Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/likovneskripte

Marketing

SLIKARSKE TEHNIKE

Odabir tehnike utječe i na dojam djela, da li će ono djelovati lagano i prozračno, da li će izgledati teško i reljefno, određuje i raspon boja, svjetlinu, ...

Možemo ih podijeliti u 3 grupe:
1. crtačke tehnike
2. slikarske tehnike – imaju 2 podgrupe:
a) pigment se miješa s raznim vezivnim sredstvima i nanosi na podlogu
b) nosioci boje su razni materijali
3. grafičke tehnike


1. CRTAČKE TEHNIKE:

Crteži mogu biti skice za neka druga djela (npr. za freske, slike ili skulpture), gdje se proučavaju i rješavaju pojedini problemi, a mogu biti i samostalna umjetnička djela. Prilično su osjetljivi na svjetlo i vlagu, a s vremenom papir požuti i lomi se, crtež blijedi.

Najveće zbirke crteža se nalaze u Albertini u Beču, u Louvreu... Ko nas se najviše crteža čuva u Kabinetu grafike.

a) OLOVKA – ostavlja suh i tanak trag

b) UGLJEN – mekan, lako se razmazuje, odličan je za postizanje efekata svjetlo-sjena
- ostavlja kompaktan debeli trag

c) KREDA – u prirodnom obliku može biti crna, crvena i bijela
- mekana, suha i prašnjava
- ima slična svojstva kao ugljen

d) PASTEL – bijela kreda pomiješana s pigmentima boje

e) tekuća sredstva – TUŠ, SEPIJA – mogu se nanositi perom, trskom kistom
- mogu se koristiti sami ili s dodatkom vode za postizanje tonskih efekata – LAVIRANI TUŠ (ili sepija)
- ako se nanose perom ili trskom, ostavljaju čvrste linije, bez mekanih prijelaza

2. SLIKARSKE TEHNIKE

I. a) AKVAREL – boje vezane ljepilom, otopljene u vodi
- prozračno, prozirno, lagano

b) TEMPERA – miješenje pigmenata boje s jajem (prije), s raznim emulzijama (danas)
- gusta, ljepljiva
- neprozirnost, tanak namaz

c) ULJENE BOJE – pigment se miješa s uljem
- masne, polako se suše
- namaz može biti tanak i proziran (LAZURNI NAMAZ) ili gust i gotovo reljefan (IMPASTO)

d) FRESKA – slikanje na zidu
- slika se na svježoj žbuci na zidu – zajedno se suše i povezuju
- tehnika koja zahtijeva vještinu, brzinu i sigurnost

e) ENKAUSTIKA – zaboravljena tehnika koju su koristili Egipćani
- pigment se miješao s voskom
- površina je bila hrapava, sjajna i gusta


II. a) KOLAŽ – lijepljenje raznih papira, tekstila, pijeska... na podlogu

b) MOZAIK – mali raznobojni kamenčići ili raznobojna stakalca se utiskuju u meku podlogu svježe žbuke

c) VITRAJ – prozor sastavljen od komada bojenog stakla, povezuju se olovnim okvirima
- boje se stalno mjenjaju zbog vanjskih utjezaja

d) TAPISERIJA


3. GRAFIČKE TEHNIKE

- 3 vrste tiska – VISOKI
- DUBOKI i
- PLOŠNI TISAK
a) DRVOREZ – visoki tisak – s drvene bloče se uklanjaju dijelovi za koje želimo da ostanu bijeli, na ostatak nanosimo boju i otiskujemo na papir

b) BAKROREZ – duboki tisak – crtež se urezuje na metalnu ploču – udubine se ispune bojom i otiskuju na papir


c) BAKROPIS – met. Ploča se premaže slojem voska po kojem se crta oštrom iglom
- ploča se onda umoči u kiselinu koja izgrize mjesta gdje nema voska
- udubine se ispune bojom i otisnu

d) LITOGRAFIJA – plošni tisak
- po kamenoj ploči se crta nečim masnim, premaže se kiselinom, koja izgrize sva mjesta gdje nije masno
- nakon toga se ploča ovlaži vodom i premaže štamparskom bojom – boju prima samo crtež, jer čista vlažna površina ne prima boju
- otisne se na papir


Post je objavljen 06.02.2007. u 10:00 sati.