Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/tranceandhous

Marketing

Povijest "moje" glazbe


Krajem osamdesetih ekspanzija house scene je potpuno obuzela Europu.
Derrick May i Kevin Saunderson su utjecali na imena poput
808 State i Guy Called Gerald
da krenu pravcem kojim je stvoren njihov jedinstveni stil,
ali ipak jasno zasnovan na technu. Njihov singl "Pacific"
postao je nezaobilazna stvar kada se radilo o dogadajima na otvorenom prostoru.


Derrick May
U Njemackoj je house uzimao maha. Sven Vath i Westbam , Kid Paul i Dr. Motte
osnivaju klubove Turbine i Tresor, stvarajuci tako od Berlina i Frankfurta centre techno muzike u Njemackoj.
Sven Vath je osnovao jos jedan klub, legendarni Omen i prvi lebel Eye Q. Razvoj novih sinthova bio je konstantan.
Medutim, tek pojavom Roland TB-303 modela doslo se do novog zvuka.
Sa bass line-om i zvukovima koji su kasnije nazvani acid zainteresirao je producente.
Mnogi instrumenti su vec tada stvarani specijalno za elektronsku muziku,
pored sinthova bila je to i mocna ritam masina Roland 808. 1986. stvoren je prvi acid house album nazvan "Acid Traxx".
Autor je bio DJ Pierre koji je u Chicagu radio sa Lil Louisom na velikim party-ima.
Prvu vecer kada je stvar pustana cetiri puta,
tek cetvrti put javila se prava reakcija u publici.
Tako je roden novi pravac,
i novi val je krenuo.
Ali Val nije zahvatio Ameriku koliko Veliku Britaniju.

Techno/Acid
postao je kultura mladih,
Veliki party nazvani rave's pratili su nagli uspon techno scene u Velikoj Britaniji.
Urbana himna Engleske tada bila je pjesma D-Mob "We Called It Acid".
House vise nije bio stvar Chicaga ili New yorka, mogao se cuti skoro svuda u svijetu.
Godine koje su dolazile nisu mogle zauvjek odrzati house na vrhu scene i u prvom planu,
Techno je takoder sa njim dozivljavao uspon.
Kevin Saunderson, Derrick May i J. Atkins stvarali su hitove koji su upadali na top liste.
Inner City, kako je bilo jedno od predstavljanja Kevina Saundersona napravio je stvar "Big Fun".
Sa vokalima Paris Greya, Kevin je pogodio top liste, i odjednom se nasao u situaciji pop izvodjaca,
snimao je spotove, davao intervjue, a od njega se ocekivalo da izbacuje nove hitove za siru populaciju.
Ipak, nije mogao samo house i techno zadovoljiti slusaoce sirom svijeta.
Inventivnost i oprema koja je postala dostupna
omogucili su pravim ljudima da utjecu na razvoj novih pravaca koji su se pojavljivali.

Hardcore/Gabba


dj rob
Radeci uzivo u Rotterdamu, DJ Rob (Rob Janssen) sokirao je sve prisutne navikle na disko house,
koji je inace svima dosadio u Nizozemskoj.
Tada je nastao Hardcore Techno ili Gabbahouse. Pojedine pesme prelazile su 1000BPM
(Moby "Thousend", The Dreamteam "Killer Machinery")
predstavljajuci Gabbu kao najbrzu muziku svijeta.
Gabba se brzo rasirila Nizozemskom i Njemackom
kao i Amerikom stvarajuci novu hardcore scenu u New Yorku.
poznatiji N.Y.C producenti:Lenny Dee,Rob Gee i Oliver Chestler(The Horrorist)

Breakbeat/Jungle
je svoju osnovu nasao u technu, regge i hip hop mracnijim ritmovima i semplovima.
Stil je prelazio preko hardcore breakbeat-a, Junglea do drum'n'base-a,
kojeg karakteristira fuzija industrial zvukova, breakbeat-a kao i Jazz & Funky elemenata.
Istaknuti pojedinci vezani za jungle/drum'n'bass su Goldie, LTJ Bukem, DJ Hype, Nico, Ed Rush i dr.


Goldie
Trance
Dok su se house i techno kretali u pravcu prema tvdem ritmu i zvucima,
pojavilo se nesto sto se smatralo stilom izmedju hardcorea i ambijentala - Trance
Producenti vezani za pocetke trance scene su Cosmic Baby i Oliver Lieb.
Jos jedan novi stil
koji je postao mozda i jedan od najbogatijih raznim stilovima bio je trance.
Stvoreni su podstilovi: hardtrance, acid trance, trancecore, ali najznacajni/popularniji medju njima
goa trance i psychodelic trance, dinamicnija verzija trancea bazirana na etno motivima,
koja svoju svijetsku popularnost stice 1996. i 1997. godine.
Promoteri odnosno izdavacke kuce koje su radile na tome su Blue Room, Dragonfly, TIP
a producenti The Infinity Project, Juno Reactor, Mindfieald i dr.


Cosmic Baby

Stvaranje novih pravaca nije ogranicilo modernu elektronsku glazbu.
Pocetkom ovog tisucljecja jasno je da fuzija svih pravaca, kako elektronskih tako i onih klasicnih
(rock, klasika, jazz), postaje sve veca. Sto je najvaznije, takve stvari nailaze na dobar odziv kod publike.
Tehnoloski napredak doveo do toga da i obican covijek, sjedeci u svojoj kuci, moze svoje ideje prikazati drugima.
Upravo je to bit techno glazbe i rave kulture.


Post je objavljen 12.04.2006. u 12:45 sati.