petak, 04.02.2005.

Sloboda...

27.06.2004.

What lies behind us and what lies ahead of us
are tiny matters compared to what lives within us.
Thoreau

To be a soulful person means to go against all the pervasive, prove-yourself values of our culture and instead treasure what is unique and internal and valuable in yourself and your own personal evolution.
Jean Shinoda Bolen, M.D


Da li smo zaista slobodni? Ovo je slobodna zemlja, pravna država, demokracija vlada…o svemu bi se moglo raspravljati sa političkog aspekta, ali danas se neću držati te politike da ne bih poludjela od muke i živaca. Moje pitanje je, da li smo slobodni kao osobe, kao duhovna, osjećajna bića? Nismo. Okovani smo društvenim pravilima ponašanja, moralom zajednice u kojoj živimo, sputani vrijednostima koje kao takve određuje društvo. Mi smo individualci koji se podvrgavaju većini iako mi smatrali da je većina u krivu. Društvo nas kroji, mediji nas oblikuju, roditelji šivaju, prijatelji mijenjaju. Da bi preživjeli zanemarujemo sebe, svoj vlastiti moral, osobnost, kako bi se uklopili u zajednicu i živjeli dobro i "slobodno", prilagođavamo se kako bi preživjeli (glavni zakon prirode: prilagodba). Griješim li kada kažem da mi sami onda nismo slobodni?

Ponekad poželim iskočiti iz svog tijela, biti zaista slobodna, otići sa vjetrom, letjeti, osloboditi se tjeskobe, straha, čežnje, želja, biti mirna. Da li sam sebična kada želim biti sama, biti slobodna od svih, biti u svojoj maloj kućici i brinuti se za sebe. Ne želim nikoga blizu, ničije riječi, ničije prigovore, bez grižnje savjesti, bez osjećaja da nešto moram, samo ja, samoća, moje tijelo, moj duh, samo moje misli o meni, o mom životu. Zvuči stravično sebično, ali jedino tada kada sam sama ja osjećam da sam slobodna. I sada mi to fali, i ne mogu biti slobodna jer u pokušaju te slobode povrijedila sam jednu osobu, i sada mi je žao, osjećam se užasno i ne znam kako da to ispravim.Kako bi rekao A. Camus "Čovjek je uvijek slobodan na nečiji tuđi račun."
Sloboda čovjeka nije u tome da može činiti sve što želi, nego u tome da ne mora činiti ono što ne želi.
Jean-Jacques Rousseau

I am free, no matter what rules surround me. I am free because I know that I alone am morally responsible for every thing I do.
Robert A Heinlein

Za čovjeka nema ništa primamljivije od slobode njegove savjesti, ali ni ništa teže.
F.M. Dostojevski

Slobodu nije vrijedno imati ako ona ne uključuje slobodu da činite pogreške.
Mahatma Gandhi


- 16:41 - Komentari (2) - Isprintaj - #
• sigurna sam da ta osoba nije imala namjeru lišiti te tvoje slobode. postojanje apsolutne slobode je ionako više nego upitno....kao i ostali apsoluti, ona je samo u glavi (tiniwiel 28.06.2004. 22:29)
• I ja sam sigurna da me ta osoba nije htjela lišiti slobode, ipak je ona bolja osoba od mene. Ljudi griješe nadam se da im se oprašta. (Erato 29.06.2004. 07:37)

- 23:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #