 do $14,955

Zenn je zapravo skraćenica od Zero Emission No Noise. Namijenjen je prvenstveno kraćim putovanjima unutar kvarta ili tehnološkog parka te mu je brzina ograničena na gornjih 40 kilometara na sat. Zanimljiv podatak koji Zenn Cars nude na svojoj stranici je da Zenn ima potrošnju ekvivalentnu 245 mpg (milja po galonu). Ovaj podatak je zanimljiv ako se stavi u perspektivu da Toyotin Prius, energetsko najučinkovitiji auto na tržištu može prijeći 45 milja po galonu. To je predstavlja skoro šesterostruku uštedu u odnosu na najštedljivi(!) benzinski auto

Reva India REVA Standard



Doseg: 80 km
Najveća brzina: 65 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 8 sati na 220V,
Snaga: 17 KS
Cijena: $8,024

Ovaj simpatični automobilčić koji se proizvodi u Indiji spada u istu kategoriju kao i Zenn s time da pruža nešto bolje performanse u vidu okretnog momenta od 52 Nm te je cijenovno pristupačniji. Ako vam se da skočiti do Indije...

Venturi Venturi Fetish




Doseg: 250 km
Najveća brzina: 160 Km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 1 do 4 sata na 220V, ovisno o punjaču
Snaga: 244 KS
Cijena: samo po narudžbi 250,000€

Iako cjenovno puno skuplji od Tesla Roadstera, pruža jednako neusporediv doživljaj vožnje i otprilike jednake performanse, a dizajn je fantastičan. Meni su se osobno veoma svidjeli kotači i linija karoserije oko istih. Liči na auto koji vozi Will Smith u filmu "Ja, robot." Pravi auto za prave šmekere. Ako planirate sa sobom nositi išta drugo osim platinaste plavuše - zaboravite! Ovo je auto za zajebanciju i đaranje uokolo. Posjetite stranicu da se divite slikama ove mrcine.

Hybrid Technologies HT Smart



Doseg: 192 do 240 km
Najveća brzina: 128 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 6 do 8 sata na 220V
Snaga: NA
Cijena: $55,500 + porez (konverzija)

Hybrid Technologies je tvrtka koja vrši konverzije postojećih automobila na električni pogon koji nakon konverzije pružaju veoma dobre performanse. Ipak za cijenu od $55,000 upitna je isplativost ako bi se netko htio upustiti u ovakav projektić.

Universal Electrical Vechicle Corp. Electrum Spyder



Doseg: 240 km (480 km uz nadoplatu)
Najveća brzina: 128 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 2 do 8 sati na 110V
Snaga: NA
Cijena: $69,995

Electrum Spyder je zanimljiv dvosjed kabriolet za povoljnu cijenu $69,995. Savršeno za vozikanje po moru.

Myers Motors Myers Motors NmG



Doseg: 48 km
Najveća brzina: 120 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 6 do 8 sati na 110V
Snaga: 30 KS
Cijena: $24,900

Ovaj autić, iako ne previše zanimljivih performansi, mami poglede svojim simpatičnim, neobičnim i futurističnim dizajnom. S ovom makinom bit ćete najveća faca na tulumu s puno ferovaca i studenata dizajna.

Phoenix Motorcars Phoenix SUT



Doseg: preko 160 km
Najveća brzina: 150 km/h
Vrijeme (potpunog) punjenja baterija: 5 do 6 sati na 110V, sa punjačem 10 minuta
Snaga: 120 KS
Cijena: $24,900

Za kraj je ostavljen automobil koji ima najviše šansi da zamijeni klasične automobile sa motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Osim činjenice da je po dimenzijama najveći od svih dosad spomenutih automobila pruža 120 konjskih snaga i nevjerojatno veliku brzinu punjenja sa punjačem, koja je na kraju krajeva najveći izazov, uz doseg , koja priječi put proboju električnih automobila na ceste širom svijeta.


Za dvadeset godina svi ćemo se voziti u autima koji će biti bazirani na nekom od ovih automobila. Najveći problem s kojim se suočavaju jest činjenica da s električnim automobilom nikako ne možete doći do Dubrovnika bez da čekate na benzinskoj par sati dok vam se auto ne napuni. Neki sustav, gdje bi se na benzinskoj samo kupile nove baterije, a ostavile stare te platilo struju potrebnu za punjenje plus 10 kuna za zamjenu baterije bi revolucioniziralo automobilsku industriju i svijet u kojem živimo.

Post je objavljen 23.05.2007. u 20:44 sati.