Recenzija/komentar - Film: Chaos

Kaos

Eng. Chaos
God. 2006.
Redatelj: Tony Giglio
Scenarij: Tony Giglio
Glume: Jason Statham, Ryan Phillippe, Wesley Snipes, Justine Waddell, Henry Czerny, Nicholas Lea, Natassia Malthe, Keegan Connor Tracy, Kimani Ray Smith ...itd.

Quentin Conners je žestoki policijski veteran, koji je riješio mnoge slučajeve i prošao mnogo toga, ali tijekom jednog incidenta kada je prema riječima njegovih nadređenih, njegovom krivicom poginula taokinja, biva suspendiran, a njegov partner i trajno razriješen s dužnosti, odnosno, otpušten. I taman kad se je privikao na svoju suspenziju i lagodan život, na vrata mu kuca njegov kapetan u pratnji mladog policajca Dekkera, njegovog budućeg partnera. Razlog posjete je naime taj, da je pljačkaš banke Lorenz, sa još petoricom svojih kompanjona upao u banku, gdje se je zabarikadirao sa 40 taoca, i kao jedini uvjet postavio taj da Quentin bude pregovarač. Kapetan nije imao drugog izbora nego nevoljko vratiti Quentina nazad na posao.
Conners zajedno sa svojim novim partnerom, Dekkerom, dolazi ispred opkoljene banke i počne pregovarati sa pljačkašima/otmičarima. No, zbog svoje reputacije "Prljavog Harrya" kapetan ga budno drži pod povećalom, i samo čeka neku njegovu pogrešku, koja se pojavi u obliku nabrijanih i svojeglavih specijalaca, koji se ogluše na njegovu zapovijed i sami izvedu napad na banku pri kojem nastrada nekoliko taoca i specijalaca, a pljačkaši pobjegnu. No, unatoč kapetanovom negodovanju, Conners zajedno sa svojim novim partnerom, mladim policajcem željnim slave krene u daljnju istragu, jer se ispostavi da pljačkaši nisu ništa odnijeli iz banke...niti cent. Jedini trag koji uspijevaju pronaći je video zapis, na kojem se zapaze jednog od poznatih osumnjičenika.
U stanu tog osumnjičenika pronalaze 50 000$, koji bi se prema policijskim evidentnim zapisima trebali nalaziti u policijskoj postaji, među zaplijenjenim stvarima, a malo kasnie saznaju da ga je iz policijske postaje iznio jedan od njihovih kolega. Ubrzo nakon toga, dobivaju poziv da je taj isti njihov kolega pronađen mrtav u svojoj kući. Tijekom njihovog boravka na očevidu, u kući mrtvog policajca, zazvoni telefon, a s druge strane linije nađe se Lorenzov, vođa pljačke banke, koji počne s njima igrati igru miša i mačke. Kako priča ide svojim daljnjim tokom, tako se ispostavlja da nije sve kako se čini na prvi pogled, što nas dovodi do iznenađujućeg preobrata na samom kraju...
O čemu se točno radi...pogledajte sami ako vas zanima hehe...wink

Hmm...oko ovog filma sam se dosta dvoumio..."bi ga gledao, ne bi ga gledao?!". Naime, o filmu nisam znao gotovo ništa osim tko glumi, a to je meni osobno bila i glavna "pozivnica" za gledanje, jer u filmu nastupaju Jason Statham, buduća i za sad običavajuća akcijska zvijezda čije filmove volim gledati i uvijek im se veselim, te Wesley Snipes, sada propala, ali nekada popularna akcijska zvijezda, čije sam prijašnje, dobre filmove volio gledat, tj., još uvijek ih rado pogledam s vremena na vrijeme. Sa ta dva glumca u gl. ulogama, koji su poznati po nastupima u akcijskim filmovima koje često krasi nabrijana akcija, tučnjave, pucnjave i tome sl., očekivao sam upravo to...žestoki akcijski film u kojem će njih dvoje ukrstiti ruke i noge i razvaliti pola ekrana, čemu sam se veoma veselio. No, onda sam uhvatio priliku da pogledam trailer, koji moram priznati nije odavao dojam akcijskog filma, jer od akcije u traileru gotovo da nije bilo niti A. Zapravo, trailer je izgledao prilično nezanimljivo. Tu su moja očekivanja, moram priznati malo splasnula. Isto tako, u prilog filma nije išla niti činjenica da Snipes u posljednjih 3/4 godine nije snimio ništa kvalitetno i gledljivo, ako izuzmemo isto pomalo razočaravajući, ali barem u usporedbi sa mnoštvo B naslova koje je nanizao ("7 Seconds", "The Marksman" itd.) vizualnom kvalitetom dobar film, "Blade: Trinity". "Chaos" je tako prvi kino film za Snipesa nakon nekoliko godina, barem u Europi, iako nisam siguran za Ameriku, jer tamo ako se ne varam film nije još prikazan, a i pitanje je da li će izaći direktno na DVD ili će ipak igrati u kinima.
I taman kad sam več odustao od gledanja ovog naslova u kinu, i pričekati ga na DVD-u, "naletio" sam na podosta dobrih kritika i ocjena tog filma po Internetu. Evo primjera radi, na Imdb-u mu je ocjena 6,2, što uopće nije loša ocjena za neki film...svakako je iznad uobičajenog prosjeka 5 nešto. I ponukan tim kritikama, odlučio sam ga pogledati, pa šta bude, bude...i da li sam ostao razočaran?
Eh sad...da i ne...to naime nije akcijski film kakav sam ja očekivao, sa mnoštvo jurnjava, pucnjave i tučnjava...ne, ali mi ipak na kraju film nije bio loš, dapače, bio je jako dobar, iako mu u cjelini nešto fali. Glavna atrakcija ovog filma je priča, tj. zaplet, koji svojim konceptom jako podsjeća na naslove poput "Lucky Number S7evin" ili "Inside Man". Dakle, to je jedan od onih filmova u kojem ništa nije onako kako se čini, te ponekad djeluje predvidljivo, ali zapravo nije. Taman kad nešto skužite, ili mislite da ste skužili...paf, dogodi se neki preokret u priči koji "sruši" vašu teoriju u vodu, no neke situacije su ipak malo predvidljive, ali ne pretjerano...Naime, kao što rekoh neke stvari shvatite prije nego što se dogode, ali onda se dogodi neki zaokret koji priču odvede u nekom drugom smjeru...nije da shvatite kakav će biti kraj več samo nakon 10-ak minuta gledanja.

Redatelj te ujedno i scenarist filma, meni osobno nepoznati Tony Giglio, kojemu je ovo tek četvrti i ujedno najpoznatiji film u karijeri za sada, je napisao zanimljivu priču, iako ne bez mana, ali redateljski posao je mogao obaviti i maaalo bolje. Mislim da bi u rukama nekog pouzdanijeg redatelja sa malo više prakse iza sebe, poput Joe Carnahana ili Michael Manna ovo ispao odličan film, žestoki triler u maniri "Vrućine", jer koliko sam zaključio iz viđenog, Giglio ga je tako nekako i zamislio...a ovako su neke stvari ostale nedorečene. Nekim od malobrojnih akcijskih scena fali uzbuđenja, djelovale su mi suhoparno, a u cjelini, film djeluje kao nešto između ozbiljnog trilera i filma namijenjenog za zabavu...kao da ni sam Gigli nije zna što želi napraviti, no ja mislim da je znao, samo nije znao kako točno.
Likovi su previše stereotipni, Statham je tipični stari prekaljeni murjak kakve često viđano na filmu, koji iza sebe ima raznorazna sranja te se ne libi malo "iskriviti" policijska pravila ne bi li došao do željenog rezultata, a njegova izvedba je nešto između one zafrkantske iz filma "Snach", i one akcijske iz filma "Transporter". Ryan Phillippe, koji također igra jednu od glavnih uloga, je pak njegov partner, mladi murjak kojemu je to prvi radni dan...usijana glava, željna uspjeha koja "živi" na slavi svog pokojnog oca, također policajca koje svi smatraju legendom. Kako to obično biva, stari murjak uči mladog nekim tajnama zanata, a ovaj brzo uči i primjenjuje te savjete te ubrzo preuzima inicijativu. Snipesov lik je tipični negativac, koji sipa zabave dijaloge i sva mu je zabavno i uz to jednostavno voli izgledati cool...ponašanjem je dosta sl. negativcu kojeg je odigrao u filmu "Demolition Man", jedino što možda nije toliko okrutan. I tako dok su njih trojca sasvim solidni u svojim izvedbama, neki sporedni glumci su malo kiksali, te njihove izvedbe baš i nisu bile uvjerljive, pa i to malo kvari cjelokupni dojam filma. Inače, u filmu još uz njih troje od poznatih faca glumi i Nicholas Lea, poznat po ulozi Alexa Kryceka u popularnoj SF seriji "The X-Files" i Henry Czerny, poznata faca koju se mogli videjti u naslovima poput "Mission: Impossible" ili "The Exorcism of Emily Rose"...česti igra pokvarene likove, negativce i to...Vizualno film izgleda sasvim solidno, kamera, boje i tako to, ali ne nudi ni ništa novo.
Zanimljivo je kako su Statham i Phillippe rođeni u razmaku od samo dvije godine, prvi 72-e, a drugi 74-e, a u filmu Statham glumi 40 i nešto godišnjaka, a Phillippe glumi 20 i nešto godišnjaka...godine su prema njemu očito bile blaže hehe...
Krajnji rezultat je da se radi o solidnom filmu koji je mogao biti i bolji, no i ovako može proći, ako zažmirite na neke nedostatke. Dvoumio sam se između ocjena 3 i 3,5...no dat ću mu 3,5 jer filmić nije loš, doduše nisam dobio ono čemu sam se veselio, dvoboj Stathama i Snipesa, ali se je redatelj potrudio napraviti zanimljiv i zabavan triler koji će vas svojom radnjom držati u neizvjesnosti do samog kraja...samo nije baš najbolje uspio u svom naumu...ali cijenim uloženi trud.

Ocjena: 3,5/5

Post je objavljen 24.08.2006. u 11:02 sati.