Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zakaj

Marketing

Ukradena ideja?

Kad vam netko drmne novcanik, stvar je poprilicno jasna. Novcanik u kojem su vasi dokumenti je vas i samo vas. Nema teorije da postoji netko tko eto, ima isti novcanik, zove se kao i vi i ima isti JMBG. Medjutim, sa idejama je malo kompliciranije. Nesto sto je vama palo na pamet, moglo je isto tako pasti i nekom drugom. Ideja koja je vama pala na pamet, plod je cesto nekog "prosvjetljenja" koje se desilo kad ste nesto culi ili vidjeli (kao npr. u prici kad je mladi Gavrilovic prao pod u klaonici i bacajuci papke, zube, repove i bubrezne kamence u smece dosao na ideju "pa steta je sve to baciti",... a ostalo je povijest), no tko garantira da netko drug nije dozivio isto i dosao na slicnu zamisao.
Naravno, svi smo jako ubedirani kad netko izadje s nekom idejom i pobere vrhnje,... a vi si mislite: "Pa to je moje!". Medjutim - da li je ideja stvarno drmnuta? I kolika je zapravo ekskluzivnost iste?
Pisem ovo jer sam u jednom takvom bedu: gruntao sam i razradjivao nesto mjesecima, pokusavao to utuvuti u glavu nevjernim Tomama, a sad odjednom, nevjerni Tome to serviraju kao svoje zamisli.
Mozemo to gledati iz vise uglova:
1. Pokrali me, sjebali me, sad ce me jos i napucati.
2. Slusajuci mene, dosli su na genijalnu "ideju". Doduse, ista je onoj koju su culi od mene (nekoliko puta), ali ipak je njihova.
3. Imam genijalnu sposobnost natjerati ljude da misle ono sto ja zelim da misle.
Zelim vjerovati u 3. varijantu. Samo da jos nadjem nacina naplatiti ju.

Post je objavljen 04.01.2006. u 19:48 sati.