od sada pa nadalje...

četvrtak, 06.03.2008.

Smrznuto je zdravo!

Cijelog našeg života nas okružuju reklame. Pokazuju nam mane ostalih proizvoda te vrste te kvalitete njihovog proizvoda. Obično lažu. Da se jednostavno izrazim. I tako sam ja napravio test i malo istraživanje. Ne bum imenoval' proizvode da me ne tuže ali... Prvo: mrlja od crvenog vina. Nakon što sam umutio neki prašak u čašu vode i čekao da se počne pjeniti kao na reklami da stavim mrlju preko toga saznao sam da se; kao prvo uopće ne pjeni i kao drugo da neće skinuti dotičnu mrlju. Skinuo sam ju sa bijelim vinom pa miris vina s običnom vodom. Prvi mit razbijen. Onda brisanje prašine s nekim perjem. Nikako da se prebriše i ostaju tragovi. Ne valja ni to... Da se razumijemo, svi oni djeluju ali ne kako bi trebali što nam i govori B.essin post. No od svih reklama me u pojam ubila reklama gdje netko govori: "Smrznuto je zdravo!". Da se zna, smrznuto nije ne zdravo ali reklama nam govori da jedemo njihovu zaleđenu hranu te da se okanimo sviježeg jer kao stoji.... i to samo zato što oni ne prodaju sviježe. Kao prvo navode da se stajanjem gube određeni spojevi. Istina. Ali evo što sam ja iskopao iz svojih knjiga.

Vitamin C

Ili askorbinska kiselina je vitamin topljiv u vodi, a prisutan je u svježem voću i povrću. On je jedan od najispitanijih i najviše opisanih vitamina i prvi sintetski dobiveni vitamin. Sudjeluje kao reducens u brojnim biološkim procesima. Važan je za sintezu kolagena i karnitina te za metabolizam masnih kiselina. Najjači je antioksidans među vitaminima topljivim u vodi. Branjem voća i povrća njegova razina otpada. U roku od tjedan dana izgubi se 4% sveukupnog vitamina što je zanemarivo. Njegovim dubokim smrzavanjem izgubi se oko 10%. Kuhanjem sviježeg povrća i voća izgubi se dodatnih 4% jer je topljiv u vodi u kojoj ga kuhamo. Kuhanjem smrznutog izgubi se još oko 20% jer zaleđivanjem stvaramo ledene kristale u stanicama koje tada pucaju i ispuštaju vitamin C u međustanični prostor odakle lakše izlazi u okoliš... Na visokim temp. se ne raspada brzo... Temperatura raspada je 190 Celzija...

Minerali

Njima se ne događa ništa niti ledenjem niti kuhanjem osim što ih se izgubi malo kuhanjem i otapanjem u vodi i ledu, osmoza... tako da je tu neutralno.

Najvažnije

Kuhanjem plodovi maceriraju te se stvaraju različiti flavonoidi i ini biljni spojevi koji su ono, superzdravi za organizam. Također znate ona biljna vlakna za koja nam kažu da kada ih kuhate nabubre i da nas zasite i peristaltika proradi, koja čiste naša crijeva od smeća i toksina vežući ih na sebe i time spriječavaju rak, da baš ta vlakna smrzavanjem pucaju i gube na funkcionalnosti... Oprostite, zaleđene mahune = stiropor s kalorijama bez vlakana a sviježe, to je druga, kvalitatnija priča.

Na kraju, reklama stoji na mjestu... Jedite zdravo, može i zaleđeno ali samo u nuždi. Jer uvijek postoje velike trgovine gdje svaki par dana dolazi sviježe povrće i voće koje je iz (većinom) RH i zdravije je od onog tamo u vrećicama. A kupnjom domaćeg punimo svoje blagajne, kaj ne? I tržnice su tu, ljudi sami prave svoje... I sada sam već odužio a što bi bilo da sam počeo o odvratnoj zaleđenoj ribi. Bože moj da znate što se događa sa masnim kiselinama kada se odmrzavaju! To vrijedi i za meso...
Eto toliko od mene, samo da vas upozorim, ovako isfrustriran reklamama...

p.s.
Molim određene proizvođače da me ne tuže... ja sam samo jedan mali potrošač.
Unaprijed zahvalan.

06.03.2008. u 14:21 • 8 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Travanj 2008 (1)
Ožujak 2008 (1)
Veljača 2008 (4)
Siječanj 2008 (2)
Studeni 2007 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Malo o meni

e-mail - lian@net.hr - MSN


linkovi...
Tedica
Moja najdraža
Beauxarts
B.essa
Teeja
Zvončica
Franc
Pjesnik Janko



Prema jednoj legendi postoji ptica koja pjeva samo jednom u svom zivotu,
ljepse nego bilo koji stvor na ovom zemlji.
Od trenutka kad napusti gnijezdo ta ptica trazi trnovito drvo i nema mira dok ga nepronadje.
Uvuce se medju njegove divlje isprepletene grane i pjevajuci nabode svoje tijelo na najduzi i najostriji trn.
Dok umire njen bol prerasta u pjesmu daleko ljepsu od pjesme seve ili slavuja.
Cjena te predivne pjesme je zivot, ali citav svjet zastaje da slusa, a Bog na nebu se osmjehuje.
Jer ono najbolje sto postoji, moze se dobiti samo po cijenu velike boli ....

Moj DNA u slikama


Za mene je poklon:
Image Hosted by ImageShack.us


Gušti su:
Image Hosted by ImageShack.us


Užitak je:
Image Hosted by ImageShack.us


Ljubav je:
Image Hosted by ImageShack.us


Sloboda je:
Image Hosted by ImageShack.us


Prijateljstvo je:
Image Hosted by ImageShack.us


Umjetnost je:
Image Hosted by ImageShack.us