Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/divojarac

Makar-Vošac (1421 m)-Biokovo

HPD "Biokovo"-Makarska tradicionalno svake godine organizira svibanjski uspon na Biokovo. Ove godine uspon je bio održan 20.svibnja Polazak je bio u 07,30 sati sa Kačićevog trga u Makarskoj. Cilj uspona bio je Planinarski dom pod Vošcem kraj kojega je uz zabavni program bila organizirana okrjepa pićem i jelom. Članovi društva potrudili su se da i ove godine uspon organiziraju na zavidnom nivou, a Gorska služba spašavanja vodila je brigu o sigurnosti svih koji su nam se pridružili u nezaboravnom druženju u prirodi.

Bilo je veselo i noć prije
Dvije suprotnosti; mirno jutro i burna večer :)

Nino je na Vošcu bio noć prije te je gore u domu i prespavao. Navečer je u domu bilo veselo, pilo se i pjevalo nije bilo žednog grla ni gladnog stomaka.
Ta noć se provela u veselju, a spavalo se u šatorima i u domu pod Vošcem.
Toliko o noći prije uspona. Da kažem i nešto o izletu
Ujutro nas je vrijeme, kao i svake godine, poslužilo jer nije bilo oblačno i kišno.Uspon smo započeli na Kačićevom trgu odakle krećemo prema Makru, malom selu poviše Makarske koje obiluje raznoraznim starinskim kućicama, a od Makarske je udaljeno dvadesetak minuta hoda. Uzima se da je u Makru bila stara postojbina Kačića. Iz Makra krećemo dalje s usponom uskom stazom koja je, praktički,
iz Makarske nevidljiva. Vrijeme je bilo odlično za mali izlet jer nije bilo previše vruće, a ni hladno, vjetra uopće nije bilo a tek je zapuhalo na onom vidikovcu ispod vrha Vošac.

Na Vošcu su Planinarske veselice bile neizostavne

Išlo se laganim tempom koji su dirigirali stariji članovi HPD-a, sreća nam se ovoga puta osmjehnula jer smo naišli na divokozu Rupicapra rupicapra koja je bila izrazito fotogenična, a i dopuštala je da je slikamo. Drago mi je da nije, kao i obično, netragom nestala niz neku od Biokovskih padinu. Divokoza naseljava planinske masive kao što su Čvrsnica, Prenj, Zelengora, pa se može reći da je tipičan predstavnik stjenovitih planinskih predjela različitih nadmorskih visina (čak i na samo 150 m n/m u kanjonu Neretve). Voli velika prostranstva sa velikim visinskim razlikama gdje u svako godišnje doba može pronaći hranu. Plemenitost ove vrste divljači se ogleda u činjenici da u svojim staništima ne pravi nikakve štete. Divokoza može narasti u visinu do 80 cm, u dužinu do 130 cm a jači mužjaci teže i preko 40 kg. Ženke su nešto manje i lakše. Zimi im je boja dlake tamnosiva, skoro crna, dužine do 12 cm, a ljeti žučkastocrvena dužine do 3 cm. Glava je blijede boje, sa tamnom prugom oko očiju i gubice. Od potiljka do repa duž hrpta se proteže tamnija pruga. Boje mužjaka su gotovo uvijek nešto tamnije od ženki.Rogove imaju i mužjaci i ženke, ali su kod mužjka redovno jači, duži i povijeniji nego kod ženki. Nakon kratke priče o dovokozi nastavljamo dalje.

Pogleda na zapadnu stranu Makarske Rivijere
Pogled koji se pruža na Makarsku i širu okolicu.

Sa svakog dijela Biokova se pruža predivan pogled na bilo koji grad Makarske Rivijere što je bilo iskorišteno za slikavanje koje nam je oduzimalo dosta vremena. Pri dolasku na vrh malo je zahladilo pa je bila potrebna jaketa no to nije bio onaj vjetar koji zna zapuhati pri drugom usponu u devetom mjesecu. Nismo se penjali na vrh gdje se nalazi kućica već smo se spustili do doma pod Vošcem gdje je bio organiziran zabavni program.
Uspon je trajao oko 3 i pol sata no tome je bio razlog naše odvajanje od grupe jer smo se putem zezali, slikavali ili se dugo zadržavali na Krušci, Vodi ili negdje na putu. A u zabavni program pod Vošcem bilo je uključeno povlačenje konopa, skakanje u vrećama, Riđin fažol, "bacanje kamena s ramena" u toj disciplini je ove godine nagradu odnio Marin Antunović poznati makarski ragbijaš koji je u finalu pobijedio svoga brata. Održana je i Biokovska alka vjerojatno najzanimljivija disciplina na kojoj uvijek bude najviše ljudi prijavljeno, pobijedio je naš Nino u kombinaciji sa prijateljem iz Krvavice.

Slavi se i danju i noću

Ovaj mladić je pokazao da nije "mačji kašalj" te se unatoč svojoj dobi popeo na Vošac, malo smo se zezali i šetali okolo, a primjetio sam i čudnu borovu granu.
Oko 16.00 h nakon fažola i Biokovskih igara vraćamo se u Makarsku. Meni je ovaj vikend bio jako dobar zbog utakmice u subotu ujutro te rođendana popodne, a spavao sam u prijatelja kojem je bio rođendan te smo se zajedno uputili na izlet na Vošac.

Okret za 360 stupnjeva

Obavijest

Od sada pa nadalje ću postove pisati na način da lijepe slike stavljam, a one malo ružnije ću stavljat kao
linkove jer se ovaj blog sporo učitava, a i pokazuje se crvena strelica u gornjem kutu, zbog količine i veličine slika.

Cure na KrušciMi negdje blizu Malog Vošca
I za kraj dvi u stilu Da_Vincija ;)

Post je objavljen 21.05.2007. u 17:55 sati.