četvrtak, 27.04.2006.

IFeel marketing

U zanimljivom članku Lidera sam našao nešto za okačiti na blog.

«Knjižarski lanac Borders u svaku svoju knjižaru uveo je Starbucks kafić, a menadžeri imaju zadatak poticati lokalne manifestacije.»

Knjižare su unazad nešto godina uvidjele kako će povećati prodaju ako (napokon) dopuste potencijalnim kupcima da postanu kupci. Dopustiti im da čitaju knjige i listaju ih. Osobno, cijenim poslovanje Profila (megastore) jer dopušta slobodno čitanje. Prije nekoliko mjeseci sam bio u jednoj modernoj novootvorenoj knjižari. Vidio zanimljivu knjigu i vidno uzbuđen pohrlio za njom. Teta prodavačica me zamolila da ne diram knjigu ako ju ne želim kupiti. Sjetio sam se da sam doma. U gradu gdje se svi žale što nisu uspjeli. Katkad se i sam priupitam – jesu li pročitali koju od tih knjiga?
Kava, u ovoj priči megapopularan Starbucks, se u uspješnim knjižarama (vani) ustalila. Stvara se promet, stvara se opuštajući efekt kod ljudi, a i sama aroma kave je ljudima vrlo privlačna. Kava i knjiga – odličan komplement.
«U svojim dućanima Top Shop je uslugu proširio na davanje modnih savjeta, izdavanje kalendara najvažnijih modnih zbivanja i uveo salone za manikuru i kozmetičke usluge.»

«Lanac muzičkih trgovina HMV u svojoj najvećoj prodavaonici u Oxford Streetu, koja ima 15. 000 tisuća četvornih metara, može provoditi iskustveni marketing priređujući kupcima rock koncerte i tako povećati prodaju, ali je isplativost izvedbe u ostalih 200 manjih prodavaonica upitna.»

«U prodavaonicama kupci više neće morati tragati za prodavačem koji će im znati objasniti razliku između nekoliko modela digitalnih fotoaparata.»

Poslovnice PBZ-a imaju videowall-ove u koje je uložena masna cifra, a koji su, zapravo, sam sebi svrha. Na njega se mogu staviti tutoriali koji bi objasnili korisnicima razliku između određenih računa, kako se koristiti novim karticama. Objasniti sve one stvari koje ionako oduzimaju vrijeme tetama za šalterima. Ne služi li tehnologija tome? Smanjenju troška, gubitka vremena i povećanju kvalitete?

- 13:47 - Komentari/Dodatak (13) - Link

srijeda, 26.04.2006.

Maggy i Zagreb

Zbog nekih komunikacijskih problema sklepano čudo od majice nije u izboru. No, to vas ne sprečava da glasate za svoje favorite. Ima par stvarno zanimljivih uradaka.

(Ve)Selim se u metropolu pa je informatička djelatnost malko zapostavljena. Ali vratit ću se ja! Veći, jači i svježiji! I u novom ruhu. Ljetnom. Vraćam se, samo što nisam.

Sad valja postaviti sidro, zgrabiti kakav posao ili angažman i čuvajte se na ulici, možda naletite na mene.

- 12:35 - Komentari/Dodatak (9) - Link

subota, 22.04.2006.

Olgica i Magdalena

Nema marketinških spletki, a ni mala Olgica nije gledala Ice Age. Dva. Ima nešto drugo.

Nema smisla pisati uvod kako bi rekao da su reklame najzanimljiviji dio marketinga kad to i djeca znaju. (Ovo pišem nakon što sam obrisao 4-5 rečenica uvoda.) Osobno me više zanima strateška pozadina i Internet kao marketinški medij, ali kako kolege Tomislav (s kojim sam se danas trebao naći na kafu) i Aljoša to ažurno prate, onda mi je (uz par newslettera i rss) sasvim dovoljno baviti se zanimljivostima. Za sada.

O čemu se radi?
Uskoro je Magdalena - Creative Communications Festival u Mariboru. Multipli kolega i ja, iz fazona, prijavili majicu. On grafičar, ja copypaster...erm, copywriter.

Od 25.4.-2.5. će se moći glasati za pobjedničku majicu. Uz diskretno usmjeravanje i osobno mentoriranje - obavijestiti ću vas na vrijeme.

- 22:45 - Komentari/Dodatak (8) - Link

srijeda, 19.04.2006.

Demantij kreditima i šansa za zanimljivu temu

I moja seka voli spam.

Kao što sam obećao - Krediti.hr, javno se ispričavam!

CERT je objavio:
"Naknadnim objašnjenjem dobivenim od autora poruke, utvrđeno je kako se ovdje ne radi o hoaxu već o legitimnoj nagradnoj igri. Autorima igre preporučamo izbjegavati ovakve metode jer, zbog sličnosti s velikim brojem lažnih poruka i nepotpunih podataka o organizatoru, postoji mogućnost da oprezniji korisnici ignoriraju sudjelovanje u igri."

Ali...
Ako radite akciju koja će biti široko rasprostranjena - uključite kvalitetne Internet marketere koji će to kvalitetno i odraditi. Zbog svih onih razloga koje se spominjalo u prethodnih nekoliko postova - nelektorirani sadržaj, nedostatak informacija o organizatoru, korištenje yahoo adrese i nedostatak podrške - akcija je vrlo nekvalitetna. Vrlo je nestručno ob(j)avljena.

No, i dalje ima jedna stvar. Ne sjećam se da sam prihvatio newsletter.
Zakon o telekomunikacijama regulira problematiku spama. Njegov članak 111. - "uporaba pozivnih sustava bez ljudskog posredovanja ili s njim, telefaks uređaja ili elektroničke pošte u svrhu izravne promidžbe dopuštena samo uz prethodno pribavljenu privolu korisnika usluga." Privatni spameri bit će kažnjeni sa 10.000 kn, a tvrtke novčanom kaznom u rasponu od 5000 do čak milijun kuna.

Da li sam pristao na newsletter zato jer je netko stavio moj mail u adresu? Ok, prva poruka je bila preporučena od prijatelja. Ona je u redu. To je vrlo često korišteni oblik viralnog marketinga. Protiv toga nemam ništa. Drago mi je da se rade marketinške akcije. Više posla za nas.

Na newsletter, ipak, nisam pristao. A kako se zove pošta koja nije željena? (Check the pic)

Ova priča je završena. Idemo na nešto veselije...ili barem zanimljivije...

Uskoro - 100 NAJKONTROVERZNIJIH MARKETINŠKIH SPLETKI PROŠLOG STOLJEĆA ili priča o mami, tati i maloj Olgici koji su išli u kino gledati Ice Age. Dva.

Izvor slike: www.spam-uk.com

- 22:05 - Komentari/Dodatak (21) - Link

utorak, 18.04.2006.

Busted!

crveni karton

Završetak hrvatske spam-hoax sapunice. CARNetov CERT je objavio kako je marketinška akcija krediti.hr Internet prevara.

"Ovo je poruka iz kategorije lanaca sreće i zarade. Radi se o nagradnoj igri u kojoj se sudjeluje ukoliko se ostave osobni podaci. Na glavnoj stranici postoji link do upozorenja o postupanju sa podacima gdje jasno stoji da oni mogu biti korišteni u svrhe oglašavanja i po potrebi proslijeđeni drugim, najčešće sličnim, tvrtkama. S obzirom da na web stranici ne postoji niti jedan oblik kontakta s tom tvrtkom osim e-maila, sumnja u istinitost ove nagradne igre je opravdana. Dodatno, obavijest koju taj sustav šalje korisnicima predstavlja se lažnom elektroničkom adresom registriranih korisnika, a ne svojom. Korisnicima se savjetuje ignoriranje ove poruke."
CERT

Amen.

Zbog ovakvih lopina je marketing na zlu glasu.
Marketing je komunikacija.
Marketing je umjetnost.
Marketing je lova.
Marketing je atrakcija.
Marketing je spretnost.
Marketing je put do snova.

Dodatak:
Rekao mi Novac da je i on počeo čitati Setha. I to ALL MARKETERS ARE LIARS! (Svaka sličnost sa marketerima je slučajnost.)

Izvor slike: www.chip.de

- 18:14 - Komentari/Dodatak (11) - Link

subota, 15.04.2006.

Uskrsno pismo

Uskrs s Kreditima

Dobio sam Uskrsno pismo. Zanimljivo je. Barem dok ne počneš čitati. Da, htjedoh završiti priču sa novopečenim hrvatskim spam-om. Korištenje Uskrsa za promociju kredita!? Logičan izbor? Dragi Krediti.hr, hvala vam na lijepim željama i čestitci. I hvala što ste me inspirirali da se malo trgnem i reagiram. Kreditne opcije uz Uskršnje želje su vrlo potrebne. Za Uskrs želim čitati kreditne opcije!?

Poslao sam mail:

Poštovani Krediti.hr,

naime, ako niste primijetili, vaša akcija viralne promocije je zapažena i komentirana na blogu kojeg uređujem. Pošto ste se odlučili za promotivnu kampanju i odradili jedan dio kvalitetno, siguran sam kako znate što je neželjena pošta - ili SPAM.

Kritizirao sam činjenicu da nemate "O nama" stranicu na matičnoj adresi (krediti.hr), također je i poruka preporuke koja je korištena kao viralni instrument bio gramatički neispravan, nije imao informacije o odgovornoj osobi i obavijesti o legalnoj pozadini nagradne igre.

No, dodatno, dobio sam mail od vas gdje čestitajući Uskrs prezentirate kreditne mogućnosti!? Mail je poslan sa adrese krediti.hr@yahoo.com što dodatno pokazuje neprofesionalnost pošto domena mail adrese nije krediti.hr, već otvorena domena Yahoo!-a. U tom mailu ne dajete opciju da se izbrišem iz liste (u koju se nikad nisam ni upisao!), nema potpisa odgovorne osobe, a i, jednostavno, neželjena je!

Ispričavam se na anonimnosti, ali kako ste vi anonimni, odlučio sam da je tako najkorektnije.

Srdačan pozdrav,
MarkeThing

P.S. Ovo pismo ću objaviti na blogu jer želim vaš odgovor i objašnjenje. Ako me opovrgnete, javno ću se ispričati. Vjerujte mi, želim to! Želim vjerovati da je ovo samo igra slučaja.


Kako je i Mračni rekao, "Uskrs je praznik - blagdan boli, patnje i odricanja!" Mene boli kad vidim kako je ne'ko mogao napraviti nešto lijepo i zapaženo, a umjesto toga napravi odvratan potez kojeg se ni Baraba ne bi posramio.

Izvor slike: dotična čestitka

- 11:52 - Komentari/Dodatak (16) - Link

četvrtak, 13.04.2006.

Ideje.txt

White yellow sticker: Im your idea.

Borju doživljavam kao stiliziranog geek-a koji cijeli dan kopa po ogromnom odlagalištu (zvanom Internet) kako bi iskopao neku novu igračku. Znam dosta ljudi koji to rade, ali smeće koji oni iskopaju, ostaje i dalje smeće. Dok je Borja, naprotiv, opet iskopao jedan dragulj - Unusual Businesses Ideas That Work. Dosta zanimljive ideje koje su upalile.

Svakodnevno po svojoj varoši čujem "Imam super ideju" ushite. Ideje budu zanimljive, ali se ne ostvare. Svi imamo ideje, ali se ne upuštamo tako lako u njih. Meni na stickeru iznad radnog stola stoji "I'M YOUR IDEA. ONE DAY YOU'LL LOOK FOR ME AND I'LL BE GONE." Ima još jedna koja se gura da bude na njenom mjestu - "IT'S NOT HOW MANY IDEAS YOU HAVE. IT'S HOW MANY YOU MAKE HAPPEN!" To sam pokupio prije nekih 3-4 godine listajući neki poslovni časopis na faksu (čini mi se Business Week). No većina ideja i dalje ostaje u rokovniku, u ideje.txt-u ili ispare prije nego li naiđem na oblik pisaćeg sredstva ili se pak razbiju o stijenu zvanu skepticizam. No, neke se ipak ostvare. I postanem veći čovjek. Ponosan.

Regresija:
Prvi post (ako ne brojim dva testna) ovog bloga se odnosio na Setha Godina. Marketinškog gurua koji svjetski napredak vidi kroz ideje. Neke su ogromne, ali više pažnje posvećuje malim, inovativnim, posve novim kravama koje imaju snagu da se razviju u nešto veliko i, svakako, uspješno. Katkad su besmislica (koja je ipak upalila), nekad je to toliko razumno da se čovjek pita: "Šta sam ja slijep!?" Kažu za njega da njegovim knjigama ne naučiš toliko marketinškog znanja, koliko ga naučiš promatranjem što on to radi. Jer je ipak on najprodavaniji marketinški pisac, iako nije Kotler. Čovjek radi ono o čemu priča. To je razlika između marketinških teoretičara i njega kao pisca-praktičara.

To be continued...

Dodatak:
Veći broj svjetskih blogova nakon što postignu veliku čitanost (time i promociju) tiskaju knjige. Prodaju ih preko Amazona ili drugih online knjižara. To je jedan od načina materijaliziranja blogova. (primjer: postsecret kojeg sam nedavno spominjao)

- 13:27 - Komentari/Dodatak (9) - Link

nedjelja, 09.04.2006.

Virus viđen u Hrvatskoj

U zadnja nekoliko dana zanimljiv viralni marketinški trik kruži netom. Vrlo je uspješan, a siguran sam da će u kratko vrijeme poharati i vašim mailboxevima (ako već nije). Sistem preporuka sa vrlo primamljivim nagradama je u online svijetu već dobro znani trik koji najviše služi za promociju web adresa. Tražio sam više podataka o imenu koje stoji iza akcije. Nisam našao tko stoji iza stranica www.krediti.hr, ali na CARNetovom DNS-u stoji da je odgovorna osoba xxxxxxxxx iz Karlovca. (Čovjek se javio da ga izbrišem, nema problema. Lekcija je prenesena.)

Mail glasi:

Bok,

Upravo sam sudjelovao u nagradnoj igri, budući se može osvojiti 2
laptopa - traje samo minutu!

Ako i ti obavjestiš svojih 5 prijatelja o nagradnoj igri, i jedan od
njih osvoji laptop, automatski ga osvajaš i ti! Super, zar ne!?

Dakle, klikni ovdje odmah na link, jer si možeš povećati šanse za
osvajanje laptopa:

http://www.krediti.hr/preporuke/preporuka.asp

Pozdrav,
Robert


Ako znate više o tome, slobodno dodajte. Inače, ne volim stranice koje nemaju "About us" stranicu. A osim toga, subject ne smije koristiti dijakritike, a i sama poruka sadrži jednu gramatičku grešku. Znači, rad amatera koji je trik vidio vani. Iako mi akcija smrdi, opet, moram naglasiti da je vrlo uspješna i na tom djelu moram pohvaliti autora.

- 20:18 - Komentari/Dodatak (31) - Link

nedjelja, 02.04.2006.

Marketinška policija u Hrvata

Detektiv Kern

«Ova promotivna kampanja je plagijat! Kompanija se služi neetičnim oglašavanjem! Tiskara me potkrala! Koristite moje ime bez dopuštenja!'S takvim bi se slučajevima mogao susresti Igor Kern, kojeg je prije mjesec dana Županijski sud u Zagrebu imenovao prvim stalnim sudskim vješta-kom za marketing. Zbog činjenice da je tržište usluga marketinga premašilo 500 milijuna eura prometa te da je realno očekivati povećanje broja sudskih sporova u toj branši, javila se potreba za ekspertima koji će stručnim znanjem iz te poslovne domene pomoći sucima u konačnoj presudi. «
Izvor: Lider (više)

U ovo vrijeme rasta slobodnog poduzetništva je ovakva ideja vrlo dobrodošla. Lopovluk u marketingu je postao standard. Samo me zanima kako će ta jedna osoba ostati čvrsta integritetom kad je gricnu malo veće ribe. Za ovakav potez je ključno staviti osobu sa snažnim integritetom jer bi uz marionetu – ovo moglo znatno oštetiti male ribice. Ideju podržavam, praksa će pokazati svoje.

U svakom slučaju, sretno Igore!

Inspiracija slike: www.cartoonstock.com + Radiohead: Hail to the Thief

- 13:24 - Komentari/Dodatak (43) - Link

subota, 01.04.2006.

Postsecret post

Jedan od najzanimljivijih i najposjećenijih blogova - Postsecret - iz kojeg sam za ovu priliku posudio sliku. Blog je otvorenog karaktera i prima osobne tajne ljudi koji žele ispričati nekome nešto...ili se jednostavno našaliti.

Postsecret hosted in ImageShack

- 12:09 - Komentari/Dodatak (3) - Link

April Lavigne

MSN je za potrebe 1.Aprila vratio Search Spoof.

- 11:50 - Komentari/Dodatak (0) - Link