Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/techno2techno

Marketing

Techno ime - Christian Varela

17.02. tj. sutra u Boogaloou na još jednom iz serijala Connection partya gostuje vjerojatno najveće španjolsko techno ime - Christian Varela. Uz njega sviraju još i naši DJ Mary, osnivač i vlasnik etikete Soul Access te resident Zero uz Davora O član OMA projekta. Za house/progressive zabavu na malom flooru pobrinut će se slovenski DJ Jaka (resident kluba Lipa) i naš Rene Russo, a zašto je Varela toliko bitan za techno scenu, saznajte iz njegove poduže biografije koja slijedi.

Christian Varela (Pornographic Rec./Primate)

Christian je rođen 1975. godine u umjetničkoj obitelji čije okruženje mu pomaže da postane veliki španjolski DJ i producent kakav je danas. Otac mu je bio prvi glumac u španjolskom dramskom narodnom kazalištu (Dramatic National Theatre), majka i baka učiteljice baleta (Lycee Français De Madrid), a djed direktor radijske postaje Radio Madrid. U takvom inspirativnom okruženju naučio je svirati klavir već sa 9 godina.

Dvije godine kasnije, 1986. napisao je svoju prvu klasičnu kompoziciju kojom impresionira neke važne kazališne direktore, a neki njegovi radovi bivaju uključeni u kazališne predstave kao što su npr.: "El Retablo de la Avaricia", "La Lujuria", "La Muerte de Valle Inclán" u poznatoj kazališnoj kompaniji "Calderón de la Barca". Time je započela njegova karijera plodnog kompozitora i pijanista.

1990. godina bila je ključna za početak njegovog interesa prema elektronskoj glazbi - tada je pao pod utjecaj Kraftwerka, Front 242, Split Second, Nitzer Ebb-a, Depeche Mode-a, Vangelisa i mnogih drugih koji su obilježili početke elektronske scene s kraja 80-ih prošlog stoljeća.

1991. godine, napisao je svoj prvi elektronski "komad" nazvan "Intruders" koji je bio komponiran za Clasical Dance Festival (LFM) i rezultirao velikim uspjehom pa je Christian nastavio komponirati i za buduće festivale tog tipa.

1992. godine imao je prvu DJ rezidenciju u Villalbi i "Porche" klubu gdje je publici predstavio zvukove E.B.M.-a (Electronic Body Music, op. a.) i electra koji su u to vrijeme još bili totalna nepoznanica u Španjolskoj. Iste godine osvaja i "Radio Vinilo"- "Carlos Eisman" nagradu za najboljeg DJ-a u Madridu.

Nekoliko mjeseci kasnije započinje rezidenciju u, tada vrlo popularnom, prvom underground klubu u Madridu - "Attica" gdje svira ambient, electro, house, techno i E.B.M. Christianovi sessioni od tada se smatraju vrlo uspješnim i prepoznatim od strane publike pa uskoro postaje jedan od pionira španjolske underground scene.

1994. godine za nezavisni label "DID.S.A." lansira svoj prvi maxi single "El Cigaritto" te remixira dance stvar reklame za Heineken. Iste godine, zajedno sa svojim bratom i managerom Luisom Varelom, postaje istovremeno rezident i direktor glamuroznih afterhour partya naziva "Zarabanda" te radi legendarne Epsilon sessione u Aire klubu u Madridu.
Dva mjeseca kasnije osvaja "Spain Attica Award 1994" za najboljeg španjolskog techno DJ-a. Kako je njegova DJ slava ojačala, tako je počeo svirati širom Španjolske i u stranim zemljama poput Francuske i Belgije.

Također, 1994. godine s gore spomenutim bratom osniva Phrenetic Society, prvu tvrtku u Španjolskoj koja se bavila organizacijom velikih festivala, otvaranjem music shopova, uvozom strane odjeće, otvaranjem DJ škole te, između ostalog - booking agencijom koja je zastupala kako španjolske, tako i internacionalne DJ-e i artiste. Time promoviraju nove izvođače i stilove, a prvenstveno one vezane za techno i hard-techno.

1995. Christiana kontaktira "Sony Music Entertainment Spain" koji još više gura njegovu produkciju prema naprijed (izdaje "Two Spirits in One", 1995.; "I.L.T.E.C.S.", 1996; itd.), a istovremeno počinje raditi i kompilacije s velikim imenima kao što su Jean Michelle Jarre, Culture Beat, Appolo 13 i mnogi drugi...

1996. remixira Chris Liberatora, jednog od najvećih engleskih DJ-a i producentata tog vremena. Tako nastaje njegov remix "Madrid Acid RMX" izdan za "Stay Up Forever Rec." label i s tom stvari ulazi na britanske top-liste kao i na najpoznatije londonske radio stanice.

Nekoliko mjeseci kasnije, Christian dobija ponudu jedne od najbitnijih techno izdavačkih kuća - Primate Recordingsa (UK), a preko njih i izdanja za ostale poznate etikete (Planet Vision, Primevil, Elephanthaus, Equator, Session...) te remixira poznata imena kao što su: Speedy J, Ben Sims, Gayle San, Pascal F.E.O.S., Tim Baker, Marco Bailey...

Nema sumnje da Christian svojim DJ i producentskim kvalitetama cijelom svijetu promovira španjolsku techno scenu. Tako počinje raditi turneje po Brazilu, Japanu, Kolumbiji, Americi, Kanadi i svira na mnogim velikim svjetskim festivalima te u klubovima širom svijeta.

1998. godine uz pomoć 3 nerazdvojna perkusionista stvara svoj live act i u toj postavi na velikim festivalima poput "I Love Techno", "Awakenings", "Nature One", "Liberty One",... nerijetko ostavljaju publiku bez daha svirajući rame uz rame s velikim "facama" poput Carl Coxa, Sven Vaetha, Dave Clarkea ili Green Velveta.

Danas se njegovo ime često pojavljuje i u većini najpoznatijih svjetskih medija poput MTV-a, Viva-e, Tele5, Antene3, Telemadrida, TVE, Groove Mag-a, Mixmag-a, Deejay-a, El Mundo-a, El Pais-a, La Voz de Galicia-e, Future Music-a... lista istih je beskonačna.

2000. zajedno sa svojim dobrim prijateljem i DJ-em Marcom Baileyem otvara label "Pornographic Recordings" koji od tog trenutka postaje jedna od najboljih techno izdavačkih kuća u svijetu. Također, uz izdavanje poznatih imena svjetske techno scene, "Pornographic" pruža šansu i novim talentima.

Iste godine napisao je i glazbu za popularni "Pasarela Cibeles", modnu reviju u Madridu i time impresionirao organizatore iste pa ga stavljaju za glazbenog urednika svih budućih revija.
Nakon toga, komponira svoj prvi album "New Electronic Audio/Architectures" na kojem se jasno vidi njegovo glazbeno sazrijevanje i mogućnost produciranja raznih glazbenih stilova.

"Bachatta Club Awards" još jednom ga proglašava najboljim DJ-em, "Deejay Mag Spain" daje mu nagradu za najboljeg techno producenta, a "DJ Onners Spain Awards 2000" također ga imenuje najboljim techno DJ-em 2000. godine. "Satellite" top 100 lista svjetskih DJ-a ga stavlja na 7 mjesto, a poznati američki distributer mu zahvaljuje na uspješnosti njegovog EP-a "Groovie Wavedrums" izdanog za Primate. Njegov brat i manager prima nagradu za najbolju DJ agenciju godine.

2001. motiviran vlastitim albumom otvara novi label - "Donkeyhead Recordings" preko kojeg publici pod pseudonimom "Carlos Duran" želi prezentirati malo drugačije glazbene stilove poput electra, ambienta, housea, ali ponekad i techna. Pod tim novim pseudonimom svira u Chicagu, New Yorku, Madridu itd...

Osvaja još 5 nagrada. Čak tri nagrade osvaja od strane "DJ Onners Spain Awards 2001" i to za najbolji mixani CD (zajedno s Tony Verdi-em), za najbolji album elektronske glazbe i za najbolji label - Pornographic Recordings. Ostale dvije nagrade primio je od "Deejaymags Spain Awards 2001" za najboljeg techno DJ-a i najboljeg DJ-a godine općenito.

2002. godine u Emotion Tech Clubu u Madridu otvara "Thursday Techno Sessions" večeri na kojima ugošćuje mnoga prestižna svjetska techno imena. Emotion od tog trenutka postaje sinonim za najbolji odabir mjesta izlaska četvrtkom u Madridu. Postaje službeni DJ i promotor za Stantonov "Final Scratch" u Španjolskoj, a zajedno s John Acquavivom sudjeluje i na izradi soundtracka za film "The Mix" koji govori o životu DJ-a.

Njegovih gotovo 18 godina komponiranja i preko 12 godina producentskog posla i DJ-anja dovoljno govori o tome koliko je Christian Varela jedno od najvažnijih imena svjetske elektronske scene i jedan je od najvećih predstavnika žanra, kako u Španjolskoj tako i izvan nje.


Post je objavljen 16.02.2006. u 23:44 sati.